Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Unlimitedhold

Inbouwkast Kweek 240 Watt Led Mars Hydro

Recommended Posts

Hallo WFs,

 

Na vorig jaar een buitenkweek met autoflowers op het platte dak ga ik het nu ook eens binnen proberen.

 

Ik heb een inbouwkast met daarboven de afzuiging van de woning dus om klein te beginnen sla ik 2 vliegen in 1 klap.

 

De maten van de kast zijn 68 breed x 34 diep en in totale hoogte heb ik ruim 2 meter.

 

Ik wil starten met een 240 watt led power Mars Hydro verbruikt 100w.

https://www.greensel...er/#description

 

in 2x 18 liter potten van 30x30x30 op Sannies manier. met 2 planten? hoe denken jullie hier over

 

Doel is ergens eind maart te starten als ik alles binnen heb.

 

Ga waarschijnlijk voor Outlaw van Dutch Passion zou een makkelijk beginners sativa zijn.

Ontkiem dan 3 zaadjes en dan kijk ik hoe het vanaf daar gaat.

 

Ik hoor graag van jullie alle advies is welkom :)

 

Praatje plaatje:

2hogw1e.jpg

Krijg helaas de fotos niet goed

2rgn8de.jpg

Afzuiger zal ik in het begin even zo laten mocht het nodig zijn dan doe ik aanpassingen zodat er lucht afgezogen wordt.

Edited by Unlimitedhold

Share this post


Link to post
Share on other sites

k neem aan dat die afzuiger alles of niets is? mischien een 2 standen schakelaar erop?

 

t is niet echt handig als je die verder niet kan regelen namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

k neem aan dat die afzuiger alles of niets is? mischien een 2 standen schakelaar erop?

 

t is niet echt handig als je die verder niet kan regelen namelijk

 

Heb ik er niet bijgezet zitten 3 standen op :D

heel langzaam

middel

hoog

Edited by Unlimitedhold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke Stork ventilatie unit :icecream:

Standje 1 is meer dan zat voor je LED straks, hier doet een 110m3 buisfannetje het werk.

Ik heb die Mars in een DR60 hangen, ik zou vanaf begin zowel groei als bloei aan doen, beetje erg karig als je maar 1 stand gebruikt.

Verwacht geen wonderen vd LED, het ontstijgt gelukkig wel het nivo Chinese disco maar 1.8gr/w zul je er niet mee gaan scoren vrees ik :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie lostchild.

 

Het nadeel van de afzuiger is wel dat die primair voor de badkamer is dus tijdens douchen zal die wel vol aan staan.

Moet tegen die tijd maar kijken voor een oplossing en hoe het gaat met temperatuur en geur.

 

Ik verwacht absoluut geen wonderen wat ik wel verwacht ik veel te leren en met die info kan ik altijd een stapje hoger.

Je geeft aan 1.8gr/w waar baseer je dit op? droog nat geknipt / aantal watt in leds of daadwerkelijk verbruik.

Ik zou van 2 planten droog geknipt ontzettend blij zijn met 50 gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen afzuiging van kweekruimtes op de ventilatie van je huis aan sluiten :excl:

Ik dacht dat je die afzuiger via MP had gescoord vd kweek :innocent:

 

Ik baseer die 1.8 nergens op (al is het een droog getal).

Ik lees beweringen dat LED 1.5gr/w zou doen, ik denk ik zet hoog in :icecream:

Zelf trok ik ruim 60gr (1 s5 op 11ltr pot, 2wk voorgroei) onder de Mars vandaan met 100W (grow+bloom) aan.

Ik dacht dat de plant niet veel voeding kon hebben onder LED dus heb aardig tekort gedaan met te weinig tabs, een leerprojectie was dat die 1e ronde :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf geen fan meer van de mars hydro door de slechte lichtverdeling maar het is wel makkelijke plug&play. Met twee planten moet 50gr droog zeker lukken. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wel makkelijke plug&play

dat dacht ik dus ook en als het bevalt kan je altijd zelf nog aan het knutselen gaan, je kan je Mars kap 100% hergebruiken met 2x COB's erin ipv die 48x :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild het is de afzuiging van de woning dus geen hercirculatie het komt boven op het dak uit.

Kan eventueel altijd nog een kleine afzuiger kopen met koolstoffilter? en het dan niet naar buiten afvoeren?

 

@Skittle dit is prijs kwantiteit het beste wat ik kon vinden om een start te maken.

Ik heb twee rechterhanden dus mocht ik groter gaan dan wordt het zelfbouw.

Dan is de mars hydro altijd nog te gebruiken voor eventuele voorgroei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn de meeste dingen binnen, heb toch gekozen om 12cm pc fans te gebruiken met een controller omdat dit makkelijker te regelen is.

Nog even langs de bouwmarkt voor wat kleine dingen en dan is alles compleet.

 

Nu eerst een weekje op vakantie en dan gaan ik beginnen zodra de kast af is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd.

 

Vandaag even aan het klussen geweest met het volgende resultaat:

Temperatuur in lege kast blijf op 25 graden op de laagste stand.

Afzuiging zit onder het houten plankje met de inblaas bovenin.

Had nog een koolstoffilter liggen voor een afzuigkap die zit op de bodemplaat vast.

Boel is lucht en licht dicht met een rolletje ducttape :)

 

3 zaden ontkiemd en zitten in de grond, ga eerst starten met een autoflower Moby Dick van Dinafem kijken of ik die alle 3 kwijt kan.

biySlp.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels een week vanaf ontkiemen, de achterste heeft een klein beetje achterstand.

 

Denk dat ik qua ruimte in de knoei kom met 3 planten op 10 liter dan gaat er 1 naar buiten.

 

Tempraturen zijn prima 28 max 20 min luchtvochtigheid wat aan de lage kant dus heb ze eerst in een Action ontkiembak staan.

 

xr5ufC.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag: 8

Vandaag de moby dicks in de afbloeibakken op sannies manier.

Hoor graag van jullie

 

uKQ5at.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, veel succes met je kweek! :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago bedankt voor je reactie.

 

Ik heb ze gister dus ingewaterd met 1 liter plus 1mg bacto van sannie.

Op de foto hierboven is het wel iets te zien dat de rechter zijn grootste bladeren laat hangen hij voelt wel stevig aan.

De linker en de rechter hebben dit nu beide zelfs 24 uur na inwateren de middelste staat mooi omhoog.

Hoe kan dit? is het erg? hoor graag van jullie

Edited by Unlimitedhold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekt die 12cm pc fan wel door je filter heen dan? En hoeveel mA is die ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekt die 12cm pc fan wel door je filter heen dan? En hoeveel mA is die ?

 

Hij blaast er wel lucht doorheen ja kwam zelf al tot de conclusie dat het niet super gaat dus ben aan het rondkijken voor een static presure fan.

Huidige is een gewone casefan 12 volt 0,2 amp dus 200mA dan geloof ik?

Koolstoffilter is wel een stuk groter 25 cm dan de fan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

filter gewoon weglaten nog, je ruikt toch niets, scheelt in levensduur ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat het filter lekker zitten hij zit nu luchtdicht vast en het kastje draait prima zo.

Levensduur is wel een punt inderdaad maar langer als een jaar zal ik zo niet doordraaien.

Zodra mijn huidige huisgenoot vertrokken is gaat die kamer gebruikt worden voor het kweken met een grotere tent.

Het is nu een mooi stealth kastje om het kweken een beetje onder de knie te krijgen, tot op heden weet de huisgenoot

nergens iets van de enige die het weet is mijn vriendin en het forum en dat wil ik lekker zo houden eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Dag 12:

4Fd3CA.jpg8vYgkZ.jpgTyL35X.jpgdhXqIS.jpg

 

De voorbereidingen voor het buitenspelen ook gedaan:

Heb wc rol houders van de action voor 95 cent om de plant stabiel te houden wil nog wel eens hard waaien op het dak:

 

p11pJI.jpg

 

Bakken zijn gevuld met 10% hydro korrels op de bodem

40% potgrond met hydrokorrels erdoorheen

en de rest potgrond en ingewaterd met bacto zodat het bodemleven lekker op gang kan komen.

T587fv.jpg

 

Toen dat klaar stond een lekker jointje helaas nog wel van de shop :(

rSkz6a.jpg

 

De drie kleinste potten ga ik waarschijnlijk vervangen voor dezelfde 20 liters als ik heb staan.

En dan gaan de 3 kleine naar een vriend van me voor wat lowriders bij zijn huurwoning.

De Autos voor buiten wordt een sativa iets van Dutch Passion die eind april gaan ontkiemen.

De Moby Dicks zouden rond 1 juni wel klaar moeten zijn en dan stop ik binnen even zolang er 5 op het dak staan.

Vorige jaar geen problemen gehad op het dak maar mocht de politie toch komen wil ik het risico niet lopen dat ze het kastje binnen werkend aantreffen.

 

Ik heb nog plannen om tussen mijn woonplaats en werk ergens auto duck neer te zetten ivm zijn stealth uiterlijk.

 

Hoor graag van jullie :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey das een handige, even naar de action growshop :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de Action kijken ze niet zo snel op van rare aankopen, eerder mensen die producten van een euro na een jaar terugbrengen omdat het kapot is.

 

Gister nog even potten bijgehaald toch een slagje groter gegaan 29 liter deze hebben 20% hydro en 80% aarde.

De drie grote potten gaan waarschijnlijk plaats bieden voor Think big van Dutch Passion Sativa

De twee Middel potten voor White Widow ook DP Indica

 

HpuCI1.jpg

 

Hoe vinden jullie de Moby Dicks er bij staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opzet, goede keus ook die witte potten, zou er nog wat meer halen zodat al je planten van koele voetjes kunnen profiteren. Het kan echt kokend heet worden in de zomer met zwarte potten, weet ik uit ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...