Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rensvj

Beste Verlichting Voor Coca Plant?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben nu zo'n jaar de gelukkige eigenaar van een coca plant.

Nu heeft deze altijd binnen op een vensterbank gestaan, maar nu wil ik toch een klein tentje inrichten voor de meest haalbare ideale omstandigheden.

Om te beginnen is mijn oog gevallen op de Mammoth Pro Micro, aangezien de afmetingen naar mijn idee ideaal zijn voor 1 plantje.

Nu was mijn oog gevallen op Led verlichting, maar aangezien dit in aanschaf relatief erg duur is wil ik toch graag met TL of spaarlampen werken.

Zijn er hier mensen die veel ervaring hebben met dit plantje en me hier meer over kunnen vertellen?

Heb al op internet gezocht maar kan niet echt concrete antwoorden vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had dat topic ook al gevonden, toch bedankt.

Ik zal misschien moeilijker denken dan dat het daadwerkelijk is, maar het lijkt me leuk als iemand uit ervaring kan spreken hoe hij dit gedaan heeft.

Jammer dat in dat topic de meeste mensen praten over hoe rendabel het kweken van coca is, wat voor mij duidelijk niet mijn doelstelling is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant moet een stuk boven zeeniveau gekweekt worden zegt iemand in dat topic, indien dat waar is lijkt dat me lastig nabootsen in de lage landen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar, maar buiten dat zou ik toch graag een zo best mogelijk klimaat willen ontwikkelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geen idee hoe hoog peru boven zeeniveau ligt met name VRAEM regio, cuzco, Arequipa.

Maar ze hebben een iets of wat verschillend klimaat.

 

Jammer genoeg kan ik je voor de rest niet opweg helpen om de tent in te richten, maar wens je wel succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plantformer

Lees even de naam van het sub-forum gedeelte, "Paddo's & andere natuurlijke genotsmiddelen" ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand anders nog een suggestie? Hij komt in een tentje van 40x40x80, en wat ik zo heb kunnen vinden is er geen t-neon van dit formaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ver ik weet houden ze van een warm en vochtig klimaat en van arme grond

als je even zoekt valt er genoeg te vinden er over op internet

het is leuk zoon plantje maar gaat wel een tijd kosten voor deze volwassen is

ze kunnen ook niet tegen vorst dus je moet ze nooit in de kou zetten of op de tocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

als wiet straks gereguleerd wordt dan staat heel brabant vol met cocaplanten

 

 

 

20140516_184359.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff serieus zien die er zo uit? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drrr

 

Yup, deze ontschuldige plant is de beginnende schakel in een miljarden industrie en onrechtstreekse moordenaar van 100duizende mensen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier coca kweken schiet niet op je ben zoon 100kilo bladeren nodig voor 1 kilo coke

 

wat ongeveer gelijk staat aan een hectare met coca planten en die ook nog het juist klimaat nodig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel ingewikkeld zo'n plantje in dit klimaat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderwereld in paniek om lage cocaïneprijs

 

De top van de onderwereld houdt 'OPEC-achtige' besprekingen om een oplossing te vinden voor de extreem lage cocaïneprijs. Zo worden bergen van het witte poeder opgeslagen om de kiloprijzen weer op te krikken.

 

Een grote toestroom van cocaïne via ons land leidt tot onrust in het criminele circuit. Kiloprijzen zijn in een jaar tijd gedaald van 37.000 euro tot zelfs 21.000 euro. Dat zet de marges onder druk voor criminelen die het witte goud uit Zuid Amerika invoeren. De Nederlandse en internationale onderwereldtop probeert daarom maatregelen te treffen, blijkt uit gesprekken met onderwereldfiguren en strafpleiters.

 

Ook het Openbaar Ministerie in Rotterdam zegt dat er indicaties zijn dat er meer cocaïne op de markt komtdan voorgaande jaren. ,,Grote partijen worden gedumpt op de markt", zegt woordvoerster Jeichien de Graaff.

 

,,Wij horen dat de groothandelsprijs van cocaïne daalt."

 

Er komt momenteel zoveel cocaïne ons land binnen, dat Europese gebruikers het niet weggesnoven krijgen. Verschillende advocaten bevestigen dat grote partijen cocaïne noodgedwongen worden opgeslagen. ,,Er staat veel cocaïne geparkeerd, ook in Nederland", zegt advocaat Jan Hein Kuijpers op basis van geluiden uit de onderwereld.

 

,,Veel zin heeft dat niet, want de drugs blijft binnenstromen. Maar als er niet werd opgeslagen, was de prijs nu nog lager geweest."

 

Megavangsten

De Rotterdamse haven deed het afgelopen jaar een paar megavangsten. Er is nu al een recordhoeveelheid van 12.000 kilo cocaïne in beslaggenomen. Bronnen in de onderwereld schatten dat in werkelijkheid het vijfvoudige binnenkomt via Nederland.

 

Dat komt neer op 60.000 kilo per jaar.Om die toestroom in te dammen, is sprake van een 'OPEC-achtig' overleg tussen de allegrootste drugsbaronnen, zeggen verschillende topadvocaten, refererend aan de manier hoe de olieprijs wordt gereguleerd. ,,Er is maar een handjevol spelers dat enorme partijen van duizenden kilo's cocaïne aankan. Op dat niveau vindt overleg plaats", zegt een strafpleiter op anonieme basis. ,,Zo is nu een minimumprijs voor een kilo cocaïne van 23.000 euro afgesproken. Wie onder die prijs gaat zitten, wordt daarop aangesproken. Je kunt je voorstellen dat dat geen leuke gesprekken zijn."

 

De toestroom leidt tot hardere concurrentie in de drugsmarkt, zeggen insiders. ,,Grote jongens proberen de kleintjes uit de markt te drukken. Dat doen ze door ladingen weg te tippen, of concurrenten onder druk te zetten."

 

Europa wordt vooral via de havens van Rotterdam en Antwerpen overspoeld met cocaïne, zeggen bronnen uit de onderwereld. ,,Je wil niet weten wat daar allemaal binnenkomt nu", aldus een ingewijde.

 

,,De markt is compleet verzadigd. Mensen die normaal gesproken een paar honderd kilo per maand konden doorverkopen, zijn nu blij als ze enkele tientallen kilo's kwijtraken.",,Er komt ontzettend veel binnen", beaamt de Rotterdamse advocaat Greg Stolk. Hij staat veel drugsverdachten bij en is zodoende bekend met wat zich in de drugsscene afspeelt. ,,Cocaïne is al lang geen schaars goed meer."

 

1.000 kilo of meer

Opmerkelijk is dat partijen drugs steeds groter worden. Ladingen van 1.000 kilo of meer, met een straatwaarde van tientallen miljoenen euro's, zijn geen uitzondering meer. ,,Het is nu makkelijker om één keer goed uit te pakken met een grote partijen dan tassen met enkele tientallen kilo's coke in containers te smokkelen,'' zegt advocaat Stolk.

 

Dat drugszendingen van duizenden kilo's ongezien bij afnemers kunnen komen, wil een douanier in de Rotterdamse haven alleen anoniem bevestigen. ,,We hebben er de menskracht gewoon niet voor om alle ladingen te controleren. Frustrerend. We hebben de noodklok al vaker geluid, maar er wordt amper iets mee gedaan. Het is dweilen met de kraan open. Justitie meldt soms met trots als een grote partij is onderschept, maar intussen gaan er ook grote ladingen door.''

 

Het Openbaar Ministerie neemt de corruptie bij de douane in de Rotterdamse haven hoog op. Vorige week nog werd tegen de 56-jarige douanebeambte Gerrit G. uit 's Gravenzande, die zich liet omkopen om containers vol drugs door te laten, de maximale straf van 16 jaar gevangenis geëist. ,,Het vertrouwen in- en de waardigheid van de douane is daardoor aangetast'', zegt het OM over de corruptie.

 

Het wordt G. in het bijzonder kwalijk genomen dat hij heeft aangegeven van meerdere collega's te weten dat ook zij corrupt zijn, maar hen er niet bij wil lappen. ,,Hij houdt daarmee de corruptie en aantasting van de integriteit van de douane en Rotterdamse haven in stand.''

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ze nemen het die gerrit g. 'bijzonder kwalijk' dat ie z'n lippen stijf dicht houdt. Snappen ze bij het OM niet dat je beter geen ruzie kan krijgen met luitjes die containers vol opsturen? :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, alleen die prijzen die ze noemen zijn nogal aan de hoge kant hoor., Kilootje doet tegenwoordig iets minder.. (heb ik van horen zeggen en hypothetisch enzo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...