Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Denzo

Gorilla Startpakket Snel Hulp ?

Recommended Posts

Gents,

 

Na vele lezen en zoeken via de functie op dit forum, hebben we eindelijk een setup gevonden. Het enige probleem is de afmeting van de tent is 120cm x120cm. MAAR we willen slechts 4 plantjes zetten en niet de gehele tent vullen.

 

Kan dit of geeft dit problemen ? Wat wordt er hier aangeraden ?

 

We wilden net de kast bestellen via de link maar dit is onze twijfel ..

 

Bedankt voor alle snelle hulp !

 

Link naar tent : https://onlinetopgarden.com/nl/home/5229-gorilla120x120cm-400w-complete-kweektent.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denzo,

Als je "Na vele lezen en zoeken via de functie op dit forum" , de set uit je link wil kopen, zou ik opnieuw beginnen met lezen en zoeken.

 

Die Gorilla tent kan ik niet beoordelen op zijn kwaliteit.

Met name je afzuiger en filter is rommel.

 

Maar om je vraag te beantwoorden, het is geen enkel probleem om vrije ruimte over te houden.

Edited by oude rocker
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit dan beter ?https://www.greensell.nl/a-42988049/complete-kweektenten-hps/complete-kweektent-90x90x200-400watt-verlichting/#description

 

beetje hulp aub wat raad jij dan aan als complete startskit ?

 

Dit is het beste met alle info dat we ervan kunnen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad aan om geen kant en klare set te kopen ,zo zonde van je centen om zo n zogenaamde kant en klare set te kopen...

 

je hebt duidelijk je huiswerk gedaan ga eens kijken wat je nodige spullen zijn en koop ze los en dan niet het lijstje van zo n set. maar dat wat je echt nodig hebt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit raad ik je aan.

 

We hebben met twee al alles zitten nalezen en hebben het starts pakket van sannie's shop al gekocht maar snappen niet welke tent met lamp en bijpassende afzuiger er goed bij elkaar passen enz , ... Dat is de reden dat we vragen voor complete kits te kopen zodat we kunnen leren en aanpassen nadien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 man aan t lezen en geen topic kunnen vinden over kant en klare sets..?

Geloof k geen zak van aangezien dr wel een stuk of honderd te vinden zijn komen er elke maand wel 1 of 2 voorbij..

 

Als je daar geen zin in hebt en liever "gaat leren" koop dan vooral zo n tent. Dan zal je leren dat die sets alleen goed zijn voor de verkooper. Oh ships. Je kan deze les ook gewoon aannemen scheelt je een paar honderd euro.. krijg je hier gewoon gratis zo zijn we dan ook weer.

 

Sicces met je keuze s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult eerst moeten begrijpen dat 4 planten niet een vaste grootte hebben. Dit bepaal jij als kweker. Je kunt ze een kleine pot geven (11 ltr), waardoor ze weinig wortels aanmaken en klein blijven, in dat geval is een 120x120 tent veel te groot. Je kunt ze ook 30-45 literkuipen per plant geven, dan zul je een stuk langer voor moeten groeien maar kun je een flinke plant kweken waarmee je er met 4 stuks de 120x120 wel mee gevuld krijgt. Of je kiest voor de middenweg, óf je koopt een kleinere tent, óf je hangt er 400 watt boven ipv 600, etc etc, keuzes, keuzes.

 

Als jouw harde eis 4 planten is, dan zou ik bijv voor een 80x80 óf 90x90 tent kiezen met 400 watt erboven. Over de kwaliteit van de verschillende soorten tenten kun je hier genoeg vinden, zelf ben ik erg tevreden geweest met Mammoth Pro, maar Secret Jardin DR90 van de nieuwste generatie is ook mooi. Afzuiger van 300-400kuub is dan voldoende, filter rond de 300kuub, mits niet teveel bochten in je slang.

 

Zoek inderdaad je spulletjes gewoon los bij elkaar, zo'n samengestelde set is pure rommel. Zoek voor ieder afzonderlijk onderdeel wat je nodig hebt gewoon even in de zoekfunctie op dit forum, dan kun je er per onderdeel genoeg over lezen om de juiste keuze te maken. Of neem van iemand die een succesvolle kweek achter de rug heeft, gewoon zijn setup over, meestal vind je die in de startpost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K durf haast te wedden dat ts geen idee heeft wat en welke spullen er allemaal nodig zijn.. dan lijkt zo n starterset ideaal omdat je verwacht dan alles te hebben... helaas is niets minder waar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor AO.

 

Na vele lezen en zoeken via de functie op dit forum, hebben we eindelijk een setup gevonden. H

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zien we de volgende topics wel weer verschijnen toch...

 

Welke denk jij dat er eerder komt ? "HELP mn tent is te warm" of " kan mn lamp op een timer" of mischien " help mn zaailing blijft te klein :) "

Share this post


Link to post
Share on other sites

K durf haast te wedden dat ts geen idee heeft wat en welke spullen er allemaal nodig zijn.. dan lijkt zo n starterset ideaal omdat je verwacht dan alles te hebben... helaas is niets minder waar :)

 

Ja we zoeken alles op maar er is zoveel detail en elke keer weer lees ik iets dat de keuze beinvloed. Ik snap dat de sets niey ideaal zyn maar misschien waren er toch positieve ervaringen. We zyn nu bezig met allesde los te zoeken. Gorilla tentjz 90 op 90 op 200 en lampen hebben we alcan luchtfilter idd 500 kub en koolstoffilter weten we nog niet goed. Moet zeker even groot zyn las ik. En dan niet te beginnen over leidingsverliezen.. je slaat algauw iets over het hoofd vind ik op deze manier. Zeker als nieuwtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...