Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jego

Hulp Gevraagt Omtrent Autoflowers

Recommended Posts

Hallo,

Ik ga dit jaar in de tuin vooral kleiner aanpakken als voorheen. Afgelopen jaren heb ik buiten zitten spelen met flinke indica bossen. Welke soorten dit precies waren durf ik niet te zeggen, ik heb die stekken altijd gratis via een vriend gekregen.

 

Omdat ik helaas nooit succes heb gekent, wil ik het vooral kleiner aanpakken. Ik heb afgelopen jaren heel veel liefde en tijd besteed in mijn kleintjes. Ik deed aan toppen, fimmen, dieven en verduisteren. Royaal omgegaan met de voeding, dit betrof de set van biocanna. Maar telkens paar weken voor het oogsten werden ze gestolen, geplukt, of door de politie weggehaald. En dit deed pijn, want ze waren echt mooi, gezond, volgroeid en hadden super gebloeid. Het beloofde veel af te geven.

 

Gelukkig ben ik verhuist, in deze wijk verwacht ik niet dat ze gestolen zullen worden (afkloppen). Heb gelukkig ook minder inkijk in deze tuin. Maar dan nog wil ik niks meer riskeren.

 

Mijn plan is dus autoflowers. Was er eerst nooit enthousiast over, vond ze te klein. Maargoed, misschien toch wel idiaal. Ik heb zeer recent vernomen dat deze ongeveer een maandje of 2 tot 2,5 staan. En mogelijk 2x per zomer buiten gekweekt kunnen worden. Nu heb ik al eens rondgekeken in de growshops, maar hier in de buurt zijn ze allemaal zo verschillend van mening, lijken de meeste er zelf niet veel van te weten en iedereen probeert me vanalles meteen aan te smeren... dat ik het eens even aan een groter publiek ga vragen hier op het forum. Hopelijk willen jullie mijn vragen beantwoorden, ze luiden als volgt:

 

1) Wanneer begin ik met autoflowers, zodat ik mogelijk 2 rondes kan doen deze zomer?

2) Ik wil eigelijk het liefst verschillende soorten gaan kweken, zowel indica als sativa, hebben jullie suggesties?

3) Zijn er bepaalde merken, waarvan jullie de sets voedingen of starterspakketten van adviseren?

4) Is het verstandig om deze kleintjes te fimmen/toppen/dieven?

5) Ruiken deze plantjes sterk? Hoewel ik hoge muren heb, zijn de tuinen wat krap, ik vrees alleen voor wat geuroverlast. Hoe pakken jullie zoiets aan? Een vriend van mij had het over sterkruikende bloemen in de tuin aanbrengen, zodat de wietlucht gemaskeerd word.

 

Bij voorbaat wil ik alvast iedereen bedanken!

 

 

EDIT 9/3/2017: Ik wil naast een paar plantjes in de tuin, een stuk of 20 guerilla doen. Verspreid over 3a4 plekjes. Die laat ik wel thuis ontkiemen, en op het juiste moment naar buiten brengen. In een goed gevoed potgrond, met wat kopertape bovenaan de pot. Wat gaatjes in de bodem, en ingraven in de grond. Dan kom ik ze weer halen als ze op t einde zijn. Wat denken jullie hiervan? de moeite waard of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 15 mei kan het naar buiten, dus week of 3 ervoor ontkiemen.

2 Van alle soortjes is inmiddels wel een auto, dus de keuze is reuze.

3 Buiten lekker bio kweken!

4 Nee!

5 Geen idee.

 

Info over auto's en buitenspelen is er genoeg te vinden hier, doe er wat mee.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventjes van achter naar voor geantwoord.

 

5: ja sommige ruiken zeer sterk voor zo'n kleintjes te zijn. Geen idee welke bloemen je kan planten om de geur tegen te gaan. (Ik gok lavendel?)

 

4:fimmen, toppen neen. Dieven kan eventueel maar is niet echt nodig als je gaat Buigen,trainen zodat alles voldoende licht krijgt

 

3: ik gebruik een ?±140dagen? voorbemest substraat en compost thee. Eventueel een top booster kan. Als je voor voeding gaat voed je op maat niet op schema.

 

2: er is zoveel keuze dat ik niet de moeite ga doen om ze op te sommen :D

 

1: zelfde tijd als gewone planten (minus de tijd voor het voorgroeien onder kunstlicht) ja het is mogelijk om 2 rondes te draaien maar dan liefst met een overlapping met de eerste ronde.

 

Wel rekening houden met de bloeitijd ;)

 

Alvast succes!

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Verschillende tactieken zijn er. Ik werk ook met wat AF's. Ik ga proberen begin april al een naar buiten te gooien en eind april de andere 4. Na ijsheiligen direct weer 4 naar buiten, en dan heb ik 2 rondes, en ga ik zelfs nog voor een 3e misschien, ligt aan het vooruitzicht en de oogst. Is wel een risico, maar ik kan gewoon niet wachten, vandaar dat ik zo vroeg al begin :likken:

2. Er zijn zoveel soorten, dat is gewoon echt eigen keus

3. Ik werk met plagron, voeding en aarde, zeer tevreden over, maar heb ook nog nooit iets anders uitgeprobeerd.

4. AF doe ik niets aan. Ze hebben maar een paar weken om te knallen, dus elke vorm van stress is een vermindering in opbrengst, en de verbetering van toppen dieven etc weegt niet op tegen de verliezen van het herstellen.

5. Ze zullen zeker ruiken. Sterk is wat anders, maar als je bij mij de tuin in loopt tijdens bloeitijd, ruik je zeker wel af en toe een wietvlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met autoflowers is dat ze sterker ruiken dan gewone planten, maar misschien was dat bij mij gewoon toeval of omdat ze al bloeien in hoogzomer.

Ik heb behoorlijk wat lavendel in de tuin en kan je vertellen dat dat de geur niet maskeert :P.

Bij mij duurde ze ook allemaal 90-105 dagen van ontkiemen tot oogst, dus 2-2,5 maand is wat optimistisch denk ik, maar misschien dat het kan met de juiste soort.

De opbrengst buiten is trouwens wel mager, dus zou er veel zetten als je alleen autoflowers gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.

 

Update 9/3/2017: Ik wil naast een paar plantjes in de tuin, een x aantal guerilla doen. Verspreid over 3a4 plekjes. Die laat ik wel thuis ontkiemen, en op het juiste moment naar buiten brengen. In een goed gevoed potgrond, met wat kopertape bovenaan de pot. Wat gaatjes in de bodem, en ingraven in de grond. Dan kom ik ze weer halen als ze op t einde zijn. Wat denken jullie hiervan? de moeite waard of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ze een beetje verspreid verbouwen te beginnen begin mei .

liefst direkt in de volle grond gezaaid .

outdoor nemen die af ook zo 90 + tot 100 + dagen .

duurd veel langer dan in de folder .

vooral met die kouwe periodes der bij in dit kikkerland .

 

en guerilla kan ook maar kopertape daar glijen die vraatzuchtige slakken zo overheen zonder dat ze ook maar 1 x met die ogen op stokjes knipperen .

wat een vieze beesten zijn dat .

dat die fransen dat zo lekker vinden jassus wat een vreemde eters zijn dat .

 

en dan heb je het nog niet eens over konijnen hazen herten rupsen luizen trips mozaiekremenereervliegen .

hoe ga je dat oplossen ?

en sprinkhanen ook van die groente-eters .

 

je staat wel alleen tegen over alle herbivoren van nederland .

plus boswachters ,bramenplukkers , skatters ,cruisers en andere chocoladeridders en rippende losers .

het is niet zomaar wat hoor guerilla .

een ouwe krant achter in je onderbroek is geen overbodige luxe in bepaalde natuurgebieden . :likken:

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) ik denk niet dat 2 rondes een mogelijkheid is. Auto's doen er 3 tot 4 maanden nodig en de 3 top maanden zijn toch juni, juli en augustus. Dan moeten ze echt buiten staan. Wat je wel zou kunnen doen, is in mei beginnen en dan per week 1 zaadje ontkiemen, of per 2 weken, zodat je niet in een keer 5 planten moet drogen.

 

2, 3) ik ben hetzelfde van plan dit jaar. Vorig jaar heb ik getest met fimmen en toppen op 5 dezelfde reguliere (huismerk)zaden. Dit jaar ga ik voor de auto's van een degelijk merk met verschillende soorten. Ik ben voor het autoflowering mix gegaan van het merk Royal Queen Seeds. Deze bestaat uit de Royal Kush Auto, Diesel Auto, Quick one, Royal Jack Auto en de Royal Bluematic. En er zat een gratis zaadje bij: De white widow auto.

Als jij voor dezelfde gaat, kunnen we foto's vergelijken ;-)

 

4) Auto's moet je niet fimmen of toppen. Bij die handelingen moet de plant herstellen en zoveel tijd heb je niet voordat de plant gaan bloeien. Dus stoor de auto's zo weinig mogelijk (ook niet overpotten of van plek veranderen), en dan worden ze het grootst. Fimmen/toppen als je plant in bloei staat is sowieso niet aan te raden. Als je echt wil stunten met fimmen en toppen, kun je beter reguliere zaden kopen en geen auto's.

 

5, 6) De diesel-soorten schijnen sterker te ruiken dan de overige soorten. Door bijvoorbeeld de diesel-soorten te vermijden kan dat al iets verschillen. Zeker als je niet voor 5 diesel-soorten gaat. Wat je ook zou kunnen doen, is tip 1 opvolgen: 2 of 3 oogsten in augustus en de rest in september. Dan verspreid je de geur over 2 maanden.

 

zaadjes voor 2017 zijn binnen

Edited by Hazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen heel erg bedankt voor alle info. Het is me allemaal een stukje duidelijker nu. Maar ik heb me laten omlullen en overtuigen om een tentje te nemen :) buiten is het me toch te riskant (opvallend), heb er nog geen succes meegehad.

 

Toch bedankt en succes iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...