Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjaman007

Jullie Mening Van Tekort?

Recommended Posts

Yop medekwekers

 

aaangezien ik al verschillende dingen gehoord had hier ook graag eens jullie mening wat jullie denken dit is?

 

samengevat:

voorgroeipotje naar 7l pot , daar vergeling op onderste rand/bladeren dacht dat die te dicht tegen de lamp heeft gehangen. later bleek het alleen maar te verslechteren.

 

had nog geen voeding gegeven dacht dan aan stikstof tekort daar dan beginnen wateren maar misschien wat te geweldig 500ml om de 2dagen ( plantje 5weken oud)

 

nu laat ik die wat rustiger aan kijk steeds dat de oppervlakte 1cm mooi droog is en dan 250/300ml water met voeding , alleen lijkt dit niet al te snel verbeteren.

 

heb die sinds gisteren verpot naar haar eindpot 18l voor grotere buffer te hebben.

 

wat denken jullie laten rusten eventjes mooi uitdrogen en dan opnieuw lichtjes water geven met voeding?

 

of zou er toch meer aan de hand zijn dan gewoon stikstof?? overvoeding / te hoge ph ? (ik zuur wel niet meer af aangezien ik bio kweek)

biobizz light mix en biobizz voeding

 

3f2f2cb9_l.jpeg8f4570d2_l.jpeg

d04355ca_l.jpeg66f72210_l.jpeg

99141d90_l.jpeg

ad8490ff_l.jpeg

 

alvast bedankt

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg K of een ph probleem waardoor k....

 

lightmix zit toch wel wat voeding in bij biobizz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stikstof heb ik nu uitgesloten , iemand op ander forum deed de opmerking dat anders volledig blad geel zou zijn

 

lightmix heeft maar zeer lichte bemesting maar normaal kan je wel eventjes de beginnende weken weg zonder al bij te voeden , al raden ze dit wel aan om het micro organisme aantewakkeren

 

denk zelf dat het volgende gebeurd is en daar men fout is en eventueel de oplossing

 

vorig plantje heb ik overvoed en stikstof teveel gehad dus deed ik het nu rustig aan geen voeding , licht tekort gehad van stikstof en dan misschien wat te nat gegaan door te snel/veel willen bijsturen met water/voeding en dit laten aanslepen .. waardoor te nat en niet veel meer opgenomen word ..?

 

ph probleem is er ook al gezegd geweest die eventueel te hoog is tot kalium blokade , probleem is dat ik nu sinds 2kweken men water niet meer afzuur aangezien met bio organische voeding dit afgeraden word om het organische de ph te laten afbreken.

 

denk zelf die nu te laten herstellen van verpotten , eventjes mooi laten uitdrogen tot eerste symptomen van bladeren die lichtjes hangen dan weet ik zeker die te droog staat en dan beginnen lichtjes 200ml water met voeding en kijken of nieuwere bladeren aangetast worden??

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dat paar weken geleden ook bij mij was het een kapotte ph meter waardoor ik een veel te hoge ph gaf ik had ook dat verbranden van die cellen

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja voornamelijk in de gaten houden of de nieuwe bladeren groen blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het verdacht veel lijken op giftige dampen.

 

Waar kweek je in, wat voor tent, waar staat deze, ligt daar zeil of vloerbedekking, of gebruik je in die ruimte mdf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat ze uitdrogen, want 500ml water om de twee dagen is veel te weinig. Waarschijnlijk is je grond zo kurkdroog geworden dat het water er zo uitloopt.

 

Ik zou een emmer met water vullen en daar de planten met de pot inhouden totdat de grond weer wat opneemt.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gif.

Geen enkel tekort of overschot geen dit soort problemen.

 

Zeil in de buurt?

mooie kledingkast?

ondervloer van je vloerbedekking?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou in principe ook voor gif gaan .. maar je draait niet in een gesloten systeem dus zou er ergens iets aan t dampen zijn in de buurt van je inlaat lijkt mij want dit krijg je niet van een vleugje af en toe ...

 

Zou eens goed gaan kijken wat er rond je kast en inlaat staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

gif denk ik niet het geval is , is in kweektent , enigste is de tube heater die op 21 staat voor derest geen idee.

 

op frans forum waar ik ook opzit neigen de meesten toch tot overbewatering , opzich kan het wel zijn dat ik daar wat willen forceren heb om extra voeding toetedienen wanneer ze wat lichter werd.

 

zal nu extra in de gaten houden. tensiometer zit in men andere plantje dus word het telkens met de vinger steekproef 2/3cm is dit droog water geven..

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gifgas kan komen uit iets in de ruimte waar je tent in staat, of van waaruit je je lucht aanzuigt, oude vloerbedekking, zeil, mdf, spaanplaat, andere dingen van plastic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat Dilago er niet ver naast zit , met gevolg een blokkade .

Ja, slechts 500ml water in de twee dagen is een bietje weinig. :whistle:

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechts 500ml: check ff de pot grootte en de plant....

Denk dat als je de pot op pakt hij loodzwaar is :search:

 

Als je zeker weet geen formaldehyde bron id buurt (velen denken dat MDF prima is) dan misschien dit topic eens checken,

een straf klimaatje fuckt je planten ook best :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechts 500ml: check ff de pot grootte en de plant....

Denk dat als je de pot op pakt hij loodzwaar is :search:

Denk jij dat? Nou, ik denk het niet want 10 % van 7 liter is 700 cl, en ganjaman007 geeft maar 500ml om de twee dagen (dat is 50 cl). Als die potten loodzwaar zijn dan komt dat door het lood wat er inzit, maar ik denk dat de kluit niet zwaar maar keihard is. En daardoor komt er gif in het medium weet u? :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm nee echt geen idee lostchild , en is men 5de kweekje eerste maal dat ik dit voor heb anders waren de anderen ook alvast zo aangetast.

 

@ dilago , inderdaad misschien weinig , maar zal vanaf nu ook eens log bijhouden hoeveel water en welke datums want ik zeg wel 500ml om de 2 dagen maar soms is het dagelijks of eens langer ofzo , aangezien tensiometer zit in men blue cheese pot is dit nu steeds met het trucje van de vinger 2/3centimeter voelen of het vochtig is ook als ik water geef tot er beetje onderaan uitsippeld, maar moet nog wat extra feeling krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog effen iets anders ,

 

de problemen die ze nu heeft is dit "hard stress " zoals light leaks , verkeerd toppen , wortel schade

 

andere woorden: heeft ze nu meer kans dat ze tijdens bloei herma word ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen worden paranoia van gifdampen.... ik kweek al een tijdje, gesloten en gewoon met extractie, overal en alles al eens mee te kampen gehad. Maar gif nog nooit (of zodanig dat m'n planten stervende werden)

 

Daarmee wil ik niet zeggen dat het fenomeen niet bestaat, maar wel dat mensen wel heel snel roepen : GIF GIF! Terwijl er 9/10 X iets heel anders aan de hand is.

 

Grts

 

Ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk jij dat? Nou, ik denk het niet want 10 % van 7 liter is 700 cl, en ganjaman007 geeft maar 500ml om de twee dagen (dat is 50 cl). Als die potten loodzwaar zijn dan komt dat door het lood wat er inzit, maar ik denk dat de kluit niet zwaar maar keihard is. En daardoor komt er gif in het medium weet u? :icecream:

 

Dus door droge kluit komt er gif in medium?

Waar heb je dat opgepikt?

 

10% van 7ltr is 700cl, 500ml is 50cl, snap je het zelf nog beetje hier?

 

Water geven doe je naar behoefte nadat je de pot bij INWATEREN voorzien hebt van die 10%.

Als je dat al niet kunt en toch vooral vindt dat je 'moet' geven en dan ook nog .. ml want staat op de zak kan het inderdaad maar zo zijn dat kweken met modder je niet echt lukt.

Adviezen gaan geven aan anderen kan je dan misschien beter uit je hoofd laten :whistle:

 

ik kweek al een tijdje, gesloten en gewoon met extractie, overal en alles al eens mee te kampen gehad. Maar gif nog nooit (of zodanig dat m'n planten stervende werden)

 

Daarmee wil ik niet zeggen dat het fenomeen niet bestaat, maar wel dat mensen wel heel snel roepen : GIF GIF! Terwijl er 9/10 X iets heel anders aan de hand is

 

Ik roep bijna nooit gif, eigenlijk alleen als ik dit type bladprobleem zie.

Het kan ook nog in het klimaat zitten, al is de vergeling dan een stuk erger en krullen de bladranden eerder op als dat ze naar beneden hangen, lijkt veel meer op een K probleem dan is mijn ervaring uit 2009-2011 waar ik zelf regelmatig dit gedoe in de tent had.

 

@TS

je kunt beter nieuwe planten op gaan kweken hoe lullig dat ook klinkt

ik heb met planten die dit soort problemen vertoonden een ronde afgemaakt en had maar liefst 5gr droog per plant :icecream:

maar natuurlijk wel 1st uit zien te vinden wat dit nu precies bij jouw veroorzaakt anders heb je het met de nieuwe planten na zelfde aantal weken waarschijnlijk weer.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat denken jullie laten rusten eventjes mooi uitdrogen en dan opnieuw lichtjes water geven met voeding?

 

Ik denk eruit trekken, en een zak special mix kopen voortaan als je niet kan kweken.

 

 

 

gifdampen slaat toch wel alles.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk jij dat? Nou, ik denk het niet want 10 % van 7 liter is 700 cl, en ganjaman007 geeft maar 500ml om de twee dagen (dat is 50 cl). Als die potten loodzwaar zijn dan komt dat door het lood wat er inzit, maar ik denk dat de kluit niet zwaar maar keihard is. En daardoor komt er gif in het medium weet u? :icecream:

 

Dus door droge kluit komt er gif in medium?

De Ec loopt op door de droogte en derhalve vergiftig je de plant.

10% van 7 is 700cl 500ml wordt 5cl, snap je het zelf nog hier?

 

700ml en 500ml

Nee, dat snap ik niet hoe reken jij?

Water geven doe je naar behoefte nadat je de pot bij INWATEREN voorzien hebt van die 10%.

Het beetje water wat hij om de dag geeft is zo'n beetje de behoefte van een luis.

Als je dat al niet kunt en toch vooral vindt dat je 'moet' geven en dan ook nog .. ml want staat op de zak kan het inderdaad maar zo zijn dat kweken met modder je niet echt lukt.

Als ik kweek op 50/50 aarde en perliet zou je dat nog verbazen, maar het gaat niet over mij. Graag on topic blijven.

 

De watergift opvoeren blijft mijn advies.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oplopende EC is heel wat anders dan gif in je medium, geeft niks als je dat zo interpreteert

Ik doelde op je cl aanduiding die nergens op slaat en je vast heel wijs over laat komen?

Check je maatbekur :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe veel uitlopende antwoorden :D

zelf persoonlijk denk ik niet dat het giftige stoffen zijn in de ruimte , aangezien ik al 4vorige rondes zonder problemen heb kunnen verder doen zal deze maal wel iets zijn met water dosering.

 

telkens benieuwd als de lampen aangaan zodat ik kan kijken of ze hersteld of niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oplopende EC is heel wat anders dan gif in je medium, geeft niks als je dat zo interpreteert

Ik doelde op je cl aanduiding die nergens op slaat en je vast heel wijs over laat komen?

Check je maatbekur :excl:

Nee, ik ben geen ster in rekenen, maar 500ml is geen 5cl zoals jij beweert. Dat snap je toch zelf ook wel?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...