Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hutseflutsel

Huts - Reveg Ortega / Sts

Recommended Posts

Tijd voor een klein verslag, tips & links zijn van harte welkom. Wat is het doel? Om in de praktijk te testen hoe te werken met STS op vrouwelijke planten en deze bevindingen vast te leggen.

 

Doel: Dus met STS Zilver Thiosulfaat een vrouwelijke X plant dwingen om stuifmeel te produceren.

Doordat het een vrouwelijke plant is bevat de spermatozoïde dan enkel X (vrouw) en

geen Y (man) stuifmeel en zal na bevruchting op een (andere) vrouw dan X zaden

(vrouw) geven.

 

Geen doel: Het creëren van productie zaden, uitkomst van de zaden is onvoorspelbaar

(dominante recessieve genen)

 

Bijvangst: Het maken van reserve zaden, back-ups

 

 

De specs van de setup:

 

Soort:

Genetica: Ortega (regular)

Yielder: medium/xl

werking: verdovend/couch lock

Sterkte: boven) gemiddeld

Sexe: vrouw

Status: 3 weken reveg (top heeft eerder reg zaden geleverd)

Tijdschema: v.a. 12.feb.2017 12/12 regime

 

Gebruikte materialen:

ruimte: 40x40 tentje

Afzuiging: nee (moet nog)

Filters: nee (moet nog)

Fans: nee (moet nog)

 

Led: CXB3590 / CXB3590-0000-000N0BCD40E

Wattage: @49Watt max 80 watt (2.4A)

Kleur: 4000k

hoogte lamp: 25 cm

voeding: HLG-80H-36A

Bak/pot: 11L / standaard bouwmarkt 30x30

Medium: Mapito

Voeding: Canna A+B / Vega&Flores

watergeven: handmatig

 

STS: 20 ml / leplantage

verhouding 2,5 ml op 1L spuitvloeistof

 

Hieronder de fotos:

gallery_45421_19127_28496.jpggallery_45421_19127_107533.jpg

 

 

Ondernomen acties:

24.feb.2017 200ml spuitvloeistof met 0.7 gr

start ec0.3 na toediening EC 0.9

uit geneveld over de plant in twee sets met 1 uur er tussen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist met veel plezier de test van DJ Broertje en bijdrage van FoolOnTheHill en andere gelezen. Uit het verhaal komt o.a. naar voren dat vrouwelijke planten met die met lagere doseringen mannelijk worden hoogstwaarschijnlijk grotere kans hebben om hermafrodiet nageslacht te maken. (off topic) Bij overdosering ontstaat er schade aan de plant. Chasie en Chucha maken de volgende notitie. Bij extreme overdosering (puur) is een fenomeen dat nakomelingen als gevolg van overdosering waarbij de erfelijke eigenschappen van een gen aangezet of uitgezet worden (epimechanisme), m.a.w. niet actieve erfelijke eigenschappen van vorige generaties kunnen weer actief worden.

 

Probleem: onduidelijk welke PPM/EC op basis i.c.m. gedestilleerd water te gebruiken? Indicatie van de leverancier van lesbian dream is 1:400 op de website.

 

 

Hieronder samen gevat de notities DJ Broertje, welke ik als leidraad ga gebruiken. Aanvullingen zijn welkom.

20 november 2013 – 23:10

actie: gerevegde stek bespoten met een oplossing van 1 op 200, en een half uur later nogmaals.

 

22 november 2013 – 12:42

notitie: Parvati die ik heb omgebouwd heb ik uiteindelijk met 1 op 25 (totaal wel 5 of 6 keer denk ik, met verschillende verhoudingen) behandeld en toen kreeg ik pas ballen op deze reguliere dame, Maar met voldoende geduld en tijd was dit misschien ook wel gebeurd zonder erg vaak te besproeien. En het stuiven kwam ook best heel laat, en niet heel uitbundig, maar dat zal misschien per soort verschillen.

 

24 november 2013 – 22:35 actie: plant verhuisd naar het bloeihokje,

plan: elke week te sproeien, voorlopig 1 op 200 denk ik.

 

29 november 2013 - 00:03

actie: Vandaag na 1 week opnieuw behandelt met deze keer toch vers aangemaakt nu 1 op 100. Ook 2 keer bespoten met een half uur ertussen.

 

30 november 2013 - 19:32

notitie: Blijkbaar is de herma gevoeligheid ook een parameter in het kiezen van de verhouding. En omdat je natuurlijk een zo stabiel mogelijke plant wilt hebben straks zou je eerst moeten testen op deze kwaliteit voor je met LD aan de gang gaat. Wat dan weer inhoud dat je iets van 1:50 moet gaan gebruiken.

 

06 december 2013 – 18:44

actie: Gisteravond weer gespoten 1 op 50. weer 2 keer half uurtje ertussen.

Djbroertje

 

06 december 2013 - 20:11

Actie: Zojuist heb ik de planten voor een tweede maal besproeid met een 700ppm oplossing, (EC 1.0).

 

10 december 2013 - 22:18

observatie: Durf wel te zeggen dat ballen onderweg zijn. Dan ook nog stuiven afwachten

 

22 december 2013 – 11:56

observatie: Hier voorlopig nog geen stuifmeel.

 

24 december 2013 – 23:25

observatie: Hier nu ongeveer 5 weken na de eerste behandeling.

en het eerste stuifmeel gevonden, niet heel veel maar het begin is er.

 

27 december 2013 – 22:17 Volgens mij zit het er wel aan te komen bij je.

Aanname: Misschien moet er überhaupt wat hoger begonnen worden met de verhoudingen. Voor een volgende poging ergens in de toekomst wil ik minder vaak behandelen met een wat hogere dosis. En wat meer geduld beoefenen. kijken of er een soort van ondergrens te vinden is wanneer een plant omgaat.

Observatie: Hier gaat het stuiven niet erg hard maar zo te zien blijft er wel voldoende over om wat te bewaren straks. Vandaag de laatste keer de dame nog wat bestoven met wat vers stuifmeel.

 

02 januari 2014 - 23:17

Terugblik: Voorlopige conclusie hier dan,

 

een paar dagen voor omschakelen naar 12/12 de 1ste behandeling beginnend met 1 op 200. Dan elke week behandelen en verhouding opbouwend naar 1 op 100 en de laatste keer 1 op 50.

 

Elke behandeling in 2 keer, helemaal nat spuiten van onder tot boven, en na opdrogen ( ca. 1/2 uur) nogmaals besproeien.

 

Na ca. 3 weken ballen zichtbaar, en na ca. 5 weken vanaf het begin het eerste beetje stuifmeel zichtbaar.

 

De volgende keer wat anders te werk gaan een beetje afhankelijk hoe de rest hier verloopt, dan waarschijnlijk 2 keer behandelen met iets van 1 op 100 om te zien of het dan ook gaat werken.

 

06 januari 2014 – 00:11

actie: Vandaag de laatste stuif opgeruimd in de vriezer.

 

09 januari 2016 - 23:47

Conclusie: Snah,

er is geen echte samenvatting te geven. ieder doet zijn ding ik verwacht wel dat 1 op 50 een goede verhouding is. meer geeft soms wat schade. Ik ben nog niet helemaal uitgetest maar ben er niet echt actief mee bezig nu toevallig weer een keer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant! Ik kende dit nog niet en ga dus met veel belangstelling volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update: 1.3.2017

 

Een nieuwe spuitvloeistof gemaakt van 1 ml Lesbian Dream op 100 ml demi water, 1:100. Dit gaf een ec van 2.04 / ppm1000. De vloeistof aan het begin van de dag cyclus toegediend, waarbij de lamp op 50cm hoog hangt (normaal 20). Met gerichte straal zacht in de toppen gespoten, om het er tussen te krijgen i.p.v. op de top.

 

Daarna wachten óf er schade zou zijn aan de plant, :o of niet :tu .

 

gallery_45421_19276_238706.jpg

dun pis straaltje

 

gallery_45421_19276_161163.jpg

Netjes gemikt.

 

gallery_45421_19276_223614.jpg

even na nevelen

 

wachten en wachten.... 12 uur later.

 

gallery_45421_19276_86719.jpg

alles okee.

 

actie: 2.3.2017 zelfde rondje nogmaals 50ml spuitvloeistof (restant van 1.3.2017) Plant heeft strek stuip gehad wegens de 12/12, ineens wat rek. Herhaal recept staat gepland voor 7.3.2017 verdunning 1:100

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

update: verdunning 1:100 verneveld aan begin van dag cyclus 12/12

 

gallery_45421_19276_33831.jpg

Voor sproeien

 

gallery_45421_19276_200571.jpg

close up

 

gallery_45421_19276_7705.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Huts,

Plantje staat er prima bij. Ga je haar nou met haar eigen stuif bevruchten of wordt het op een andere vrouwelijke plant gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jay, het is een experiment. Omdat mijn kennis beperkt is, weinig tijd, genen pool te klein om uit te kiezen, er teveel parameters zijn en daardoor dus kleine kansen (erfelijkheid). (linkje: White Rhino had dikke toppen, maar WRxWR :angry: niet. Was de snelste en mooiste uit 50 zaden)

 

Het stuifmeel wordt natuurlijk wel bewaard, en zal worden getest op een paar vrouwen. De zaden die hieruit komen zullen als back-up gaan dienen. Ook moeten we de medische quota 0.7gr/dag blijven halen.

 

Natuurlijk zal ik een paar probeersel gaan zaaien en kijken, maar verwacht daar niets van. De planten die het moeten 'doen, de productie' zullen van een gerenommeerde breeder afkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al enig idee welke strains nu op je lijst staan? Pure indica's zoek je toch? Was vanmiddag heel zooitje aan het lezen over fem zaden maken. en kwam tegen dat je bij een sterke moederplant eventueel ook gewoon zichzelf zou kunnen bevruchten. Weet er verder ook nog de ballen van hoor, maar wil me hier juist in de toekomst wel wat mee bezig houden dus vind het een mooi experiment! :popcorn:

 

ps. die WRXWR had inderdaad niet vooraan de rij gestaan bij het uitdelen. Nog meer van dit zaad ontkiemt om te kijken of de rest ook zo is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier mijn verlanglijstje, er zullen er een paar ontbreken maar het geeft een idee. Ik ben eigenlijk een groot Pollum fan, maar heb geen idee welke strain (afghaan maar welke) daar in de buurt van komt. Ik wil als de test lukt, zelf femmed auto indica (NLx?) zaden gaan maken. Dan kunnen er links en rechts bij vrienden een paar planten in de tuin, als het dan sterft of wordt gejat doet het minder pijn. Als er wat leuks tussen zit instuiven of turnen. Misschien wel guerrilla :rofl even weer het old scool gevoel opdoen.

 

 

Indica verlanglijst:

Herijana (Sannie)

Northen Lights

mazar

night queen

Aghani #1

Maple Leaf

Black Domina (boven budget)

Ketama (breeder???)

Hash Plant

 

Offtopic:

Hieronder waarom het zelf doen just for fun is (medische micro kweker @max 5 planten). De planten (productie) zijn waarschijnlijk F1 (sativa/indica), dat is de reden waarom ze zo goed zijn. Het beste van alle twee ouders gekozen en getest door de breeder. Ga je door dan zit je op F2 dus met meer variatie, de kans dat je F1 overtreft is kleiner dan de kans dat je minder hebt. Dus het werkt het beste als je zelf een F1 maakt of binnen één soort blijft

 

gallery_45421_19276_33163.jpg

popje=plant

- blauw=man

- roze=vrouw

 

rondje=zaad

- geel=regulier

- roze=fem

 

wolkje=stuif

roze=vrouw

blauw/roze= vrouw/man

 

 

gallery_45421_19276_21037.jpg

 

Tenminste dit is wat ik er van begrepen heb :oeps voel je vrij om er op te schieten of aan te vullen, ps plaatje is eerlijk geleend :) van het web

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wat ik er ook van begrepen heb, voor ons hobby kwekers is een goede F1 maken geen probleem, maar juist doorgaan levert problemen op ( ook omdat ik binnen die 5 planten wil blijven). Daarom ga ik ook planten van andere breeders met elkaar bestuiven in de hoop dat ze in niet teveel genen overeen komen en een redelijk stabiele nakomeling geven.

 

Zonder achtergrond van de breeder lijkt me een eigen auto creeren ook nog een heel gedoe of zit ik er naast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen als je 2 stabiele ouders ( f5/6/7/8) hebt om mee te kruizen krijg je zeer stabiel offspring in de f1.

 

Daar komt bij dat in de f1 altijd de meeste hybride kracht naar voren komt mits je het goed doet.

 

Ga je door selecteren naar f2 dan gaat de genepool helemaal open en zal je terug vinden waar de beide strains uit zijn opgebouwd.

 

Vanaf f2 is het heel belangerijk om de juiste keuzes te maken anders bereik je een compleet ander doel als dat je voor ogen had.

 

@Jay, als je niet weet wat je genetische achtergrond is is lastig werken.., kan wel maar gaat aardig wat tijd overeen om de info te achter halen door het over and over te growe.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jay, door jouw vraag besef ik me dat, bij auto flowers de eigenschappen van de Ruderalis inderdaad genadeloos naar voren zouden kunnen komen of verdwijnen. Ik heb lang lang geleden (DoeMaar) met veel plezier buiten planten gehad. Gewoon doen en kijken wat er van komt, ruiken aan de stammen en kijken naar de groei en bladeren. Uitzaaien in het wild, de overlevers oproken en de beste zaden houden. Dat wordt het volgend fun factor project, maar dan met auto 2 rondes in 1 zomer.

 

Wat betreft indoor, de uitdaging zit volgens mij in het vinden van een stabiele Sativa strain met de gewenste eigenschappen. Eenmaal gevonden moet er dan nog match making plaats vinden. Ik zou om te beginnen kiezen voor Indica(afghani) x Indica(afghani), proberen binnen de 'soort' te blijven. Dat is m.a.w. wat Poldergrower zegt "Alleen als je 2 stabiele ouders ( f5/6/7/8) hebt om mee te kruizen krijg je zeer stabiel offspring in de f1.

 

 

@Polder,tnks voor de aanvulling.

 

 

 

Deze ronde ben ik dol op (geleende) plaatjes.

 

gallery_45421_19276_28850.jpg

 

gallery_45421_19276_7233.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 11.03.2017 plant heeft douche gehad met kraanwater, mapito uit 2x gespoeld met 4 liter voedings water. Controle ph en ec drain 1.8/5.7

 

Update: 12.03.2017 oplossing 1:100 er is totaal aangemaakt 150 ml en toegediend in 1x keer, nu voor de nacht cyclus en plant in een zak gedaan. Na 12 uur uit de zak.

 

gallery_45421_19276_31061.jpg gallery_45421_19276_98465.jpg

Dit was zwaar voor de plant.

 

gallery_45421_19276_81744.jpg

foto van top

 

Update: 13.3.2017

gallery_45421_19276_38270.jpg

Plant is hersteld

 

gallery_45421_19276_189888.jpg

Ik begin nu voorzichttg optimistisch te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic: Hieronder wat voor mij een classic indica is, wat oude foto's (uit een boek). Kijk naar (vooral links) de tanding (enkel), de bolling t.o.v. de lengte van de vingers en de tip. Toen ik de foto weer zag wist ik het weer, dat er vroeger zulke tussen zaten. Deze zaten te drogen in mijn school agenda's. Wie weet waar dit vandaag de dag nog te vinden is?

 

 

gallery_45421_19276_48167.jpg gallery_45421_19276_26379.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

18-3-2017 verdunnning 1:100 LD:demiwater

 

gallery_45421_19276_116071.jpg

 

gallery_45421_19276_249046.jpg

Gaat gestaag de goede kant op

 

offtopic: TEST kleine geurvreter gemaakt.(lucht gaat er andersom in, wordt dus in de uitlaat geblazen. Zodat filter extern kan)

gallery_45421_19276_70929.jpggallery_45421_19276_43900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

update: 200ml STS geneveld 1:100, Luchtfilter niet meer nodig plant is gestopt met stinken. Mapito doorgespoeld met ec 5.8 kraanwater, opnieuw ingewaterd ph 5.7 (drain) ec 1.80. (Cana)

actie: morgen weer vers voedingswater geven.

 

gallery_45421_19276_397068.jpg

 

 

gallery_45421_19276_133576.jpg

 

En hoe gaan we dadelijk makkelijk stuif vangen? :book:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takje afsnijden en op de vaas zetten met zilverfolie eronder op een windvrij oppervlak(aanrecht)

Ik gebruik STS met deze dosering: 2 ML. op 1 liter gedestilleerd water.

Werkt voor mij prima :whistle: ik bespuit ze 2 keer meestal.

Het effect duurt ongeveer 2 weken voor het op gang komt.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help! er zitten wel bloemen in maar geen stuif.. Tot nu wordt de inzet nog niet beloond zelfs niet met een héél klein beetje stuif.

 

gallery_45421_19276_75941.jpg

 

Het is bijna 14 dagen geleden voor de STS, nieuwe dosering toedienen? Hoger of lager?

Iemand die het weet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten wel schutblaadjes om de bloemen dus drogen ze niet zo snel in.

als het goed is moeten ze elk moment kunnen gaan stuiven.

Drogen ze in..... ipv. open poefen,ja dan moet je reageren en handmatig bestuiven.

 

Maar het ziet er tot dusver goed uit,die gaat wel stuiven :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...