Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's 5De Ronde! Shackzilla, Sannie's Jack, Madberry.

Recommended Posts

Hallo mede hobbyisten!

 

Mijn dames zijn inmiddels de pubertijd voorbij en staan klaar om te gaan knallen, zodoende werd het maar tijd voor een nieuw verslagje.

 

Bijna de zelfde setup namelijk:

 

-Kweek hok in kamerkast welke in de slaapkamer staat. 52 x 50 x 140 cm

-DIY Led armatuur van aluminium

-Cree CXB 3070 Chips On Board (COB)

-Driver Meanwell HLG 185H C1400B dimbaar van 25 tot max 200 watt.

-Verbruiksmeter, op het moment 150 watt. enkel led zonder koeling.

-Hager EG103 digitale schakelklok.

-2x stekkerdoos, 1 geschakeld, 1 constant.

-4x 12Volt regelbare voeding voor de pc fans en driver.

-Inlaat: 12cm pc fan

-Uitlaat 12cm 230V fan

-Circulatie 2x 8cm pc fans.

-Thermometer met losse sensor

-2x blumat tensiometer

-Variac

 

En daar staat in:

2x 12 liter smartpots waar slShackzilla en Sannies jack in groeien

1x 8 liter smartpot waar MadBerry in staat

 

Weer volledig op Sannie's manier dus met schimmels,bacto en als voeding BAC.

 

Nieuwe Goodies!

gallery_45307_19291_389554.jpg

 

De vorige rondes had ik als afzuiging 2x een 12 volt pc ventilator. 1 tegen het plafond, 1 halverwege de slang. Dit heb ik nu vervangen voor een 230 volt ventilator (komt uit een serieuze schakelkast) welke halverwege de slang zit, zie foto. Dit werkt vele malen beter als voorheen! Als ik de variac nu voluit draai zuigt het ding de deur van het hok gewoon dicht haha :P Helemaal tevreden mee!

 

gallery_45307_19291_2628930.jpg

 

Ziet er nu zo uit,

 

gallery_45307_19291_1155570.jpg

 

gallery_45307_19291_236516.jpg

 

Zaadjes gaan bij mij gewoon in een glas water, ook deze keer alle drie ontkiemt!

(15 januari)

 

gallery_45307_19291_1433301.jpg

 

Daarna ook heel makelijk gelijk in de pot.

(25 januari)

gallery_45307_19291_1013070.jpg

 

(7 februari)

 

gallery_45307_19291_2573487.jpg

 

(14 februari)

 

gallery_45307_19291_2710807.jpg

 

Vandaag (21 februari)

 

gallery_45307_19291_1947170.jpg

 

Alleen de Madberry moet ik nog een keer toppen, dan zijn ze alle 3 2x getopt. Tot zo ver lijkt het erop dat ik wel baat heb aan de tensiometers, ze geven aan dat ik normaal te droog zou kweken in deze periode dus daar pas ik mij nu ook op aan.

De dames lijken mij gezond, oordeel zelf zou ik zeggen en schuif lekker aan ;)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er mooi bij

ik schuif aan voor de rest van de ronde! :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Sil, het gaat er steeds beter uitzien daar, gaaf dat je die stijgende lijn weet vast te houden. Succes weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top! Ik volg! Op hoeveel watt heb je de lamp nu draaien voor de groei? De shackzilla moet ik ook maar eens aanschaffen! Hoewel ik net zie dat Sannie z'n prijzen gevoelig verhoogd heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde , zou niet te lang meer wachten om ze in de bloei te zetten .

Die Sannie's jack groeide bij mij nog3,5 week flink door tijdens de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED + Shack? Ik schuif aan :)

 

Ziet er top uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook mee, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie allen voor de interesse!

 

Mooi Sil, het gaat er steeds beter uitzien daar, gaaf dat je die stijgende lijn weet vast te houden. Succes weer!

 

Bedankt! Ondanks dat ik zeer tevreden ben met de 180gram van de vorige ronde, heb ik in mijn onderbuik het gevoel dat de 200 ook haalbaar moet zijn... het is misschien wat optimistisch maar ik ga er gewoon voor!

 

Top! Ik volg! Op hoeveel watt heb je de lamp nu draaien voor de groei? De shackzilla moet ik ook maar eens aanschaffen! Hoewel ik net zie dat Sannie z'n prijzen gevoelig verhoogd heeft.

 

Hee Skittle, ik heb het vermoge langzaam aan in de groei opgeschroefd en die staat nu op 200watt. Wel hangt de lamp nu vrij hoog (40-50cm). Dus de lamp staat nu op standje volle bak. Zolang ik de hoogte ervoor heb en de temperatuur het toelaat hou ik het zo.

 

Succes deze ronde , zou niet te lang meer wachten om ze in de bloei te zetten .

Die Sannie's jack groeide bij mij nog3,5 week flink door tijdens de bloei

 

Thanks! Voor deze ronde heb ik een soort van scrog net gemaakt, waar ik de uitschieters onder ga duwen. Ben ook niet bang om te knakken, dus ik probeer ze onder de duim te houden.

 

Maar inderdaad je hebt gelijk, de klok moet om. Madberry is vandaag getopt, die wil ik nog even laten bijkomen voordat ik om schakel naar 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk gaat dat meer worden. Je had er de vorige keer toch een beetje mindere plant tussen zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vorige ronde begon eigenlijk hartstikke goed. Heb het zelf een beetje verwaarloosd door gebrek aan tijd en aandacht voor de planten.

 

-watergift niet op orde, te vaak te veel of te weinig.

- ben gaan bijvoeden terwijl het niet nodig was.

-misschien ook wel een buffertablet te veel. Nu zit er 3 halve in, ipv 2 hele.

 

Met als gevolg dat ik veel 1 vingererig blad in mijn toppen kreeg, en veel foxtailen. Ook heb ik wat grammen aan rot eruit moeten knippen.

 

Deze ronden ga ik het bijvoeden zo lang als mogelijk uit stellen.

Tensiometers gaan me helpen met de watergift.

Extra ventilator op mijn led frame gaat zorgen voor een betere lucht circulatie rond de toppen.

 

Zo probeer ik de problemen van de vorige te tackelen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof dat dat helemaal goed gaat komen!

 

wat vond je van de madberry, heb je die al aangebroken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangebroken?

Dit zijn toevallig de laatste 2 topjes die ik nog heb liggen.

 

gallery_45307_19291_975550.jpg

 

Madberry is een soortje waar ik ooit nog eens een hok vol mee ga zetten. Lekkere korte bloeier welke harde compacte buds produceert welke een onmiskenbaare sterke fris zoete geur afgegeven. Ook bij het roken is de smaak rijkelijk aanwezig. Vergis je niet, het is een pittige roker met een sterke couchlock. Ook een sterke body high aanwezig welke het lichaam heerlijk doet ontspannen.

 

Niet echt een wietje voor in de morgen, tenzij het zondag is :D

 

Gister de klok omgezet naar 12/12. Dat na 36 dagen voorgroei.

 

gallery_45307_19291_3394075.jpg

 

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Sil, op naar een mooie ronde :-)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje madberry heeft altijd mijn aandacht getrokken :jump:

 

past die rechtsachter niet beter voorin?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooraan staat Madberry. Vanwege haar korte bloeitijd zal ze ook eerder klaar zijn dan de rest, en zoals je zal zien op de foto's heb ik een net gespannen. Dus ik kan straks niet meer schuiven met de potten.

 

Het net gebruik ik nu even om de uitschieters te onderdrukken en naar de open plekken te leiden. Ga verder niks binden. Daarna is het enkel voor ondersteuning voor als er gewicht in de toppen komt.

 

gallery_45307_19291_3074109.jpg

 

Vandaag, dag 7 op 12/12.

 

gallery_45307_19291_2641699.jpg

 

Groeten!! ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel ik meer van de wekelijkse updates ben wil ik dit toch nog even met jullie delen. Het verschil na 5 dagen... :P

 

gallery_45307_19291_2041014.jpg

 

gallery_45307_19291_2799129.jpg

 

Wat wel jammer is dat de afgelopen tijd de tensiometers onzichtbaar zijn geworden, ik kan ze niet meer aflezen. :P

 

Morgen neem ik de tijd om de uitschieters allemaal nog een keer te knakken om zo de rest de kans te geven om op de zelfde hoogte te komen.

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij nog prima op schema om die 1:1 eruit te rammen dit keer! :showoff:

Met Skittle had ik het van de week over wel of niet dieven van het bladerdek. Weet jij al wat jij gaat doen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al wat gedieft om überhaupt nog water te kunnen geven. Ik zou nog wel wat meer kleine vertakkingen onderin willen weg halen, maar ben toch altijd bang voor te veel stress met Herma's als gevolg..

ik vind het lastig om te bepalen hoever ik mag gaan voordat het nadelige gevolgen heeft voor de plant.

 

Als ik vergelijk met mijn vorige ronde zijn de planten nu zeker half zo groot. Wordt een gevecht tegen de hoogte deze ronde. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen staat het spul 3 weken op 12/12. Het begint nu echt spannend te worden met de hoogte, hopelijk stoppen ze nu met groeien want de lamp kan nog max een 15 cm omhoog.

 

Enkel kraanwater en bacto. Alleen de Madberry krijgt al wat bac bloei omdat ze iets wat te licht groen eruit ziet.

 

gallery_45307_19291_178572.jpg

 

Bomen zijn het geworden! Madberry staat daarintegen wel op een verhoging.

 

gallery_45307_19291_64671.jpg

 

Madberry.

 

gallery_45307_19291_2873701.jpg

 

Shackzilla

 

gallery_45307_19291_3883465.jpg

 

Sannie's jack

 

gallery_45307_19291_895256.jpg

 

Ciao!

Hou ze groen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrees dat je uiteindelijk toch problemen gaat krijgen met de hoogte . Als ik zie

wat een grote knuppels er op mijn Sannie's Jack staan ga je dat nooit redden .

 

Had ook het probleem dat ik de tensio meters niet meer kon aflezen , dus flink gesnoeid vanonder .

Ervaar de Sannie's Jack niet als herma gevoelig , want heb de dames behoorlijk mishandeld .

 

Over de andere 2 soortjes kan ik niet spreken , deze nog niet gekweekt .

De Jack niet 1 keer gevoed in 10 weken bloeitijd , blijkt dus dat deze sativa evenals de hybriden Sugarpunch en Kolossus het prima een ronde doen op buffertabs , schimmels en bacto onder de COB zon .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shackzilla en SJ zijn inderdaad goed te mishandelen, maar houdt die madberry goed in de gaten als je hem gaat knakken of buigen deze had bij mij een enkele banaan aangemaakt.

Ziet er verder top uit mooie gezonde planten, zou wel gaan dieven onder het net.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...