Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
La bella vita

Amnesia Te Droog?

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Heb een probleem met mijn dames, waarvan de onderste bladeren verkleuren. Dit probleem heb ik al eerder een ronde gehad door te droog kweken. Door meer water te geven is dit probleem toen verholpen.

Als ik nu meer water geef gaan de puntjes hangen, en de potten wegen dag erna te zwaar na mij mening.

 

Setup:

30 x amnesia in 11 liters

3 x 600w

Nieuwe lichtmix

Temp lampen aan: 30 graden

Temp lampen uit: 23 graden

Watergift 30 liter bij 35 liter gaan de puntjes hangen. Om de dag vloeden

Ec 1.3- 1.4 toch verbrande punten.

A-B-C gold voeding

 

Zelf denk ik weer aan te droog, omdat ik ook verbrande puntjes heb. Door de droogte loopt ook de ec op is mij keer verteld. Maar als ik ik meer water geef gaan de punten hangen.

Wat is jullie mening?

 

gallery_33275_18140_1160198.jpg

 

gallery_33275_18140_670832.jpg

 

Groeten la bella vita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zo snel mogelijk afstappen van die 11 liter potjes. Het watergeven komt dan zo precies aan dat je al snel te veel of te weinig geeft.

 

Gebruik lekker 65 liter cementkuipen. En roer er 15 tot 20 % cocos potgrond doorheen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou geen bladvoeding meer geven diep in de bloei...kon je niet mikken of had je een sproeier ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nu meer water geef gaan de puntjes hangen, en de potten wegen dag erna te zwaar na mij mening.

 

Dus 5ltr meer water op 30 planten in 11ltrs via vloeden maakt verschil dat je zware pot of bewateren hebt?

150ml per plant verschil met vloeden heb je het dan over.

 

Kan het zijn dat je andere zaken (water temperatuur, te snel weer water willen geven) niet mee neemt in je aanpak?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ga nu elke dag wateren inplaats van om de dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ga nu elke dag wateren inplaats van om de dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke dag eb en vloed lijkt me nooit echt de bedoeling

je moet gewoon de bak volpompen met ik noem maar een getal 200 liter, en het staat 5-6cm hoog

dan laat je het een half uur staan, en dan pomp je het leeg

ik kan me niet voorstellen als je dan bv 150 liter terug krijgt dat ze de dag erna alweer water nodig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fata

ik moet hier ook elke dag liters in schotels kiepen anders komt het niet goed :innocent:

wat wel raar is, is dat kleine verschil van 5ltr meer bij vloeden voor een dusdanig verschil in pot bewatering zorgt dat ze dag erna niet nodig hebben

geef je dan niet steeds een beetje teveel water als je de dag erna weer kunt bewateren wat in begin niet uit maakt maar later in de cyclus best wel en wat je door het vloeden en terugpompen niet door hebt behalve dan dat 5ltr op 30 planten een dag/nacht verschil maakt?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek ook in 11literpotten op rfx-1 en vloed om de dag en soms zelfs om de twee dagen. Zodra de vloer droog is als ik op mijn stek kom vloed ik het water zo'n 5-10cm hoog, laat dat even staan en pomp het er uit tot er hooguit nog een millimeter water in de bak staat. En ik denk dat het om de drie dagen ook nog wel gaat. Dus, het formaat van de potten zal het niet aan liggen, want bij mij gaat dat prima. Ik heb zelfs liever 11literpotten dan 18liters.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...