Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jan de Ripper

Consumentenbond Test Potgrond

Recommended Posts

Volgende maand publiceert de Consumentenbond een potgrondtest. Op welke aspecten ze zich richten moeten we afwachten, maar er zouden wel eens interessante conclusies tussen kunnen zitten waar we als wietkwekers ook wat aan hebben. Al is het alleen maar om te weten of er potgrond tussen zit met schadelijke stoffen zoals zware metalen. Er wordt beweerd dat sommige fabrikanten baggerslib gebruiken en daar wil je waarschijnlijk geen plantjes op kweken. Vorig jaar heb ik ze de suggestie gedaan om dat te onderzoeken. Of dit de aanleiding is om potgrond te testen weet ik niet, maar ik ben wel blij dat ze het doen.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad zeer interessant om te weten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix interessant aan,,,,,,,,,,

 

ik vraag je, welke idioot gaat op potgrond van de bouwmarkt aan de gang!?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ph zie t regelmatig voorbij komen hier hoor.. mooie spulletjes gekocht duure zaadjes vervolgens beknibbelen op een paar zakjes grond ..... en als je er dan wat van zecht moet je niet ouwehoeren want grond is grond :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix interessant aan,,,,,,,,,,

 

ik vraag je, welke idioot gaat op potgrond van de bouwmarkt aan de gang!?

 

Je zou ze allemaal de kost moeten geven die het doen PH :dribble:

Mijn ecostyle cocos en gft compost komen ook gewoon van de bouwmarkt/tuincentrum, beetje voeding er door mengen en gaan met die banaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb potgrond van de Albert Heijn ............ :whistle: :innocent: :wave:

 

Maar jij kunt ook niet kweken Dave, dat is je al eerder gezegd :likken: :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist niet eens dat ze bij de appie grond verkochten :)... dan koop je daar zeker ook de bloemen voor je vrouw/vriendin/ .. moeder.. :) :) :).

Ik begin hoe langer hoe meer apathie tegen supermarkten te krijgen.. zij zijn degene die de kilo knallers hebben uitgevonden. in het normale straatbeeld zie je geen groenteboer,slager,kruidenier meer omdat we allemaal massaal langs de buurt super gaan.en nu ook nog grond.. moet niet gekker worden..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit net het blaadje van de Aldi te lezen...? Hornbach nmr 2 zo een beetje....

 

Idiocrazy, een film uit 2004 ofzo zou iedereen maar eens moeten kijken want zo word het in de toekomst en het mooie is het klopt ook nog.....

 

Hele wereld shopped bij Bol.com waar je aaaallles jan kopen op je stoel waar je meteen in kunt schijten met gatorade als kraanwater.

 

Echt hij is verbannen omdat hij zo realistisch is, een aanrader!

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even stukje gelezen over idiocracy uit 2006 trouwens.. maar er zit wel iets in natuurlijk.. de laag geschoolden hebben tijd zat om zich te vermenigvuldigen. Terwijl de intelectuelen zich wel 2 keer bedenken om nu kinderen op de aarde te zetten. Dan is het een logisch gevolg dat de mensheid hoe langer hoe dommer wordt.

En dat gaat steeds sneller.

 

Ga eens kijken of hij ergens te downloaden is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 op 1 draaien met bouwmarkt potgrond is een kunst. :P Het schort vaak aan de bemesting die erin zit, bekalking is meestal wel ok. Het is allemaal bijna dezelfde verhoudingen zwart/witveen, zitten wat meer additieven (perliet, cocos, wormenmest, lava en/of zeewiermeel, etc) in de "professionele potgrond", voor de rest is er eigenlijk niks op aan te merken, je zal alleen zelf die additieven er bij moeten gooien.

 

Als er maar een rhp keurmerk op zit, ben ik al blij. Dat baggerslib werd voornamelijk voor bemeste tuinaarde gebruikt iirc, sommige fabrikanten voegen daar dan rivierslib aan toe, waar weer allemaal verontreinigingen in zouden kunnen zitten. Maarja, als je organisch kweekt en bijv een variatie aan steenmelen toevoegd, kan je ook wel eens bizar hoge waardes aan zware metalen en andere verontreinigingen in je aarde hebben.

 

Toch wel heel benieuwd wat de conlusies gaan zijn, kan natuurlijk zoveel op de verpakking gezet worden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 op 1 draaien met bouwmarkt potgrond is een kunst. :P Het schort vaak aan de bemesting die erin zit, bekalking is meestal wel ok. Het is allemaal bijna dezelfde verhoudingen zwart/witveen, zitten wat meer additieven (perliet, cocos, wormenmest, lava en/of zeewiermeel, etc) in de "professionele potgrond", voor de rest is er eigenlijk niks op aan te merken, je zal alleen zelf die additieven er bij moeten gooien.

 

Als er maar een rhp keurmerk op zit, ben ik al blij. Dat baggerslib werd voornamelijk voor bemeste tuinaarde gebruikt iirc, sommige fabrikanten voegen daar dan rivierslib aan toe, waar weer allemaal verontreinigingen in zouden kunnen zitten. Maarja, als je organisch kweekt en bijv een variatie aan steenmelen toevoegd, kan je ook wel eens bizar hoge waardes aan zware metalen en andere verontreinigingen in je aarde hebben.

 

Toch wel heel benieuwd wat de conlusies gaan zijn, kan natuurlijk zoveel op de verpakking gezet worden.

 

"je zal alleen zelf die additieven er bij moeten gooien"

 

Dat is helemaal waar. De potgrond uit het hierboven geposte linkje beloofd een bemesting voor maar liefst 150 dagen.

Maar wanneer je er intensief tegenaan gaat met bakken licht is deze grond heel veel eerder uitgeput.

Toch ben ik over dit grondje enthousiast en niet alleen om het product zelf!

 

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar hier zijn mijn favoriete growshops gesloten (behalve online).

Zakken kan ik neutraal verpakt laten bezorgen door PostNL (afhalen is hier in het Zuiden moeilijk geworden).

Maar gezien de aantallen die ik verbruik is verzenden geen optie.

Terwijl ik bij elk Boerenbond filiaal gemakkelijk voor een stuk of wat van die zakken terecht kan.

Ik zou het mijn growshopmannetje liever gunnen maar sinds de wetswijziging werkt dit nu eenmaal super!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

Bedenk dat WIJ ons product in 99% van het geval, ROKEN!

 

Daar is nog geen gedegen onderzoek in gedaan......

 

Ga jullie maar lekker naar de bouwmarkt boy's :whistle:

 

Edit; Onderschat het watergetal niet in "goede"aarde .........je moet wel kunnen plompen ;)

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de laatste jaren deze samenstelling & bevalt me prima.Voeg zelf alleen nog wormenmest & extra lavameel toe.

  • Organische mestcompost (van biologisch gecertificeerde afkomst)
  • Boomschorscompost (dus geen groen- of GFT compost)
  • Kokosvezel
  • Plantaardige voedingskorrel (zeewier)
  • Vulkanisch gesteentemeel (spoorelementen en mineralen)
  • Veenmos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potgrond, zoals hier bedoeld, is 9 tegen 10 gesteriliseerd.

Daar zit dus totaal geen leven meer in.

 

En als er nou iets is, wat ik graag wil, dan is het wel een levend substraat.

En dat maak je niet met gesteriliseerd potgrond als basis.

 

Bovendien, ik denk als je het gaat uitrekenen, dat je duurder uit bent.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potgrond, zoals hier bedoeld, is 9 tegen 10 gesteriliseerd.

Daar zit dus totaal geen leven meer in.

 

Dan breng je er leven in.Simpel zat.Wormenmest zit al genoeg leven in & met compostthee kan je er ook leven inbrengen.Zolang het naar bosgrond ruikt, zit je goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi, doet nu een bewering,

wat mijn vingers doen jeuken om hier repy op te doen.

 

No hard feelings Konopi. :hug:

 

Maar je kunt er niet verder naast zitten.

 

Ik denk er over,

om een topic te beginnen hier over.

 

Anders gaan we D zijn topic kapen. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fleurella potgrond als beste uit de test met een 7.9

Welkoop nummer 2

AH potgrond 3

Central Park 4, matig in onkruid, beste uit de groeitest met een 8.3

Groenrijk potgrond 5

DCM universele potgrond 6

Hornbach 7

Pokon potgrond 8, slecht in volume

Overvecht potgrond 9, veel onkruid & matig in voedingsstoffen

Forflora Jumbo, matig in voedingsstoffen

Intratuin potgrond universeel, matig in groeitest & voedingsstoffen

Ecostyle als slechtste met slecht in groeitest & voedingsstoffen.Heeft wel een 9.9 gekregen voor wateropname.Grondje bestaat alleen uit kokos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...