Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZiiP

Diy 350 Watt Led Arduino

Recommended Posts

Nieuwe ronde nieuwe kansen!

 

Ziehier mijn vorige verslag http://www.wietforum.nl/topic/122230-diy-kweekkast-en-led-lamparduinoblack-domina/page__hl__%2Bdiy+%2Bblack+%2Bdomina__fromsearch__1

 

 

Heb dus van dit kweek maar 22 gram droog gehaald, ver onder wat ik wilde hebben.

Aangezien ik nu meer ervaring heb omtrent het kweek gebeuren zal het dit keer beter moeten zijn.

 

Het wordt een nieuwe ruimte met daarbij ook een nieuwe lamp!

Genoeg gelul daarover vind u bij de foto's :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit is de oude lamp. Na herberekeningen bleek die op rond de 110 watt te draaien, ik had de voltage moeten verhogen.

Voor de nieuwe lamp ga ik al deze ledjes op de 3 blauwe na recyclen.

 

 

 

norm_58a4a6d10e3e379946.jpg

 

 

 

 

Heb 20 warmWhite's besteld:

 

norm_58a4a7acd86b890071.jpg

 

 

 

Hier zie je ze bij elkaar:

 

norm_58a4a7f189cfb22164.jpg

 

 

 

Dan nu het frame. De grote ventilators blazen het lucht In de lamp, daar boven zitten 2 gaten waar nu 2 ventilators gemonteerd zijn.

Deze 2 gaan eruit en er komen 2 x rond 100 flexibele buizen in die vervolgens aan een "box" aangesloten zijn.

En in die "box" komt een zeer krachtige 24 volt 1800mA ventilator in.

Dus als alles goed gaat gaat bijna alle warmte mee uit de tent.

Er komt ook een ds18 temp sensortje in de lamp zelf die de temp van de koelelement meet.

Ook komt er een servotje op, die bij een te lage temperatuur een klep opent zodat de warme lucht niet door de buis gaat maar rechtstreeks in de tent wordt uitgekotst.

 

Maar zover ben ik nog niet, had gehoopt om dit verslag in een paar delen te maken.

Op dit moment ziet het er nog zo uit. Ik spendeer er niet veel tijd aan en doe lekker rustig aan.

Tot zover het gelul:

 

norm_58a4aa64af0c693209.jpg

 

norm_58a4aa7ef08b161488.jpg

 

 

norm_58a4aaad0f34f39173.jpg

 

norm_58a4aac883dd318261.jpg

 

 

norm_58a4aae4eca7461761.jpg

 

 

 

 

 

Alle beplating is 30 cm lang de breedte ben ik ff kwijt. Dikte is 1,5mm.

 

norm_58a4ab1186ac878050.jpg

 

 

 

Gaten maken voor de lampen

 

norm_58a4ab6cd3ea256645.jpg

 

 

Ventilatie gaten maken in de koelelementen

 

norm_58a4abb9b8c8b24813.jpg

 

 

Resultaat:

 

norm_58a4ac1cba27b32564.jpg

 

 

 

 

 

 

Na 2 uur solderen:

 

norm_58a4abe05b2d827430.jpg

 

 

norm_58a4ac3c44c1693972.jpg

 

 

 

 

 

Dit zijn de MOSFET's die de lamp gaan schakelen, per stuk kunnen ze 10A leveren. Ik ga er 5 gebruiken. Worden gewoon aangestuurd door arduino.

 

norm_58a4acb32fd7f55214.jpg

 

 

 

En hier is de juffrouw die alles gaat voeden. Voor maar 34,95 heb ik 750watt splinter nieuw. En kijk naar die efficiency, not a single fuck was given :wave:

 

 

norm_58a4ad9e473e164160.jpg

 

 

Kijk eens naar al die ampères waar je gebruik van kunt maken:

 

norm_58a4adb326b4816726.jpg

 

 

Gegroet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de uitgang van de lamp direcht naar buiten? zou had ik het bij bij graag gedaan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de uitgang van de lamp direcht naar buiten? zou had ik het bij bij graag gedaan :tu

 

Dat is wel de bedoeling ja =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt weer lekker ligge knutselen, ZiiP.

 

Deze ronde alles in de kast op ZLVS (zeer lage veiligheids spanning)?

 

Al ideeën voor welke soort er dit maal hun onderdak mag houden?

 

Succes alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alkaline

 

Ja ook deze ronde gaat helemaal ZLVS worden =)

 

Lamp wordt 60 cm breed, en de kweekruimte is ongeveer 70-80cm breed, 35-40cm diep en 190cm hoog. Ik weet nog niet welke soortje erin komt, wel een groter soortje dan de BD.

Die werd amper 30cm hoog.

 

Heb aan autoflowers gedacht van zaad tot oogst 2 maanden. Maar ik sta open voor ideen, dus als je nog een leuke soortje weet...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er beetje af van wat je wil,

 

Met de checklist hieronder kom ik meestal tot een beslissing samen met de catalogus van verschillende zaadbanken :D

 

Regulier of fem

effect (medisch of het stoned of high gevoel, ±cbd,...)

Indica, sativa, hybride, ruderalis (autoflower)

Bloeitijd,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi project, ben gek op dit soort dingen. Ga je ook zon's op en ondergang regelen via Arduino? Hoe doe je dat trouwens met die PSU? Was zelf ook eerst van plan om dit te nemen voor m'n LED's maar het schijnt dat je een omzetter nodig hebt en ik kwam er niet uit, ben niet zo technisch. :P

 

Good luck in ieder geval, ik ga dit zeker volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@geekfreek

 

Zons op en ondergang gaat lukken met die mosfets, is dat beter voor de planten dan ?

Het is een kwestie van pwm op laten komen van 150 naar 255 ofzo.

 

Ik weet niet welke omzetter je precies bedoeld, maar bij elke psu zit 1 groene draad. Die sluit je aan op de zwarte draad en de voeding staat dan aan.

 

Dit voeding kan maximaal 12 volt leveren, om 36volt leds aan te sturen heb je een booster nodig ja, misschien dat je dat bedoeld met een omzetter?

 

@alkaline keuze zat heb nog een maandje de tijd om te kiezen =) fem zaad indica lijkt me wel wat.

 

 

Zp

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

fem is natuurlijk bijna een gegarandeerd succes, twee zaadjes in er in, twee planten eruit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE TIJD

 

 

 

 

Ondertussen zijn er heel wat dingetjes verbeterd. Tijdje geleden een nieuwe scherm besteld 128x64 pixels. Vervolgens bezig geweest om het oude programma over te zetten naar de nieuwe scherm.

 

Dankzij de grotere schermresolutie kan ik eindelijk fatsoenlijke grafieken weergeven, heb nu per 2 sec, per minuut en per uur een grafiek. Maar ik heb nog meer ideeën wat in een grafiek verwerkt kan worden. Denk bijvoorbeeld aan ventilatiesnelheid die je kunt weergeven, om zo te zien of je afzuiger stabiel draait of dat die de hele tijd schommelt in snelheid. Kortom er zitten veel bruikbare instellingen in de nieuwe programma, meer daarover in mijn toekomstige verslag(en).

 

De led driver(s) zijn ook klaar, de heatsinks zijn wat overkill maar liever dat dan te klein. Op de planning staat nog een besturingskast in elkaar knutselen, dat ding wat op een gameboy lijkt wordt de controller. Die kan dan in de besturingskast geplugged worden, daarmee kan ik de status bekijken of dingen veranderen. En het scheelt een beetje in energie verbruik omdat dat ding niet continu aan is.

 

 

Oordeel zelf:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

norm_58fe45257d56177892.jpg

 

 

norm_58fe45413f4e262385.jpg

 

 

 

 

PS links op het scherm zie je de binnenkant van mijn "kast". "3 potten met een grondvocht waarde, links boven een doos met getal 117 dat is de ventilatiesnelheid, A,B,C zijn temperatuurmeters" :P

 

 

 

norm_58fe45dc8315865413.jpg

 

 

Instellingen menu

 

 

norm_58fe461cc63e052908.jpg

 

 

norm_58fe464dab15324240.jpg

 

 

norm_58fe4672a2d2d70967.jpg

 

 

norm_58fe46985405b47083.jpg

 

 

 

norm_58fe46b1c138b98149.jpg

 

 

 

De Drivers!!!

 

 

norm_58fe46d7c18ec94134.jpg

 

 

 

norm_58fe46f38519328148.jpg

 

 

 

norm_58fe4715ce3d473062.jpg

 

 

 

 

 

 

Dan nu de klep waar ik het eerder over had in dit verslag.

 

 

norm_58fe47536c30798444.jpg

 

 

norm_58fe476cb562636259.jpg

 

 

OPEN

 

 

norm_58fe4786f183923776.jpg

 

 

 

 

 

 

Gegroet :)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

 

 

 

Ik had het al in een andere topic aangegeven, en voor die gene die het toch gemist hebben http://www.wietforum.nl/topic/123268-dit-heb-ik-nog-nooit-gezien/

 

Door vakantie kan ik tot eind augustus niet starten met me kweek. Daarom ben ik een guerilla begonnen, heb 10 amnesia auto's Fem die opgekomen zijn per 20-05.

Doen het allemaal redelijk goed foto's daarvan als ze paar weken verder zijn, nu is het toch niet veel aan.

 

Maar genoeg daarover.

 

Ik ben wel bezig geweest met de automatische kast waaronder ook een EC meter + maker. Dat was een hele leuke project, die ik achteraf wel iets anders zou aanpakken in de toekomst. Het gaat met name om de details en de plaats van de printplaat die ik anders zou doen. Voor de rest is het ongeveer geworden wat ik in gedachten had, maar dan een beetje anders :P

 

Een schets:

 

norm_5936fa48d0ed410824.jpg

 

 

 

 

 

 

Wat de EC maker doet per stap:

 

- tank vullen totdat de hoogte sensor signaal geeft, of totdat de timer zijn max heeft bereikt

-voeding toevoegen, dit is nauwkeurig tot op de laatste druppel.

-mixen

-EC meten

-Als nodig meer voeding toevoegen.

-Planten water geven totdat de diepte sensor signaal geeft, of totdat de timer zijn max heeft bereikt

 

Ik kan via de "gameboy" het hele proces monitoren of aanpassen.

De tankinhoud is 4.5 liter,En de voeding tankinhoud is nog onbekend maar ik schat het zo in op 70-120ml. De Ec meter zelf bestaat uit 2 weerstanden, 1 condensator en een stekker, en gebruikt 3 draden om met arduino te communiceren. Lekker cheap en nauwkeurig, het is misschien niet zo mooi maar dat is dus een detail die ik achteraf zelf had willen maken.

 

 

norm_5936fad8a09d264276.jpg

 

 

 

 

norm_5936fafac838150889.jpg

 

 

 

 

 

Ook een printplaatje gesoldeerd, 4 transistors, 1 spanningsregelaar, paar weerstanden en condensatoren en een boel in en uitgangen.

De plaatsing van de printplaat ziet er misschien wat ongelukkig uit, maar lekken zal het zeker niet ik moet alleen voorzichtig voeding toevoegen...ook weer een

achteraf dingetje.

 

norm_5936fb31f421266874.jpg

 

 

 

 

 

 

En hier is de rest van de foto's:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

norm_5936fb9d9b52d89804.jpg

 

 

 

 

norm_5936fbb2f1bdb93354.jpg

 

 

 

 

norm_5936fbc969f0487103.jpg

 

 

 

 

norm_5936fbe119a4182769.jpg

 

 

 

 

norm_5936fbf8b44ef89169.jpg

 

 

 

norm_5936fc2cbb35916472.jpg

 

 

 

:wave: :wave:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat de aivd het maar niet zien :jump:

 

 

meet je ec middels die stekker?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker, en het werkt perfect. Maar ik ga van het weekend de ec meter modificeren want na testen, blijkt de positie midden in de tank niet echt een slim idee te zijn geweest. Ik ga hem op ongeveer 6 cm van de bodem plaatsen. Zal dit keer ook rvs gebruiken, de afstand van de stekker connectoren is belangrijk bij deze. :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zeg, een beetje kunnen knutselen met electriek lijkt me geweldig leuk.

 

Misschien is het wel beter om ook de inhoud van de voedingstank op de 1 of andere manier in beweging te houden? Op alle flessen voeding die ik gezien heb staat "goed schudden voor gebruik".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@twiet dat is een hele goede tip. Dankje wel, ik ga het van het weekend gelijk regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha het lijk allemaal super simpel als je jullie zo bezig zie maar ken net een stekker aan een snoer zetten dus ik kijk alleen mee succes man tof project

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wat minder regels tussen de foto's laten en het leest een stuk prettiger. Nu is de pagina een half uur aan het laden. Verder mooi project hoor! Knap gedaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk gedaan.

 

Ben wel beniweuwd hoe lang die stekker het (betrouwbaar) blijft doen als EC meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingrow, het is best simpel en logisch.

 

 

Dave, ik zal er in vervolg op letten. Maar sommige fotos hebben nu eenmaal bijschrift nodig.

 

Wietefras, ik heb de stekker inmiddels verwijderd. Deze wordt vervangen door 2 RVS m3 schroeven. Het ziet er ook een stuk netter uit.

 

Fotos volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je de foto's ook op het forum zelf uploaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lukt me niet om die gallery aan te maken, vraagt steeds om een parent album die ik niet heb...maargoed.

 

Stekker heb ik vervangen door RVS m3 bouten.

 

De ec computer werkt, had een aantal software errors maar die zijn inmiddels allemaal opgelost.

Ook heb ik op advies een kleine mixer bij de voeding toegevoegd. Super simpel met minimale materialen.

 

 

De hele EC machine werkt op 12 volt en verbruikt maximaal 600mA, binnen 5 minuten een volle tank van 4,5 liter met de juiste EC waarde..

 

Op de achterkant van de "voedingmixer" motor, zit een hele simpele spanningsregelaar LM317. Zo kan de snelheid handmatig geregeld worden, en arduino hoeft alleen HIGH of LOW te sturen ipv een PWM pulse.

 

Plaatjes spreken voor zich. :jump:

 

 

 

norm_593e931514d9648643.jpg

 

 

norm_593e934b1a10155266.jpg

 

 

 

 

norm_593e94173ef0d97305.jpg

 

 

norm_593e944c9b59014975.jpg

 

 

norm_593e946a5be8234735.jpg

 

 

 

 

norm_593e94857c25418964.jpg

 

 

 

 

PS: water heb ik zelf gemorst

 

norm_593e949ede2d185575.jpg

 

 

 

 

norm_593e94c82bf7330273.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijk Dr Frankenstein wel hoe kom je erop man haha goed bedoeld hè mooi om te zien man hopelijk gaat het ook werken zoals je wilt en in de praktijk ook uiteraard.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lukt me niet om die gallery aan te maken, vraagt steeds om een parent album die ik niet heb...maargoed

 

Selecteer "Member's gallery". Althans, dat staat er volgens mij.

Dan zou het moeten werken.

 

Verder ben ik erg onder de indruk van je bouwkunsten. Ik ben erg benieuwd hoe het project zal vorderen.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u, blijf volgen dan blijf ik posten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...