Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Scirocco1

Beginnen Met Verdampen

Recommended Posts

Hallo,

 

Deze week krijg ik mijn Arizer solo vaporizer, en ik ben benieuwd of jullie tips hebben waarop ik moet letten.

Niet dat ik meteen te veel gebruik, omdat je volgens mij diep moet inhaleren bij deze verdamper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de juiste temperatuur vinden. Bij mijn G vaporizer kan ik mijn temperatuur instellen met drie standen. Ik hou van de hoogste stand. Beste effect voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdampen is sowieso anders dan roken, dus bij het verdampen trek je gelijk de damp in je longen en is er geen toegevoegde waarde om het 'binnen' te houden voor enige tijd. Althans, dat is mijn ervaring. Ik heb in het begin veel gedampt om de 'rookbehoefte' van de nicotine te evenaren. Toen eenmaal de rookverslaving eruit was, ben ik veel minder gaan dampen. Scheelt echt een slok op een borrel.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis hoef je nooit langer vast te houden, dat is een fabel.

En je hoeft ook niet extra diep te inhaleren.

 

Je kunt gewoon kort inademen, en het effect is hetzelfde, dat is wetenschappelijk aangetoond.

Dus zonde van je longen hoe jij het doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daarom ga jij diep inhaleren? :whistle:

 

Maar je zal zelf wel merken wat ik bedoel. Het rookt gewoon heel anders, maar goed, dat hoef ik jou niet te vertellen want jij weet alles al.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de vaporizer die ik heb gekocht, moet je wat dieper inhaleren, anders komt het niet in je keel.

Zal vast per verdamper verschillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is onzin..... Je ademt gewoon rechtstreeks in, niet als een sigaret........ het enige wat je doet is de warme lucht door je kruiden trekken en als je inademt zit het toch in je longen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar het moet nog door een glazen buisje, of ik moet die hele korte erop zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat echt heel weinig wiet in de verdamper.

En ik ben echt zeer benieuwd, of het even sterk is als het blowen van meer cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou na 3x de verdamper gevuld te hebben, met per keer 0,15 gram wiet, meer past er niet in, ben ik nog niet zo sterk high als met een joint.

Maar ik voel het nu wel opkomen zitten iets van 13 min later, na de laatste keer van de verdamper.

Ik had gehoopt op, dat 0,15 gram wiet even effectief zou zijn, als een halve joint, maar helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geprobeerd 185 graden, maar dan kan ik bijna geen damp inademen.

Bij 190 graden adem ik duidelijk meer in, en ook als ik het nog hoger zet.

 

Ik heb nu al 4 x 0,15 gram gebruikt, en doe het zo weer op 190 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu op 5 x 0,15 gram.

Ik ga nu op mijn aller diepst inademen, bij de 6de keer.

 

Bij een halve joint ben ik veel sterker onder invloed dan nu.

Ik hoop dit ook echt te bereiken bij verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog op zoek was naar een portable vaper kwam ik de solo ook tegen maar het feit dat ie best log is en je er weinig wiet in kwijt kan ik verder heb gezocht. De reviews op Youtube waren wel positief meen ik me te herinneren.

Het beste kun je in stappen vapen, dus eerst op bijv 185 graden, leegtrekken en dan op 200 en als laatste op max 230 graden (als de vaper dat kan).Dat het effect anders ten opzichte van roken is logisch omdat je werkzame stoffen in fases binnenkrijgt en niet zoals met roken in een keer. Buiten het feit dat de nicotine ook wel invloed zal hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de archiefkast ingedoken.

Hoop dat je hier iets aanhebt:

 

THC: 157 °C.

De meest beroemde cannabinoïde. Het heeft zowel euforische als pijnstillende effecten en wekt een geweldig gevoel van ontspanning op.

 

CBD 160 - 180 °C.

De cannabinoïde waar medische gebruikers het meest naar zoeken voor haar uitgebreide medicinale toepassingen. Het gaat deels de effecten van THC tegen en bestrijdt gevoelens van angst en paranoia.

 

Delta-8-THC: 175 – 178 °C.

Deze cannabinoïde lijkt erg op THC, maar is meer stabiel en minder psychoactief. De eigenschappen zijn perfect tegen misselijkheid en overgeven.

 

CBN: 185 °C.

CBN wordt vaak gevonden in heel kleine hoeveelheden, maar haar effecten kunnen nog steeds worden gevoeld. Het breekt THC af en wordt sterk in verband gebracht met een verdovend effect.

 

CBC: 220 °C.

De eigenschappen van deze cannabinoïde zijn ontstekingsremmend en schimmelwerend.

 

THCV: 220 °C.

Het is aangetoond dat THCV de psychoactieve effecten van THC matigt, maar meer onderzoek is vereist.

 

flavonoïde

 

Beta-sitosterol: 134 ° C.

ontstekingswerende eigenschappen (nog niet bewezen)

 

Apigenine: 178 ° C.

Deze wordt in verband gebracht met oestrogene activiteiten, angstreductie en ontstekingswerende eigenschappen.

 

Cannflavin A: 182 ° C.

COX remmer.

 

Quercetine: 250 ° C. (Niet veilig om op deze tempratuur te verdampen)

antioxidant en anti-virale flavonoïde.

 

TERPENOÏDEN

Beta-caryofylleen: 199 ° C.

Gedacht wordt dat dit tegen malaria werkt en tegen ontstekingen.

 

Alpha-terpinol: 156 ° C.

Deze terpenoïde is een antioxidant, werkt kalmerend, antibiotisch en tegen malaria.

 

Beta-myrceen: 166-168 ° C.

De effecten zijn pijnstillend, ontstekingsremmend en werkt als een antibioticum.

 

Delta-3-careen: 168 ° C.

Deze terpenoïde heeft ontstekingsremmende eigenschappen.

 

1,8-cineol: 176 ° C.

1,8-cineol verhoogt doorbloeding naar de hersenen, fungeert als een stimulerend middel, ontstekingsremmer, antibioticum en heeft anti-virale eigenschappen.

 

D-limoneen: 177 ° C.

Verrassend genoeg komt D-limoneen van nature voor in cannabis. Het heeft anti-mutagene, anti-depressieve en immuunsysteem versterkende eigenschappen.

 

P-cymene: 177 °C.

P-cymene is een antibioticum en anti-schimmel middel.

 

Linalool: 198 °C.

Dit is een anti-depressief en kalmerend middel, die ook immuunsysteem versterkende eigenschappen heeft.

 

Terpinol-4-ol: 209 °C.

Dit is een antibioticum en een AChE remmer.

 

Borneol: 210 °C.

Borneol is een antibioticum.

 

Alpha-terpineol: 217 ° C.

Deze terpenoïde is een kalmerend middel, antibiotica, anti-oxidant en AChE-remmer.

 

Pulegoon: 224 °C.

Pulegoon werkt kalmerend en heeft mogelijk ook stimulerende eigenschappen op het geheugen.

 

Ps: de high is niet echt het zelfde als een pure en zeker geen tabak joint. Persoonlijk vind ik de high zuiverder en beter controleerbaar (recreatieve en medicinaal gebruiker hier)

 

Damp eerst 3-5min op 185 dan verhogen naar 220

 

en eventjes voor de duidelijkheid als er rook uit je mond komt bij een verdamper heb je combustion (sorry kan even niet op het Nederlandse woord komen) en dat is niet de bedoeling :D

 

Het is wel even wennen om geen rook uit je mond te zien komen ;)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het overzicht.

 

En ja inderdaad, geen rook uit je mond.

Maar onder de 190 graden, voel nauwelijks dat ik wat inhaleer, en ik zie ook bijna geen damp uit mijn mond komen.

 

Ik ben nu wel sterk onder invloed.

Volgens mij inhaleerde ik steeds niet goed genoeg.

Ik deed inhaleren via het mondstuk, en als het in mijn mond was, ademde ik dit niet in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga 210 graden gebruiken voor het slapen, of het inderdaad helpt op deze temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi ook je gevapete wiet niet weg, maar bewaar het in een luchtdichte bak. Je kunt er nog thee mee zetten en dat werkt ook prima. Een tip die ik hier op het forum kreeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het verstandig, om de cannabis aan te drukken?

Of juist niet, dat het lastiger is te inhaleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te strak aandrukken...... de warme lucht moet er tussendoor kunnen.....En wat je vraag in je ander topic betreft... (beter 1 topic aanhouden, de mensen die je willen helpen hebben je topic allang gelezen)..... Het is even wennen... echt. Ik ben begonnen met dampen om te kunnen stoppen met roken van tabak en dat is gelukt. Ik rook nog regelmatig een puur jointje omdat dat gewoon lekker is. Het heeft vooral te maken met de receptoren in je grijze massa die nog moeten wennen. Zoals Alkaline al vermelde is een gevapete high zuiverder, beter controleerbaar en uiteindelijk lekkerder. Het is wel duurder dan blowen met tabak en als je je wiet in de coffeeshop moet kopen is dat niet leuk...... Daarom groeien we onze eigen plantjes hier.......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben echt zeer sterk onder invloed van de cannabis via de verdamper.

Was ff wennen hoe die goed te gebruiken, maar als het je lukt, slaat het in als een bom, zo sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roken met tabak is ook iets heel anders als vapen natuurlijk he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist 0,5 gram verdampt, en ben sterk onder invloed.

Met de Arizer solo portable, is het tricky dat wanneer je inhaleert ervan, dat het in je mond zit, en daarna nog een keer inhaleren, zodat het over je longen gaat. Heb hem op 200 graden ingesteld.

 

Gisteren had ik veel meer verdampt voor hetzelfde effect als nu, alleen toen deed ik het nog niet goed :D

 

Vind de verdamper een aanrader, omdat het effect even sterk is, en minder schadelijk.

Maar je verdient het apparaat in geld niet terug, wat ik wel op internet lees, dat je minder nodig hebt.

In mijn geval is het precies evenveel gram roken als verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...