Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Eppey

Help Mijn Jack F8 Is Ziek!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben nu sinds 4 weken bezig met mijn eerste indoor microkweek. Het bestaat uit 5 Sannie's Jack F8 planten in 12 liter Root Pouches. Ik heb normale stekgrond gebruikt met buffertabs van Sanniesshop erin. De voorgroei is gedaan onder 3, 18 watt TL lampen. Na 4 weken heb ik er 4 COB LED's boven gehangen op half vermogen (voor de rest van de groeiperiode). De LED's hangen er nu 5 dagen boven en sindsdien heb ik gemerkt dat de planten er snel op achteruit gegaan zijn. Ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft wat het zou kunnen zijn en hoe het te verhelpen is. Alle tips zijn welkom!

 

 

 

gallery_35983_19299_2171229.jpggallery_35983_19299_738492.jpggallery_35983_19299_1059776.jpggallery_35983_19299_1261051.jpggallery_35983_19299_604028.jpggallery_35983_19299_830012.jpggallery_35983_19299_2988370.jpggallery_35983_19299_236369.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nat geweest terwijl lamp aan stond?

Overbemest?

 

Die schimmel op de potgrond lijkt me niet best in iedegeval.

 

Die ene doet het wel mooi, beetje slakroppig blad lamp er te dicht op?

Ik zou de 4 kleine weg doen en die grote paar week extra laten groeien.

 

Heb je nou een warmte matje aan de zijkant? :thumbsdown: snap hier het nut niet van zou deze onder de potten doen

 

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwarmingsmat.

Straalkacheltje wordt dat op die manier met een enorme bak licht er boven tov die 54W TL eerder.

 

Hoe ver hangt de LED er vanaf?

 

Zaai en stekgrond is niet alles om een hele kweek op te draaien, buffert nogal kut maar dat terzijde, je problemen komen daar niet door of je moet de tabs die je hebt gebruikt bij elke plant recht onder de wortelkluit gestopt hebben?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat er in die potten zit is toch geen zaai en stek grond?

Lijkt meer op hergebruikte grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn denk ik een hoop dingen tegelijk fout gegaan. Verkeerd keuze grond, (wellicht) ph-probleem, die warmtemat moet écht onder de potten, het liefst isoleer je de onderkant van de mat ook nog want zo ga je nauwelijks wat aan de warmte hebben. Ik heb zelf precies dezelfde terramat namelijk, die moet je echt van 1 kant isoleren door bijv. piepschuimplaten onder je tentje te leggen en daar die mat op.

 

Ventileer je het tentje wel voldoende? Veelgemaakte fout met led is dat omdat het minder warm wordt, men de ventilatie uit / zeer laag zet waardoor er te weinig frisse lucht door de passieve gaten gezogen wordt, volgens mij heb jij die flappen zelfs nog dicht zitten.

 

De cob leds niet te hoog hangen als je ze maar op halve kracht draait, ze kunnen op 20-25cm prima hangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tips! misschien ook handig om de Fan's naar beneden te richten zodat de warmte rond de planten blijft.

Edited by Florida013

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Allen,

 

Allereerst enorm bedankt voor al jullie reacties! Ik heb de meeste tips opgevolgd en hoop snel een positief resultaat te zien. De potgrond laat ik nu even voor wat het is omdat ik eerst wil kijken of ze er na de wijzigingen weer wat beter voor komen te staan. Zo niet dan overweeg ik het om Xell zijn advies op te volgen en de andere vier weg te doen.

 

Nogmaals bedankt! en hopelijk kan ik binnenkort een positieve update posten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, Heb wat geduld. Heb de meest onooglijke uit gefikte, veel te natte, nare verwrongen plantjes als nog goed zien opdrogen. Duurt wat langer, maar weg doen kan altijd nog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gekrulde bladen heb ik ook met mijn plantje, zou wel eens willen weten wat hier de oorzaak van is. Laat me weten als je iets meer weet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...