Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

)0057

De Tweede Ronde! 12 X Og Kush 1200 Watt

Recommended Posts

Zo, tijd voor een tweede verslag! Na een eerste geslaagde ronde hoop ik met wat aanpassingen het weer tot een goed einde te brengen. De set-up is hetzelfde met een aanpassing qua inblaas icm verwarming. De oplettende kijkers zien het verschil duidelijk in vergelijking met de foto's van ronde 1.

 

Even de samenvatting:

 

Hok:

1,80 x 2 x 2

 

Licht:

2x Dimlux 600 watt (720 boost)

 

Lucht:

Softbox 1500, original Cam filter

Passieve inlaat x2

 

Temperatuur:

17,5 - 24 graden

 

Aarde:

18 liter Plagron growmix

 

Voeding:

Plagron terra lijn

 

Soortje:

Rollex OG Kush

 

Ik ben met lichte vertraging begonnen omdat ik in eerste instantie slechte zaadjes had. Er ontkiemden er slechts 4 dus toen in overleg met de leverancier heb ik nieuwe ontvangen. Dat zorgt uiteraard wel voor de nodige achterstand. Gelukkig ontkiemden die wel allemaal meteen en ik heb ze gelijk in 1 liter potten gezet zodat ik niet 2 keer hoefde te overpotten (zoals in mijn eerste ronde).

 

3 weken geleden zijn in de 18 liters gegaan en na nog 2 weken op 18/6 staan ze inmiddels nu een week op 12/12. Ik geef ze water 5.7-5.9 en heb ze minimale wortelstimulator en enzym meegegeven. Bloei wanneer de groei eruit is.

 

De laatste week ziet er als volgt uit (ik weet dat van hps foto's weinig af te leiden valt, zsm normale foto's):

 

gallery_46320_19302_1631580.jpg

 

gallery_46320_19302_2339748.jpg

 

gallery_46320_19302_903271.jpg

 

gallery_46320_19302_1678778.jpg

 

gallery_46320_19302_840996.jpg

 

gallery_46320_19302_91280.jpg

 

gallery_46320_19302_1923611.jpg

 

 

Zoals jullie zien wordt het een uitdaging om ze gelijk te krijgen maar so far ben ik tevreden! Ze hebben de breedte de afgelopen week goed gevuld en gaan nu de hoogte in. Ik heb ze trouwens 1x getopt, 2 dagen voor 12/12.

 

Zodra ik groene foto's heb komen ze door, mochten er nu al vragen/tips zijn dan hoor ik t graag!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de temp naar 21 - 28 te krijgen. Tis nu net ff te koud.

 

Vorige ronde was ook met deze temperaturen en uiteindelijk 0.89 g/w dus ik laat m zo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op vier vierkante meter moet je je schamen met 0.9 per watt.

 

Ik zou niet weten wat ik daarvan af zou halen dus als jij t zegt.. ik heb 3,6m2 waar nog 0,9m2 afgaat omdat er anders geen binnenkomen is en de verwarming ruimte inneemt. Ik vind bijna 450 gram per m2 best prima met deze set-up. Dus hoewel irrelevant, bedankt voor je opbouwende comment 👍🏻

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd ruimte voor verbetering? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 weken op 12/12..

 

Het gaat allemaal prima vooruit! Klimaat is goed onder controle en de dames staan er gezond bij. Was niet helemaal tevreden over de iets te rode steeltjes maar ze reageren goed op een iets verhoogde voeding (Terra Bloom, ca. 60% van het schema).

Drinken doen ze fanatiek, gisteren 2,4 liter per plant gegeven en vandaag met 3 uur licht aan stond de tensiometer alweer op 190. Dus daar moet ik redelijk bijblijven zeg maar.

Lampafstand houd ik zoals de vorige ronde laag, 45-50cm.

 

Foto's bij het wakker worden:

gallery_46320_19302_269437.jpg

gallery_46320_19302_770215.jpg

gallery_46320_19302_2795274.jpg

gallery_46320_19302_1422601.jpg

gallery_46320_19302_1141026.jpg

 

En nog eentje vlak daarvoor:

gallery_46320_19302_1962706.jpg

 

Voor 3 weken op 12/12 ben ik tevreden! Ook t.o.v. vorige ronde heb ik iets meer speling in de hoogte. Mn lampen kunnen nog een centimeter of 15 (+3 als ik het ophangsysteem net als vorige keer weghaal).

 

En ik heb trouwens een (voor mij) nieuw dingetje gezien. Er zijn twee stengels met elkaar vergroeid, dus die toppen groeien zeg maar in elkaar. De stengels zitten echt als siamese tweelingen over de hele lengte in elkaar. Benieuwd wat dat gaat brengen!

 

Wat denken jullie ervan?

 

:wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit ! Die hhebben het duidelijk naar hun zin.

 

Mooi soortje die Rollex..

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.. 12/12 dag 26.

 

Still going strong.. De dames blijven vitaal, zowel qua vorm als qua kleur. Hier en daar helemaal onderin een blaadje dat er klaar mee is maar dat hoort erbij. Ze drinken nog steeds stevig door, ik geef meerdere dagen 2,5 liter per plant. Af en toe afgewisseld met een liter maar dan schiet de tensiometer de 400 in dus de minimale hoeveelheid gaat omhoog.

Temperatuur is stabiel 18-24 graden en de kampafstand heb ik op 45-50cm. Ietsje hoger dan ik wilde maar nu krijgen de 2 grootste net iets lekkerder licht. Er staan er 2 die je op de foto niet ziet maar het lijkt wel alsof die zich niks aan hebben getrokken van het toppen, 15/20 cm hoger dan de rest.

 

En dan voordat we naar de foto's gaan het laatste punt: de geur. WTF dat ruikt lekker! Ik ben slecht in omschrijvingen maar het zou ook een lichtzoetzure citrusvrucht kunnen zijn die in het hok staat. Als mn afzuiger stopt gaat niemand het als vervelend ervaren :yummy:

 

Foto's!

 

Ter vergelijking, dit was vorige week:

gallery_46320_19302_1962706.jpg

 

En dit is deze week:

gallery_46320_19302_2261753.jpg

 

En dan nog 2 plaatjes voor het beeld:

gallery_46320_19302_219603.jpg

 

gallery_46320_19302_952003.jpg

 

Fijne zondag! :wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een prachtig mooi veldje!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank! En: ja update volgt deze week. Heb weinig kans gehad voor niet-hps foto's.

Maar t gaat nog steeds lekker, dag 43 12/12 en voor begin week 7 echt al lekker dikke toppen. De vergeling slaat ook toe maar dat is de bedoeling (toch? ;)). Nadeel van zaad is wel dat er een of twee echt een week langer nodig gaan hebben, die hebben letterlijk nog geen enkele bruine pistel. Maar goed, volgende ronde wil proberen hoe stekjes maken bevalt dus wie weet ben ik daarna van dat probleem af.

Foto's dus later deze week!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg het pas eind deze week voor elkaar om niet hps-foto's te maken. Dus hierbij even 3 foto's van maandag, dus dag 43 12/12 (week 7). Krijgen jullie iig een beeld van hoe het erbij staat.

 

gallery_46320_19302_306805.jpg

 

gallery_46320_19302_42661.jpg

 

gallery_46320_19302_1804906.jpg

 

Details zijn altijd moeilijk af te leiden aan hps-foto's (vind ik). Maar het ziet er goed uit voor begin week 7, aantal en formaat toppen is goed, en allemaal hard. De vergeling varieert wel redelijk en zoals ik in mn vorige post al zei gaan er 2 eigenlijk langer nodig hebben.

 

Ze drinken nog steeds 1,6 liter per dag. Ik er met mijn nieuwe PH-meter achter dat mn oude niet meer helemaal nauwkeurig was dus ik heb een tijdje nogal scherp gezeten (max 5.5 maar soms eronder). Dit heb ik rustig aan gecompenseerd door 6.0 te geven en nu richting einde bloei houd ik ca. 6.2 aan. Voeding heb ik deze ronde heel bescheiden gegeven maar ook wat dat betreft geef ik nu nog een paar dagen vol gas. Terra bloom 40ml op 10 liter water en green sensation ca. 5 ml. Vanaf komende zondag alleen nog water. Dan volgen ook de gewone foto's!

 

Zoals altijd, alle tips & tricks welkom!

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle planten hebben te weinig voeding. Dus EC zowiezo verhogen.

 

Je hebt nog 20 dagen te gaan, dus nog maar 10 dagen voeding te kunnen geven. Een beetje CalMag en K zou in deze periode wel raadzaam zijn.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige zijn echt nog donkergroen, dat is toch de beste manier om het af te lezen? De foto's komend weekend zullen dat laten zien. Het klopt dat sommigen echt hard riepen om meer voeding, daarom krijgen ze die nu ook. Maar ik was eigenlijk van plan om voor die laatste dagen niks meer in huis te halen, of gaat dat echt nog veel verschil maken?

 

Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet opeens gek gaan doen met voeding hoor.

 

Zou er zelf de komende 10 dagen een halve dosis k boost van aptus bij stoppen en dan de laatste 10 dagen een derde max dosis k boost met verder alleen afgezuurd water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik zit ook gewoon nog binnen het schema. Dus geen gekke dingen maar ik heb heel rustig aan gedaan met voeding en daarom zijn ze iets eerder begonnen aan hun reserves. Ik zie ze wel al reageren, sommige gele bladen kleuren al weer groener. En sowieso heeft elke plant nog echt groene bladeren en sommigen nog helemaal. Gaat goedkomen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kende je aptus k boost? Top product zorgt voor een mooie afrijping... rippen van ph donner zn merk doet t zelfde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ken ik niet, ga gelijk eens kijken! Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 8 dag 1.

 

Helaas is t me weer niet gelukt om normale foto's te maken. Maar even een korte update met een foto. Gaat goed, ik zie dat de verhoogde voeding zn werk doet. De vergeling is niet verder doorgezet en zelfs omgedraaid. Bladeren die echt al geel waren vertonen zelfs weer veel groen. Ondertussen drinken ze nog steeds stevig door, tussen de 1,6 en 2 liter per dag. De toppen beginnen echt dik te worden, de eerste hing al op half zeven dus ik heb wat extra ondersteuning aangebracht.

Sommigen hebben echt nog amper bruine haren, dus t duurt nog ff (gelukkig :)).

 

Een fotootje dan voor het beeld:

gallery_46320_19302_1230884.jpg

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...