Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ikweetwelwat

Biotabs Bladproblemen.

Recommended Posts

Hi All,

 

Ik vermoed dat ik last heb van overvoeding. Plantjes gingen vrij aardig tot de 5e week. Ik kweek op kokos met biotabs en heb ik week 5 orgatrex en bactrex toegevoegd zoals in het schema staat. De bladeren kleuren geel van buiten naar binnen toe en de bladeren beginnen te krullen. Temperatuur en LV zijn goed. 25,8gr en 56%. Ik kweek met Leds. Plantjes zijn AF JAck Herrer en 60 day wonder. Iemand een idee of ik het juist heb? Of is er iets anders aan de hand?

 

Bij sommige plantjes was het blad al geel voor de bijvoeding maar nog niet heel erg. Ik probeer ff foto's toe te voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zijn best wel handig in deze, ik had alleen maar ondervoeding met die combi op aarde onder HPS.

 

Pak volgende keer aarde als medium, komt de voeding veel beter tot zijn recht dan op het semi inerte kokos waar je nu op kweekt en waar een bodemleven ver te zoeken zal zijn omdat kokos zich daar nu eenmaal niet zo voor leent.

 

Welke kokos is het trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met hoeveel tabs ben je gestart op hoeveel liter pot?

 

En heb je heel de voedingslijn van biotabs gebruikt? (Startex, myco,...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 tabs per 12 ltr pot en ik heb de hele range gevolgd idd maar wat een kutplanten worden dat zeg. Zo lelijk! Lijkt wel herfst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 tabs per 12 ltr pot en ik heb de hele range gevolgd idd maar wat een kutplanten worden dat zeg. Zo lelijk! Lijkt wel herfst!

Om die reden is dit mijn devies.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige merken doen nogal grote beweringen.

 

Bio en kokos gaan niet zo goed samen, iets met de eigenschappen van kokos en hoe planten er nu goed op groeien in combi met hoeveelheid en verdamping van water wat bio best wel bijt.

 

Bio op kokos?

2 flessen BAC bio a € 14, schema volgen en groot succes, zou je zomaar anderen aanbevelen al is het natuurlijk niet echt 100% bio :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...