Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aloyske

Bho Vs Lho

Recommended Posts

Ik maak al een hele poost zelf me BHO en maak hier e-liquid van voor in me e-cig te gebruiken. Dit bevalt mij zeer goed maar blijf het butaan gedeelte riskant vinden. Nu lees ik hier en daar op Amerikaanse fora dat D-lemonene ook gebruikt kan worden als foodgrade oplosmiddel. Voordelen zijn dus food grade en minder explosief. Nu ben ik hier zoveel mogelijk informatie aan het zoeken en val van de ene verbazing in de andere. De lemon achtige haze smaken worden door dit zelfde stofje d-lemone veroorzaakt. de terpenen die zorgen voor de smaak zijn dus exact hetzelfde d-lemonene als het oplosmiddel d-lemonene wat voornamelijk uit sinaasappelschillen geëxtraheerd word.

Nu mijn vraag heeft er hier al iemand ervaring mee?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, en gaat ook niet gebeuren. Geen prefab instant smaakjes, dat is de reden om zelf te kweken.

Ik pak gewoon een snoepje, Maoam of Bon bon Napoleon. Of Röter vit C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hutseflutsel

Het gaat hier niet om een smaakje toe te voegen, maar een extractie met d-limonene als "solvent" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je een link posten naar waar jij opgepikt hebt dat BHO maken met deze stof ook kan?

 

Het hele idee van de BHO is toch dat door de druk en de koude alles uit de wiet geperst wordt?

Hoe doe je dat dan met de D-limoneen vraag ik me af?

 

Wat ik me kan bedenken is dat door het toepassen van deze stof er met terpenen in de wiet misschien een en ander kan gebeuren door gebruik van hoge dosis D-limoneen, ik ben echt een leek op dat gebied :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de vergelijking met AHO beter is dan met BHO ;) maar dat ter zijde.

 

 

Heb er geen ervaring mee voor een cannabis-extract en weet niet hoe goed de stoffen er door opgenomen gaan worden. Het gaat ook meer een zeer plakkerig/wax achtig eind product worden naar mijn idee. (D-limo heeft een hoger verdampingspunt als water)

 

https://www.dmt-nexus.me/forum/default.aspx?g=posts&t=4366&p=2

 

Maar het werkt goed om onder andere een mescaline extractie te maken en het is food-safe :P

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

BHO is toch echt heel wat anders dan AHO Alkaline.

 

BHO is al erg waxy van zichzelf dus dat maakt niet uit of dat zou gebeuren, geen vervuiling door inzetten D-limoneen en veilig zou top zijn :icecream:

 

Ik heb veel liever een BHO dan een AHO maar dat maken van BHO zie ik niet zitten, ik blaas mezelf gegarandeerd het ziekenhuis in :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC

De TS maakt de vergelijking bho-Lho maar d-lim is geen gas :P is een vloeistof vandaar dat ik het meer zou vergelijken met AHO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hele idee van de BHO is toch dat door de druk en de koude alles uit de wiet geperst wordt?

 

 

Nee, het is methode van superkritische vloeistofextractie

 

Het gas gedraagt zich als oplosmiddel.

 

Er wordt niet geperst.

Edited by FoolOnTheHill
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

D-Limoneen staat bekend als allergeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt er dan dexso bedoeld?

demethyl ether zukiets.

 

of zouden we nooit meer wat horen van TS ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weetje

heb je het over de "d" in d-limoneen?

 

Denk dat die slaat op d-isomeer (rechts draaiende/dextrorotatie)

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee , foutje,

ik dacht dat het nog zoeken was naar een "ander"oplosmiddel in spuitvorm.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt verschillende solvents gebruiken denk aan: butaan, propaan. ether, limoneen en zo heb je er nog een paar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan er op het net niets over vinden.

losse terpenen zijn reuzeduur

dus ik begrijp t nog steeds niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt wel mee met de kosten Weetje

 

KLIK

 

Kan TS geen link posten naar die topics op Amerikaanse fora zodat we er wat meer over kunnen lezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

D Limoneen in die link is geen foodgrade, dis kan je ook niet gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses ik had de reacties in dit topic gemist. Ik had hierover gelezen in februari en was/ben benieuwd of iemand weet hoe dit precies werkt. Zoals ik in de start vertelde word de d-limoneen als oplosmiddel gebruikt. Hoe dit word gebruikt (aho is het meest voor de hand liggende) weet ik dus niet maar er word dus zeer zuivere wax gemaakt in Amerika met d-limoneen als oplosmiddel. Ik moet bekennen dat ik zelf ook nog niet verder ben gaan spitten wat ik deze winter van plan ben om te gaan doen en mits haalbaar uitproberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug te komen op D Limoneen, als het geen foodgrade is, niet gebruiken ivm pesticide residue die er in kunnen zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi, Zoals met alle oplosmiddelen moet je inderdaad wel de zuivere vorm hebben. Het extraheren zou je kunnen doen uit sinaasappelschillen maar dan moet je weer oppassen voor pesticiden die je er absoluut niet in wilt hebben.

Ik ga eens terug zoeken waar ik deze informatie vandaan had want het is wel handig dat jullie het over dezelfde materie hebben als ik. Het klonk mij heel aantrekkelijk mede ook doordat d limoneen van nature ook in veel wietsoorten voorkomt. Niet explosief en niet giftig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.cnnbs.nl/in-5-min-je-eigen-sublieme-e-liquid-met-thc/

 

Stond gisteren als artikel geplaatst. Ik maak al een hele tijd e-liquid van bho. In dit artikel word uitgelegd hoe pure terpenen gebruikt worden als oplosmiddel om de thc op te lossen in propyleenglycol en vegetarische glycerine. Feitelijk dus gewoon hetzelfde als de d-limoneen wat ook gewoon een terpeen is wat natuurlijk in cannabis voorkomt. 40 euro voor een flesje om het te proberen heb ik hier wel voor over. Maar in de toekomst eens kijken of de terpenen ook zelf op een veilige manier te extraheren zijn. Ik denk bv aan knipafval waar je de thc uit kan halen voor olie endergelijke en mss dat je de terpenen er ook uit kunt krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoomdistillatie is de algemene methode voor het winnen van terpenen, maar wordt gewoonlijk van vers materiaal gedaan.Van citrusvruchten wordt de schil geperst of wat je kan op dezelfde manier als BHO .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...