Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Denzo

Ledkast G-Tools Bonanza Gled 140W

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Ik ga beginnen aan men nieuwe hobby, na wat gewone planten te onderhouden Leek het me leuk om eenste hier rond te neuzen. Wat vinden jullie van de bonanza g led 140watt kast ? Deze is 176x61x61cm ik wou deze aanschaffen omdat het budgetfriendly is een beetje voor noobs en all in one is. Ik wou vervolgens volgens sannies methode willen starten. Lijkt dit een goeie start ? Ik hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, Heb zelf een Bonanza 600W gekocht destijds. Zonde van je geld. Als je zo klein wilt beginnen. Koop een tweede hands kast. Maak het zelf. Of koop een tentje. Verlies de schrik voor de HPS en hang er een 250 of 400W in. Of geef dat geld wat je anders aan de Bonanza uit zou geven uit aan een Creecob LED.

 

Het heeft mij destijds klauwen met geld gekost om wat van die Bonanza te maken zodat er ook een happy plant in groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een LED armatuur in elkaar knutselen met profieltjes/ m4 tappen,zelf alles goed bestellen via AliBaba, en we (ver)bouwen ook nog ff een kast?

Doen we zo ff :icecream:

 

@TS

je kunt veel geld besparen door ipv de Gtools kast een DR60 kweektent als kweekruimte te gaan gebruiken waarin die LED lamp heel goed tot zijn recht zal komen.

Gtools kasten hebben een aantal voordelen maar die wegen niet op tegen de giga aanschafprijs die er voor gevraagd wordt, al helemaal niet bij een LED kweek laag wattage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL true. true. Daarom ook "of een tentje". :P I kon na aanschaf van dure spullen alsnog aan de bak. En het geld, en de tijd. Kan je het beter meteen goed doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat ziet er niet erg best uit, bijna 700 euro voor een "normale" kast waar dan toevallig een zwak discolampje in hangt... koop dan gewoon een tent en 4 of 2 Cree COBs, heel wat zijn je inmiddels voor gegaan en zo moeilijk is het echt niet (ik heb zelf 2 linkerhanden :P)

 

Dit lijkt me gewoon zonde van je geld...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Henk heeft gelijk. Moeilijk is het niet. Maar als je geld teveel hebt kan je die bonaza ding kopen om na een paar dagen achter te komen dat je in de maling bent genomen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben idd nog steeds erg blij dat ik 60*60 tentje heb gekocht ipv die G-tools kast...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het LED gedoe wel nog interessant. Het lijkt me wel een dure oplossing om te starten. Je kan volgens mij zelf wel wat in elkaar knutselen met wat MDF en een lamp apart bestellen (Aliexpress voor LED). Dit zal eventueel goedkoper uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, overpriced. Goede feedback. De low wattage lamp geeft 140w dus toch een oogst van 100gram per keer niet ? Ik vind het lastig want we willen snelgraag starten en de research duurt ettelijk lang alsgeleden je er nix van kent. Het opzoeken van een juiste filtering etc moet toch goed gebeuren dus dit moet meteen goed zitten. Welke setup valt aan te raden ? We hebben tot een meter plek in de breedte. Nu begin ik toch te twijfelen. En qua elektriciteitprijs, zit je ook pak hoger met hps lamp dan led niet ? Is vooral voor onszelf bedoelt we zyn met twee. Ik hoor het graag ! =). Buiten verbruik is er noet echt nadeel met tent ? Ik had gelezen hier dat tenten tijdelijk zijn en niet zo. Efficient ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe veel stroom kun je afnemen met een 250 watt lamp, om die hoofdprijs van 700? eruit te halen..

 

goedkoopste:

250hps (50-70e)

kringloop/ikea kast (15e)

filter+afzuiger (50-70e)

 

zakkie grond 5-10 euro

kippenmest action 1 euro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@denzo. Tent staat snel, en is snel weer weg. Dat tijdelijke is wel een voordeel lijkt me. De nadelen die ik hoor zijn bij goedkope tenten vaak licht lekkage. En eentje die ik veel lees is vacuum trekken van de tent bij te hard afzuigen.

 

LED is leuk, maar in mijn geval is het 14 van de 24 uur in een dag gewoon 18-19 graden in huis 6 maanden per jaar. Dus moet ik bij verwarmen om tot een gewenst klimaat te komen in de kast/tent. Kachel erin van 250W ben je alsnog 300W + aan het verstoken. Dan wordt de keuze, of een ons wiet onder een dure 140W LED met kachel. Of 2 ons wiet onder een goedkope 250W HPS lamp.

 

Het verbruik valt op zich mee. moest afgelopen jaar met 600W + toebehoren, 400 euro bij betalen en mijn maand bedrag ging met 40 euro omhoog per maand. Ik heb servers in huis gehad die een stuk meer verbruikte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay super dat hoe ik uin het achteroog ik heb het verbruik met 18 u licht per dag uitgerekend gedurende een bloeiperiode van 3 maand. En dat berekende bedrag met de tarieven hier vermedigvuldigd. Een tent zal de waarschijnlijkste keuze zijn. Ik zie dat gorilla er mooi afgewerkte heeft endan kunnen we de rest zelf nog bijpassen en komen we nog lager in budget uit dan normaal.

 

Ik wil nu een startersset kopen bij sannie. Welk zaad kan ik best kiezen ?

Hok 60x60 1.8m maar misschien iemand goede ervaring met makkelijk zaad van die website ? Laat het gerust weten !

 

http://www.sanniesshop.com/starters-pakket-en-nl.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...