Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TopRot

Climate Controller Fail

Recommended Posts

Hallo growers

 

Ik was gister ff bij de dames op locatie en het zag er niet best uit..

 

gallery_47245_19303_197103.jpg

 

Dcs klimaatcontroller is na mijn weten niet nauwkeurig en maakt teveel schommelingen kwa temperatuur, het lijkt ook (wanneer het warmer word in de tent) dat de inblaas veel harder gaat ipv afzuiging. Is hier wat aan te doen ? Of een andere aanschaffen ?

 

gallery_47245_19303_16622.jpg

 

gallery_47245_19303_3506.jpg

 

gallery_47245_19303_118390.jpg

 

gallery_47245_19303_154447.jpg

 

De andere dames kunnen de temp (schommelingen) nog wel aan maar merk dat ze het wel moeilijk hebben.

Ik moet nog ruim anderhalf week spoelen en wil voorkomen dat ik uitschieters krijg. Heb al een lamp uitgeschakeld maar de schommelingen blijven zich voordoen. Het is een DCS 8amp, instellingen

staan goed ingesteld, groei en begin bloei had ik dit probleem niet.

 

Setup ;

 

2.40x240 tent / 4x600w / 55x15L Coco / rayjet sproeisysteem / 2500m3 uit 1200m3 in

 

Hoop dat er iemand is met een oplossing of een suggestie

 

P.s. Heb me best gedaan voor wat foto's, maar merk dat

dat ook nog een sport opzich is. Volgende x met een echte camera :-)

 

Grtjs Jan

Edited by TopRot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtails ontstaan inderdaad door te hoge temps maar kan dacht k ook door een N tekort heb je pk meegegeven ?

 

Sommigen halen de foxtails eraf maar met 55 planten lijkt me dat niet de oplossing

Voor deze ronde valt er verder weinig aan te veranderen vrees ik ... wordt een hell of a job om dat te knippen.. en t eind product is niet verschrikkelijk mooi.

 

K weet niet wanneer je knipt nat of droog als je nat knipt kan je ze altijd nog een beetje samen drukken ziet t r iets beter uit als eind product :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoel door een N stikstof overschot of stralingswarmte of te hoge ec kun je foxtails krijgen

ook per strain zal het verschillen of ze er gauw last van hebben denk ik

vind de foxtail nog wel mee vallen, op de eerste wat meer dan de rest

op zich zolang het maar harde top is en geen fluff of tak die eruitsteekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtails ontstaan inderdaad door te hoge temps maar kan dacht k ook door een N tekort heb je pk meegegeven ?

 

Sommigen halen de foxtails eraf maar met 55 planten lijkt me dat niet de oplossing

Voor deze ronde valt er verder weinig aan te veranderen vrees ik ... wordt een hell of a job om dat te knippen.. en t eind product is niet verschrikkelijk mooi.

 

K weet niet wanneer je knipt nat of droog als je nat knipt kan je ze altijd nog een beetje samen drukken ziet t r iets beter uit als eind product :)

 

Hey agent, ik knip altijd nat

En ben net een paar dagen gestopt met PK

Het is nu nog alleen maar spoelen

Ik wist ook bijna zeker dat het door de temp kwam maar wrm die DCS hem zo tript snap ik ook niet. Terugbrengen of ruilen voordat de nieuwe ronde start is het enigste wat ik kan bedenken.. Dank voor het meedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoel door een N stikstof overschot of stralingswarmte of te hoge ec kun je foxtails krijgen

ook per strain zal het verschillen of ze er gauw last van hebben denk ik

vind de foxtail nog wel mee vallen, op de eerste wat meer dan de rest

op zich zolang het maar harde top is en geen fluff of tak die eruitsteekt

 

Ik heb nooit geweten dat je van een te hoge EC foxtails kan krijgen :-) en idd het valt nu nog mee maar wil niet dat het nog erger gaat worden.

En toppen zijn behoorlijk compact, nog een paar x goed droog laten trekken en dan 48uur donker.

 

Grtjs Jan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...