Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Xio

Critical Kush - Mars Hydro 400 - Aarde/perliet

Recommended Posts

Tijd voor m'n volgende grow! Het verslag van m'n vorige kan je hier lezen. Van m'n vorige kweek was ik zeer tevreden, hopelijk gaat deze even vlot!

 

Deze keer kweek ik Critical Kush van Barney's Farm.

Setup:

Kweektent: Secret Jardin 40x40x120cm

Belichting: MarsHydro II 400 (~175W effective)

Medium: Licht aangezuurd 1:1 perliet-potgrond (pH 6.2-6.4)

Voeding: Terra Grow/Bloom

Afzuiging: Koolstoffilter met buisventilator

 

Het zaadje heb ik inmiddels gekiemd en zit nu in een klein potje aarde met een CFL erboven tot het een zaailing wordt. Daarna gaat ie de tent in.

 

 

Dag 1: 24 februari 2017

Zaadje laten kiemen en pot klaartgemaakt: smart pot met 1:1 perliet-aarde, licht aangezuurd met Kali-Aluin (Kalium- en Aluminiumsulfaat)

 

Dag 3: 26 februari 2017

Het zaadje is gekiemd en zit nu in een plein potje met aarde om uit te groeien tot een zaailing.

 

Tot binnenkort!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Xio ;)

 

hopelijk lekkere wiet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste zaadje heeft geflopt. Hoewel 't leek te ontkiemen, kwam er geen zaailing uit. Na een weekje wachten het zaadje uit de pot gehaald: het worteltje was nog altijd even klein en het zaadje zelf was "prut".

 

Inmiddels al een nieuw laten kiemen en hopelijk meer geluk!

 

-Xio

Share this post


Link to post
Share on other sites

2e zaadje lukt precies beter. Soon: new grow :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poging 2:

 

Dag 1: 4 maart 2016

Zaadje laten kiemen

 

Dag 3: 6 maart 2016

Zaadje is succesvol gekiemd en gaat in een pot met aarde

 

Dag 10: 13 maart 2016

Plantje is vertrokken en staat in de tent!

 

Raam stond niet open, vandaar de hoge temperatuur. Nu is het in de tent terug 24°-26°C

 

gallery_46637_19313_4317676.jpg

(niet zo zichtbaar vanwege het LED-spectrum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19: 22 maart 2016

’t Plantje groeit nog steeds goed. Binnenkort toppen.

 

gallery_46637_19313_2767977.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 22: 25 maart 2016

Nieuwe voeding is aangekomen. Deze keer heb ik ook deftige pH-regulatie besteld i.p.v. te knoeien met een voedingssupplement voor blauwe hortensia’s. Daarnaast heb ik nu ook een fles sporenelementen en een fles canna enzym – wat goed zou zijn voor de plant.

Ondertussen groeit het plantje nog steeds goed. Ik denk dat ik nog een paar dagen ga wachten voor ik top.

 

gallery_46637_19313_4978171.jpg

 

gallery_46637_19313_6971600.jpg

 

gallery_46637_19313_3677487.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit

vraag me af waarom de keuze voor canna?

een bio/minerale voeding zou denk ik meer opbrengen en minder problemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook nog even alle aptus boosters bestellen anders gaat het niks worden met deze plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al het sarcasme ter zijde - ik had er deftige reviews van gelezen.

Overigens is 't een hobby - en dat mag geld kosten. Ik plan niet om te stoppen met kweken na dit plantje :)

 

Niet te min, hoezo, @Fatamorgana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best een leuk setje hoor, velen begonnen ooit zo met Canna en van die velen hebben er een paar hier gepost in je topic :ph34r:

Als de flessen op zijn had je al een x gehoord van GHE en ging je dat eens proberen of toch maar makkelijk met 2 flessen BAC (1vd groei en 1vd bloei) een beetje 'bio' kweken.

 

Ik zou als ik jouw was de fles ph- groei dicht laten en retourneren, daar blijf je milliliters van toevoegen om de ph ok te krijgen waar een druppie of wat vd bloei uitvoering je er zo brengt ;)

 

Succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter laat dan nooit :)

 

Terugsturen kost me meer dan de nieuwprijs. Op die paar euro gaat 't nu heus niet komen :)

 

Dag 35: 7 april 2016

Afgelopen week getopt en vervolgens hier en daar wat bladeren weggenomen zodat de lage toppen voldoende licht krijgen.

 

gallery_46637_19313_6049150.jpg

gallery_46637_19313_322224.jpg

gallery_46637_19313_2738251.jpg

gallery_46637_19313_1642030.jpg

gallery_46637_19313_5339103.jpg

gallery_46637_19313_1081871.jpg

gallery_46637_19313_82357.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 40: 12 april 2016

Vandaag nog wat verder bijwerkt: wat bladeren weggenomen en de 4 grootste zijtakken getopt. Daarnaast heb ik ook wat voor wat meer LST gezorgd.

Ik plan om nog wel even vegetatief te draaien en voor een megaoogst te gaan.

 

Voor toppen/trimmen:

gallery_46637_19313_4423665.jpg

 

 

Na toppen/trimmen:

gallery_46637_19313_3677661.jpg

 

 

Vandaag:

gallery_46637_19313_1787934.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 52: still going good. De afgelopen 2 weken regelmatig wat getrimmed en 't resultaat begint stilletjes aan te komen. Ik top nog even door tot ik wat meer vertakkingen heb en switch daarna naar bloei.

 

gallery_46637_19313_1025035.jpg

 

gallery_46637_19313_5543490.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 54: 26 april 2017 – Bloei dag 1

Helaas zit m’n plantje in een groeispurt. Vanwege m’n beperkte hoogtegroei, heb ik besloten toch maar met 12/12 te beginnen. Fingers crossed voor 60g+

 

gallery_46637_19313_2968728.jpg

 

gallery_46637_19313_2608169.jpg

(kleurverschil komt door nieuwe camera)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh was meer omdat ik persoonlijk bio/mineraal wat completer vind

 

en wat minder gauw problemen geeft canna is puur mineraal dus wat gevoeliger voor ph onbelans

 

maar zoals lostchild al zegt de meeste zijn op de canna begonnen

 

ik zelf eerst op poeder voeding toen canna maar komt bijna op het zelfde neer, ieder heeft zijn voorkeur

 

maar staat er verder mooi bij toch.. :yummy:

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant! En ik ken t soortje niet maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je al op 12/12 bent hoor, dat komt wel goed. En die 60+ ook wel als je deze lijn doorzet. I know, er kan nog vanalles gebeuren, maar gewoon goed bezig blijven (en geen hele gekke pech hebben) 👍🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh was meer omdat ik persoonlijk bio/mineraal wat completer vind

 

en wat minder gauw problemen geeft canna is puur mineraal dus wat gevoeliger voor ph onbelans

 

maar zoals lostchild al zegt de meeste zijn op de canna begonnen

 

ik zelf eerst op poeder voeding toen canna maar komt bijna op het zelfde neer, ieder heeft zijn voorkeur

 

maar staat er verder mooi bij toch.. :yummy:

 

Dat verklaart :) Voor de eerste kweek idd geen goed plan dan - maar heb nu een deftige pH meter en meet zeer nauwkeurig de waarde af bij het maken van de voedingmix. 5L bodon eerst 24h laten openstaan om de chloor te laten uitdampen en op kamertemperatuur te laten kopen, vervolgens voeding en dan lichtjes afzuren tot op pH 6-6.1. So far so good :innocent:

 

Mooie plant! En ik ken t soortje niet maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je al op 12/12 bent hoor, dat komt wel goed. En die 60+ ook wel als je deze lijn doorzet. I know, er kan nog vanalles gebeuren, maar gewoon goed bezig blijven (en geen hele gekke pech hebben) 👍🏻

 

Bij de vorige kweek had ik een lichte burn (eerst voeding, later licht), maar dat zorgt er wel voor dat ik m'n setup nu beter kan inschatten. En dat ik nu veel nauwkeuriger m'n voeding afmeet met een meetspuitje ipv van een onnauwkeurige maatbeker :whistle:

 

Tot zover zeer mooie commentaar gekregen op m'n vorige oogst. Reacties in de aard van: "Veel zelfkweek trekt op geen kloot, maar da van u is shopkwaliteit" haha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Still going very strong :)

 

gallery_46637_19313_6058890.jpg

 

Binnenkort wat defoliaten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...