Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pietjewietje_1

Outdoor Kweek 2017 (3X Royal Critical Automatic, 2X Critical)

Recommended Posts

Halo,

 

Dit is mijn eerste topic hier en dit wordt mijn 2e buitenkweek.

Vorig jaar totaal 10 autoflowers buiten gehad (5x Sweet Skunk Automatic & 5x Royal Critical Automatic) Ging niet super maar voor de 1e keer wel te doen.

 

Dit jaar van plan het nog een keer te proberen met de critical aangezien die mij vorig jaar goed was bevallen. De soorten ben ik nog niet helemaal zeker over als iemand een betere keus heeft laat het dan vooral weten.

De soorten die ik nu in mijn hoofd heb zijn:

Autoflowers:

  • 2x Royal Critical Automatic
  • 1x Royal AK

 

Normaal: 2x Critical

 

Vorig jaar stonden de 10 autoflowers in potten van 7-9 liter met normale potgrond (pH 7) verder hebben de planten van vorig jaar geen voeding gehad. Misschien waren de potten iets te klein.

 

De autoflowers:

Dit jaar ben ik ben van plan de planten in potten in de tuin te zetten. De autoflowers laat ik ontkiemen in kweekbakjes en zet ze dan na een aantal weken in een 12 (+) liter pot. Vorig jaar misschien iets te kleine potten genomen (7-9 liter) daarom neem ik dit jaar voor de autoflowers potten van 12 (+) liter.

 

Normale planten:

De 2 normale critical planten ben ik van plan om in een klein potje te laten ontkiemen en laten groeien in normale potgrond. Na een aantal weken pot ik ze over naar een 15 (+) liter pot.

 

Grond:

Over de grond ben ik nog niet helemaal uit. Heb een composthoop dus ik dacht misschien kan ik die grond gebruiken aangezien daar veel organische stoffen inzitten. Weet echter niet of dit een goed idee is. Misschien mixen met normale potgrond? Als je hier meer over weet of tips hebt laat het weten ;) Ben ook maar een beginner.

 

Voeding:

Dit jaar voor het eerst met voeding proberen. Ga denk ik voor de biologische producten van BAC. Heb er niet echt verstand van dus koop Groei en Bloeivoeding en moet me nog even inlezen over hoe het voeden te werk gaat.

 

Als er nog tips, opmerkingen of vragen zijn laat ze maar achter dan ;)

En als je meer over voeding en over die compost grond weet laat het dan ook graag achter ;)

 

Mvg,

Edited by pietjewietje_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou voor autoflowers inderdaad minimaal 11L nemen, maar als je ze geen voeding gaat geven beter richting 20L en dan een goed medium gebruiken, met eventueel 2 wormen erin oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou voor autoflowers inderdaad minimaal 11L nemen, maar als je ze geen voeding gaat geven beter richting 20L en dan een goed medium gebruiken, met eventueel 2 wormen erin oid.

Vorig jaar geen voeding, maar ik ga het dit jaar proberen met de de groei- en bloeiding van BAC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royal Critical Automatic

  • THC: 14%
  • CBD: Low
  • Yield Indoor: 350 - 400 gr/m2
  • Yield Outdoor: 115-165 gr/plant
  • Height Indoor: 55 - 65 cm
  • Height Outdoor: 90 - 140 cm
  • Bloeitijd: 6 - 7 Weken
  • Oogstmaand: 8-9 weken na ontkiemen
  • Genetische achtergrond: Critical x Ruderalis
  • Type: Sa 15% In 50% Ru 35%
  • Effect: Ontspannend en volle smaak
  • Klimaat: Mild

 

Volgens mij is 15 tot 20 liter te veel voor de Royal Critical Auto.

Vuistregel is ongeveer 1 liter per week, en dit plantje doet er maar 8 tot 9 weken over.

Als je uit gaat van 9 weken, kom je uit op 9 liter en met 1 liter reserve er bij, kom je uit op 10 liter.

 

Hoe groot waren de planten vorig geworden? Meer dan 1 meter?

Ik heb ooit ergens een keer gelezen dat 1 liter grond per 10 cm plant ook een vuistregel is.

Aangezien de plant volgens RQS 140 cm kan worden, zou je - op grond van deze vuistregel - voor de 14 liter moeten gaan.

 

Je zou er ook een kunnen zetten in een 10 liter pot en 1 in een 14 liter pot. En dan kijken of de verschillen groot zijn.

Al doende wordt men wijzer.

Edited by Hazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ga je die normale planten zetten? Zou ze in een speciekuip knallen van 65 liter of meer, anders ga je het niet redden tot oktober op een 15 liter potje denk ik. En ik zou de BAC groei weglaten en daarvoor in de plaats buffertabs nemen (of Plagron Supermix, GK complete mix, in ieder geval vaste meststoffen), het wil nog wel eens regenen in het begin van het buitenseizoen, vloeibaar bijvoeden wordt dan lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke plannen zijn een beetje gewijzigd,

 

Even voor de duidelijkheid; een buitenkweek met 4 autoflowers en 1 normale plant in potten.

 

Soorten

Het worden 4 autoflowers:

  • 3x Royal Critical Autoflower
  • 1x Royal AK Autoflower

En 1 normale:

  • 1x Royal Critical normaal

 

Over de potten:

 

Ik heb 3 x 10 liter potten en 1 x 16 liter voor de autoflowers.

 

2x Royal Critical Autoflower in een 10 Liter pot

1x Royal Ak Autoflower in een 10 Liter pot

1x Royal Critical Autoflower in een 16 Liter pot (Voor de test kijken of het invloed heeft op de oogst)

 

En de Royal Critical (normaal) wilde ik in een 25 liter pot doen.

 

Medium

Als medium gebruik in voor het ontkiemen potgrond en voor in de uiteindelijke potten ook gewoon normale potgrond.

 

Voeding

Op Royal Queen kwam ik wel iets tegen wat mij aansprak namelijk: Vertafort Growth Booster Tablets En Vertafort Bloom Booster Tablets. Aangezien totaal geen expert ben op het gebied van planten kweken en voeden leek me dit wel een goed idee om voor de eerste keer te proberen. 5 groei tabletten en 5 bloei tabletten die je deels in je water doet wat je aan de plant geeft. Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft of mij dit afraad, laat allemaal maar weten :yummy: Sta voor alles open.

 

hieronder de linkjes naar de groei & bloei tabletten.

 

https://www.royalqueenseeds.com/355-vertafort-growth-booster-tablets.html https://www.royalqueenseeds.com/356-vertafort-bloom-booster-tablet.html

 

Wanneer planten

Ga waarschijnlijk half mei beginnen met ontkiemen en na een aantal weken lekker naar buiten.

 

Vragen of opmerking of aanmerkingen alles is welkom :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tabs zijn aanvulling op de pellets.

https://www.royalqueenseeds.be/334-vertafort-100-gram.html

 

http://vimeo.com/205192823

 

25liter lijkt me wat krap om buiten +5maanden de zelfde schoenen aan te hebben.

Zou persoonlijk 45-60ltr nemen en proberen bomen te kweken :D

 

En succes en veel plezier met buitenspelen :D

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 liter grond per week ? Was dat nou weer..

 

Dus mn 18 liter potten .. hoef k alleen te gebruiken als hij 18 weken staat ?

Dan zal k maar niets zeggen over mn 60 liter speciekuipen haha die runt duurt dan langer als een jaar ....

 

Zou maar niet teveel doen met de adviesen van hazing...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

25liter lijkt me wat krap om buiten +5maanden de zelfde schoenen aan te hebben.

Zou persoonlijk 45-60ltr nemen en proberen bomen te kweken :D

 

Zit wel een beetje in de stad.... Dus een boom in de achtertuin lijkt me ook niet alles :P

In 25 liter doet hij het toch ook wel? Wordt alleen minder groot natuurlijk.

 

Die tabs zijn aanvulling op de pellets.

https://www.royalque...t-100-gram.html

 

http://vimeo.com/205192823

 

Oh.... Moet me duidelijk nog even wat beter inlezen over de voeding. Heb je nog suggesties voor goede voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 liter grond per week ? Was dat nou weer..

 

Dus mn 18 liter potten .. hoef k alleen te gebruiken als hij 18 weken staat ?

Dan zal k maar niets zeggen over mn 60 liter speciekuipen haha die runt duurt dan langer als een jaar ....

 

Zou maar niet teveel doen met de adviesen van hazing...

 

Hoeveel liter potten zou jij dan doen voor autoflowers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is niets mis met het hele voedingspakket van vertafort denk ik, heb het nog nooit zelf gebruikt.

 

Voeding vind ik nogal een persoonlijke keuze, de ene is voorstander van minerale voeding de ander van bio / organische.

 

Ik heb een voorkeur voor organisch maar heb niets tegen minerale.

 

Wat is jou visie van kweken?

Voed je liever de grond (die dan je plant voed) of de plant rechtstreeks?

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is niets mis met het hele voedingspakket van vertafort denk ik, heb het nog nooit zelf gebruikt.

 

Voeding vind ik nogal een persoonlijke keuze, de ene is voorstander van minerale voeding de ander van bio / organische.

 

Ik heb een voorkeur voor organisch maar heb niets tegen minerale.

 

Het maakt mij eigenlijk vrij weinig uit.

Het is gewoon voor eigen gebruik, dus hoef niet extreem grote, dikke, chemische toppen voor de verkoop.

Dus biologisch voeden klinkt me goed in de oren.

Vorig jaar helemaal niet gevoed, probeer dit jaar net wat meer oogst per plant te krijgen d.m.v. voeden.

 

 

Wat is jou visie van kweken?

Voed je liever de grond (die dan je plant voed) of de plant rechtstreeks?

 

 

mmmmm, ik zou het niet weten. De grond voeden die dan je plant voed, denk ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

25L voor een autoflower meer dan genoeg. Doe het zelf ook zonder bij te voeden.

 

Vorig jaar 20L zonder enige vorm van voeding, 50 gr uit autoflower die ook veel regen heeft gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik test voor Zambeza de OG bubble gum. Vorig jaar AK47 auto van Greenhouse gedaan. Dit jaar komt er nog super lemon haze auto bij en waarschijnlijk nog een og kush autoflower o.i.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...