Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

Stabiele Zaadjesboer

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb een tijdlang bij wietzaadjes.nl besteld. Veel soorten van ze geprobeerd. Had b.v. eens mn hele tent volgegooid met hun Super Silver Haze van het huismerk. Nou.. elke plant zag er anders uit. Ze zien er natuurlijk altijd anders uit, want geen plant is hetzelfde, maar het lijkt wel alsof ik echt allemaal compleet andere planten ertussen had. Het smaakte niet eens naar Haze! Eén plant was zelfs paars geworden!! En dit heb ik met elke soort van ze gehad. De Amnesia, Bubblegum, LSDlicious, Mazar, Cheese and the list goes on. Allemaal van het huismerk. Denk dat het niet zo opvalt als je er een paar koopt, maar als je je tent vol zet met dezelfde soort het erg opvalt. Nou moet ik wel zeggen dat de meeste planten wel gewoon een redelijk tot goede opbrengst hebben, alleen jammer dat er soms wat herma's tussen zitten.

 

Nu heb ik voor mn huidige oogst bij Royal Queen Seeds gehaald. De Fruit Spirit wel te verstaan. Totaal niet dezelfde situatie! Je kon van elke plant duidelijk zien dat het een zusje was. De een wordt natuurlijk groter dan de ander, maar je kon duidelijk zien dat het dezelfde soort was. Dit is natuurlijk erg fijn.

 

Nu is mijn vraag: zijn er gefeminiseerde soorten van specifieke merken die erg stabiel zijn? Dan heb ik het vooral over de genetica.

 

Hoor het graag :)

Spongepot

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestel bij wietzaadjes de soorten die je eerder zette eens niet van het huismerk.

Als je wat wilt kan je niet verwachten voor een duppie op de 1e rij te mogen zitten waar iedereen een piek betaald :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, goed zaad kost wat meer als een huismerk. Die paar euros meer die je investeert krijg je wel dubbel en dwars weer terug in je eindresultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tijdlang bij wietzaadjes.nl besteld. Veel soorten van ze geprobeerd. Had b.v. eens mn hele tent volgegooid met hun Super Silver Haze van het huismerk. Nou.. elke plant zag er anders uit.

Dat krijg je als je zonder selectie en terugkruisen zaadjes kweekt door simpelweg de genetica van een ander te 'lenen'. Het kan goed gaan, maar je loopt wel een risico. Maar dit komt ook wel voor bij gerenommeerde zaadleveranciers. Pas had ik 2 Arjan's haze #1 planten staan waarvan er 1 een normale plant was en 1 na 10 weken bloei nog steeds doorgroeide en alleen fluttopjes kreeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan wat je zoekt, indica dominante soortje of sativa dominante soortjes.Wil je reguliere soortjes of gefeminiseerde soortjes.Veel soortjes zijn polyhybriden, krijg je in je kweekhok zo grote verscheidenheid, dat je nog eens een keer moet gaan selecteren.Net wat Jan de Ripper hier beschrijft, heb je de ene plant met 10 wkn bloei, terwijl de andere plant nog 6 wkn doorgaan moet gaan.Sannie heeft aardig wat stabiele soortjes in zijn shop, als ze tenminste voorradig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien eens ergens anders bestellen? Lol

 

Misschien eens ergens anders bestellen? Lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna alle soortjes van Sannie zelf zijn verkrijgbaar, wat de andere breeders doen kan san niet controleren natuurlijk. En juist de soortjes van Sannie zelf zijn de interessante, heb ik begrepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wel is van zamnesia huismerk de super silver haze en amnesia haze gehad waren toch allebij goed.

Had van beide maar eentje maar het was overduidelijk amnesia en silver haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sannie zelf is sativa fan, en de indicas heb ik al, dus ja ik zou graag meer aanbod hebben, snap dat het tegenwoordig minder gaat allemaal maar toch.. en dan ook geen witte zaadjes graag :whistle:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenhouseseeds vind ik in tegenstelling tot veel mensen ook niet slecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die eigen merk meuk moet je het volgens mij een beetje treffen ook. Is het niet allemaal een beetje een "crapshoot" met die zaden selectie hoe groter je zaadbank wordt. En hoe meer je gaat verkopen.

Is Sannie niet gewoon beter, omdat sannie kleiner is, en meer zorg en aandacht besteedt aan wat er ook voor nodig is om goede zaden te krijgen ? Die eigen merk zaden bij de wietzaadjes en andere winkels, komt dan toch gewoon uit de B selectie van een bekende breeder. Net als B merken in de super. Dan kun je hitten, of missen lol. Die eigen merk custard cakjes van de AH zijn in ene ook niet lekker meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel goed zaad produceren is niet ineens moeilijker als weinig goed zaad produceren.

 

Veredelen is een kunst, vermeerderen is een trucje, net als t kweken wat de meeste doen...

 

Heeft meer met intenties te maken vermoed ik...

 

Enneuh.. als je te beroerd ben een klein beetje te investeren in zaad voor 1 van de meest remdabele teelten ter wereld... tjah..

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook niet meer bestellen bij wietzaadjes. Ben daar helemaal klaar mee. Moet zeggen dat ik royal queen al een grote verbetering vind (weet niet of de meningen hierover sterk verdeeld zijn?). Ik ga Sannie's mn eerstvolgende kweek zeker proberen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietzaadjes huismerk nog nooit geprobeerd, maar zij verkopen ook gewoon greenhouse seeds en RQS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook een goede breeder,alleen niet mentaal stabiel hahaha :lol:

 

Sensi Seeds betaal je de hoofdprijs,maar heeft wel goede zaadjes.

Gewoon zelf even(juist) vermeerderen en je hebt een paar jaar lang top kwaliteit met maar 1 keer de aanschafprijs.

Daarna kun je lekker ruilen op dit forum en je hebt een heleboel keus ineens :whistle:

 

RQS is ook goed,Barney's farm is ook chill.

Sweetseeds heeft goede auto's.

Humboldt heeft ook hele goede rassen.

Flying dutchman heeft ook edelweiss e.d.,ook chill dus.

Sannie mogen we niet vergeten met NAW erbij.

 

Iniedergeval niet denken dat met goedkoop geen duurkoop ontstaat.

Koop dan liever een keer echt iets goeds i.p.v. aankloten met onkruid,en buit het tot op de laatste pegel uit door zelf te vermeerderen.

 

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi Seeds betaal je de hoofdprijs,maar heeft wel goede zaadjes.

 

Prijs niet in verhouding, Sensi prijst zichzelf vanzelf de markt uit :wave:

Ik wil heel graag Hashplant zetten maar in geen € 130 jaar :whistle:

 

Mr.Nice has some good SHIT 2 en prijst zijn waar best vriendelijk.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die Super Skunk van Sensi ook duur betaald maar gestekt. Als je een bepaalde soort graag wilt is het 't waard in mijn optiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Veredelen t.o.v. vermeerderen" Goed argument. Ga ik volgende keer ook maar is een meiertje op zaden stuk slaan. Zat toch op het spoor om voordat al het "andere" onder controle is in de kweekruimte, nog niet te gaan rommelen met duur zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vooral de grotere zaadbanken al wat afgeschuimd de voorbije 10 jaar en ik heb er al een hele resem laten vallen op enkele soorten na binnen de zaadbanken zelf. uiteindelijk val ik nu nog steeds terug op dezelfde soorten de laatste jaren wegens betrouwbaarheid en rendement zekerheid. na een kleine 150 soorten al getest te hebben zie ik bij sommige banken wel een bepaalde rode lijn.

 

greenhouse seeds : al vaak afwijkingen binnen zelfde soorten gehad, ben er vanaf gestapt. ook gevoeligheid voor hermas is hoog binnen deze bank bij sommige soorten. er zijn ook wel zeer leuke tussen hoor!

 

royal queen seeds : op enkele keren na altijd goed geweest maar ben geen mega fan van hun assortiment.

 

dutch passion : goed! leuke soorten! pheno types zijn stabiel bij meeste soorten behalve bij die dat bekend zijn om er voor af te wijken maar ze zijn het godverdomme waard. bijvoorbeeld de blue berry... opbrengst is matig, herma gevoelig en vorm en kleur wijkt al eens af maar de smaak en geur van blue berry is unbeatable. ook hun autoflowers zijn geweldig ( automazar etc. ). deze zijn zeer stabiel en leggen een hoop gewicht op de schaal die toch ook goede kwaliteit heeft.

 

Sannie : goed! op enkelingen na die afweken door gewicht in de mand of vorm maar het eind product is het altijd waard! nog nooit hermas gehad. ik ben al van dag 1 dat kolossus uit kwam grote fan en vind het de makkelijkste plant met het hoogste rendement en kwaliteit die er te vinden is. ik mis ook zijn soortjes die hij enkele jaren geleden online had staan.

 

sensi seeds : kort en bondig : goed maar ook prijzig

 

organic earth huismerk : pffff hier en daar goed maar over het algemeen ondermaatse kwaliteit van eindproduct en veel hermas bij de witte soorten.

 

daarnaast heb ik nog wel een hoop zaadbanken getest maar niet uitgebreid genoeg om echt een referentie in te zijn.

mijn favoriete banken zijn sannie en dutch passion. ik val er ook altijd op terug als ik eens iets anders heb geprobeerd.

zijn er zaadbanken die ik echt nooit meer zal doen? hmmm nee dat niet behalve de brol zaadjes die ze in coffeeshops verkopen...dat zet ik nooit meer. je zet zogezegd jack herrer en er komt onkruid uit die na 7 weken al klaar is en niet te roken valt...tjah dat doen we niet meer.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier hebben we wat aan..klasse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die Super Skunk van Sensi ook duur betaald maar gestekt.

 

Hasplant is 13.2 per zaadje ipv jouw 4.8 :search:

Ik betaal voor een goeie stek ook 5 dus die 4.8 is niet meer dan redelijk.

Of je stekt en zo vermeerdert maakt geen fuck uit vd aanschaf, je kunt ook van een goeie stek stekken trekken :icecool

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild:

Ik heb nog wel sensi seeds hash plant zaden te ruil voor je L.C. ik heb er een reguliere F-1 van gemaakt >>>>maar je pm box is vol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die Super Skunk van Sensi ook duur betaald maar gestekt.

 

Hasplant is 13.2 per zaadje ipv jouw 4.8 :search:

Ik betaal voor een goeie stek ook 5 dus die 4.8 is niet meer dan redelijk.

Of je stekt en zo vermeerdert maakt geen fuck uit vd aanschaf, je kunt ook van een goeie stek stekken trekken :icecool

Dat is zo, puntje voor jou. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...