Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik zit met mijn handen in mijn haar, dit is mijn eerste keer vanuit zaad en het gaat niet heel lekker. Het gaat om zilverhaze en ze staan nu een dag of 5 in de kokos, behandeld met proseed en fertex onder 150w nu op 20cm (begonnen op 45cm), water afgezuurd naar 6,3 temp en lv schommelen tussen de 20/28c 40/70%, na een dag ontkiemen konden ze al de basis in en een dag later prikten ze allemaal al omhoog, sinds dien gaat het heel langzaam en hebben ze nog steeds hun koppie omlaag (op een na) en sommige een volledige krul, wat gaat hier mis?

 

Bij voorbaad dank,

 

Jordi

 

Hoe voeg ik foto's toe?

Edited by Idroj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus... hoe krijg je t voor elkaar.. die zijn niet meer te redden...

 

Heb je uberhaupt jezelf wel enigzins ingelezen over het kiemen en kweken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok oververhitting en lv schommelingen, die de zaailingen nog niet goed bevalt, beter gebruik je hier een tl voor

 

Over de bijvoeding die je geeft weet ik niets en kan ook niet goed zien of ze nu te droog staan met de lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zie jij dan alkaline? k zie gewoon zaailingen die dr hoesje kwijt zijn en rechtop gaan staan...

 

fertex is iets van varkensmest in een potje proseed geen idee zou ook niet weten waarom ts dit al heeft meegegeven voor deze zaailingen grote kans dat ze al snel overbemest zijn

 

lijkt mij wederom een verhaaltje van heb de bel wel horen luiden maar de klepel moet aangewezen worden door een paar forum leden.. niets mis mee opzich en ja vragen staat vrij maar kom op..... een beetje intresse toon je ook door zelf t 1 en ander op te zoeken voordat je begint..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht lichte verbranding op 1 van de lob-blaadjes te zien (1ste foto rechts midden)

 

Ik kan er natuurlijk naast zitten ;)

Maar beter dat ie het een keertje teveel nakijkt en dan niets vind dan keertje te weinig en een slechte start heeft :D

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja de verbranding s niet gek als je nu al iets van varkensmest gaat voeren natuurlijk.. zover had k geen eens gekeken ..

K zag de topic titel " help zaailingen krullen om" en als je dan naar de foto kijkt zie je een gewone zaailing die op aan t komen is.

Dus k verwacht dat ts. Voor t eerst in zn leven ziet hoe een zaailing opkomt in combinatie met alles erg goed willen doen dus gelijk voeden e.d valt me mee dat hij nog geen booster heeft genruikt en die dikke bmw heeft besteld :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de proseed en fertex bij de growshop gehaald, fertex mag volgens de aanwijzingen meteen bij eerste bovengrondse ontwikkeling meegegeven worden, proseed is alleen voor inweken. Ik heb zeker informatie ingewonnen voor ik begon, waarvan het meeste advies van de growshophouder, maar ze lijken mij ook niet meer te redden, volgende keer beter, toch bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij denkt dat ze niet meer te redden zijn prima... van mij was t mischien een flauwe grap zie namelijk een paar gewone zaailingen zoals ze horen te zijn.. wat bedoel je anders met omkrullen ? Zaadhoesjes zijn eraf en het plantje komt gewoon rechtop..

 

Zaailingen hoeven in dit stadium niets van voeding te hebben..

 

Als je inderdaad de nodige info hebt dan zie je dat toch... zo spannend os het allemaal niet helemaal in dit stadium niet gewoon ff laten staan

 

Maar goed lijkt wel een mode trend om alles in de kliko te mikken tegenwoordig k heb in 10 jaar nog geen levend plantje in de kliko gemikt..al moet k ze in de gemeente tuin planten alles beter als de kliko..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo voel ik me er ook over, was ook nog niet van plan er een einde aan te maken, heb al uren met ze door gebracht om maar te zorgen dat de waarden goed blijven, vind de reacties alleen vrij negatief.

 

een van de zaailingen heeft een volledige looping gemaakt en probeert zo weer omhoog te komen, dat kan toch niet goed zijn, daarom baal ik zo, en fertex is geen varkensmest

 

 

http://a63.tinypic.com/2czavcp.jpg

http://a68.tinypic.com/282qjo7.jpg

http://a67.tinypic.com/f9pm4i.jpg

http://a65.tinypic.com/124ezox.jpg

http://a64.tinypic.com/28lgkrm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen voed je de eerste week niet

en met luchtvochtigheid hoef je je ook niet bezig te houden.

 

Zoek eerst eens op hoe je foto's plaatst

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Fertex (stapelbare varkensmest)

Fertex is een van de eindproducten van het scheidingsproces van varkensdrijfmest in een dikke en dunne fractie. Fertex is de handelsnaam van de dikke fractie. Fertex bevat 2/3 van de hoeveelheid stikstof en de totale hoeveelheid aan fosfaat uit varkensdrijfmest. Het bestaat uit 30% droge stof, waarvan 70% organische stof.

Een groot voordeel van de verwerking van mest tot Fertex is het uitsluiten van kiemkrachtig onkruidzaad.

 

Verder vraag k me af hoe je hier uren bij kan doorbrengen...

En daarnaast een plantje wat een complete looping maakt is ook wel bijzonder.

Ook denk k dan bij mezelf .. Welke waardes moeten goed zijn zaadje in de grond beetje vocht beetje warmte gaat alles vanzelf..

 

Basis leert je dat het plantje het licht op gaat zoeken als he zaadhoesje eraf is dat is wat er gebeurt bij jou kiempje..

 

Welke negatiefe reacties bedoel je.. dat jij dat kiempje met zijden handschoentjes behandeld begrijp k maar op een forum hoef je niet te verwachten dat jij met zijden handschoenen wordt behandeld...

 

Je hebt je 0 ingelezen je hebt waarschijnlijk wel je t 1 en ander aan laten lullen door een verkoper die graag van wat spulletjes af wil.. je moet je voorstellen dat er 10 klanten komen voor info en wat spulletjes van die 10 gaan er uiteindelijk 2 a 3 echt verder met deze hobby de rest denkt t ff te kunnen doen en dan valt t al gauw tegen..

 

Lezen,lezen,lezen.. er zijn mensen die hier nooit een vraag stellen maar de mooiste kweekjes hebben.. En er zijn mensen die denken alles te moeten vragen maar never nooit een fatsoenlijke kweek neerzetten..

 

Aan jou de vraag bij welke groep hoor jij ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een groot voordeel van de verwerking van mest tot Fertex is het uitsluiten van kiemkrachtig onkruidzaad.

 

dus NIET gebruiken voor ontkiemen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezen,lezen,lezen.. er zijn mensen die hier nooit een vraag stellen maar de mooiste kweekjes hebben.. En er zijn mensen die denken alles te moeten vragen maar never nooit een fatsoenlijke kweek neerzetten..

 

Aan jou de vraag bij welke groep hoor jij ?

 

Spijker kop.. :book:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek zelf al een tijdje, maar voorheen altijd met stekkies, dat gaat perfect en pak meestal een gram per watt, ben best wel een perfectionist en dat pakt meestal goed uit, heb dit meenerendeels gedaan met het advies van een ervaren kweker, echter heeft hij zelf ook geen ervaring met zaad, heb blijkbaar op de verkeerde site's en bij de verkeerde gs informatie ingewonnen, want veel van dit lees ik voor het eerst, ze hebben nog maar een keer fertex meegekregen en de afgelopen dagen dus alleen maar afezuurd water, gaat met 4 van de 5 al een stuk beter nu, bedankt voor de hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoor t wel vaker " kweek altijd stekken"

Maar zo heel anders is het toch niet.. duurt alleen wat langer . Gewoon niet teveel willen doen komt t vanzelf goed

 

"plantje weet zelf t beste wat hij moet doen laat maar gaan komt wel goed ".

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pak meestal een gram per watt,

 

Vast.. :whistle:

 

Houd je mond lekker als je niks nuttigs te melden heb, heeft je moeder je dat niet geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij niet van je moeder geleerd om respect te hebben voor ouderen ?

 

En hij heeft wel gelijk als je nog nooit een zaailing hebt zien opkomen... en hier met vragen komt als mn zaailing maakt een looping daarnaast al varkensmest doet voeren ben je ook niet echt perfectionisties..... maar goed de toon is gezet .... ga jij lekker een gr per watt maken... je weet wel dat je je knipafval en stam dan niet mee moet wegen he... en ohja wel gedroogt wegen natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry jongens, trek je maar niks van mij aan, ben gestopt met blowen en mis een beetje zelfbeheersing, had samen met een maatje van me 3 maanden gelden nog 3500g onder 6x 600w, verder geen klachten over gehad van de shop, onder mijn 400w pak ik meestal 350g, Nee dat is geen gram per Watt maar kom steeds dichter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een suggestie voor een avatar:

 

2006-02-22_113633_521zwitsal.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft lachwekkend om te lezen dat mensen roepen dat ze 1 gram per watt pakken maar niet eens fatsoenlijk de basis weten en dit soort vragen stellen !! Mocht je het wel lukken dan zou ik je zeker adviseren om met iets van resultaat/bewijs te komen anders ga je nooit serieus genomen worden op een forum !! Al denk ik dat jij je kruid al snel gaat verschieten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral doorgaan .

gallery_7335_4882_1347757.jpg

0,6 per watt meestal maak het uit joh !!!!

doe es gek ,sla es een deuk in een pakje boter ,ga es uit ,ga es naar de dames ,schop es een deur in .

 

 

:vape:

 

ps''waarom die pics niet via galerie maar tinypics ?

ps2 @ ;[][ dan moet ik vertaald aan kleine lul denken .

ps #3 : niet dat ik die heb of dat ik denk dat ik er 1 ben .

ps $4 ;;;een grote komt eerder

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...