Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Drrr

Iemand Enig Idee?

Recommended Posts

check de pics, what can it be? Kwam bij een vriend die nu met mijn set-up bezig is. Kom er alleen niet elke dag. Dus de voortekenenen heb ik niet echt kunnen vinden, dit zijn de lager hangende bladeren

 

 

gallery_45735_19286_529555.jpg

 

gallery_45735_19286_1020313.jpg

 

gallery_45735_19286_343841.jpg

 

gallery_45735_19286_893015.jpg

 

gallery_45735_19286_1284901.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veelste droog geweest toen weer veelste nat .Ernstig klimaat probleem ?

 

Wat is de ervaring van je vriend ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olieradiatortje in de buurt van die plant soms?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veelste droog en dan weer nat? Nee, die lijkt me heel sterk. Vertelde me gisteren trouwens dat de blaadjes onderin echt verdorren en verkleuren.

 

Wat bedoel je met de olieradiator?

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel eens zo slim geweest om een olieradiarortje in me tent te zetten..met gevolg dit soort verdorde blaadjes de volgende dag...was nog beperkt gelukkig.

 

Staat nu voor de passieve inlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

Lijkt op uitgedroogd/verbrand

 

Uitgedroogd; ik bedoel dus niet vanuit het substraat

 

Verbrand; ik bedoel dus niet door voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het me haast niet voorstellen, maar oke. Misschien dat hier nog iets anders uitkomt.

 

gallery_45735_19286_2027903.jpg

 

gallery_45735_19286_2717272.jpg

 

gallery_45735_19286_1917963.jpg

 

gallery_45735_19286_2281436.jpg

 

gallery_45735_19286_2070795.jpg

 

gallery_45735_19286_544046.jpg

 

gallery_45735_19286_149466.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veelste droog geweest toen weer veelste nat .

 

Zie ook rand in pot op de foto maar ook hoe plant zich zelf heeft ontwikkeld :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ts waarom lijkt het je strek dat ze te droog zijn geweest ? Wordt volgens mij gewoon met t gietertje bewaterd toch ?

Planten zijn gewoon kurk droog geweest s vrij duidelijk. Zou maar eens aan he maatje vragen wat hij allemaal heeft lopen kutten. Doordat de grond veelste droog is geweest neemt het nu moeilijk vocht op en het meeste loopt keurig langs je kluit weer de pot uit. Je zou kunnen proberen met een beetje dreft door je water mischien dat de kluit dan wat meer water gaat opnemen. Vanuit de groei valt dit og enigzins te herstellen. Maar in de bloei is t gewoon zonde

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal die zich toch niet aan mijn schema'sa hebben gehouden. Hield keurig vol dat ie alles elke dag netjes deed :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeggen de "maatjes" meestal.. hij zal t wel een keer vergeten zijn toen trof die een heel treurig hangend plantje aan ... gauw een plons water gegeven in de hoop dat t wel bijtrok. En vervolgens meneer onschuld uithangen t liefst nog een ander de schuld geven zn vrouwtje ofzo :)..

 

Maar zeg maar dat t een klootzak is en nu zn hele oogst heeft verziekt die grammen die je nu mist komen er niet meer bij en dan nog maar hopen dat de plant zich goed herpakt en niet teveel wortelschade heeft..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, dat zal ook wel weer een beetje meevallen :).. we zitten pas in week 2/3

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas inweek 2/ 3 tsja. ligt eraan wat je vind meevallen k zou hier echt wel flink van balen de groei is eruit dus dat wat beschadigd is zal echt niet meer bijtrekken en je toppen zullen een stuk losser zijn als je gaat verwachten..

 

zonnder dollen dit scheelt je gewoon grammen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intresanter is t om te weten wat het verschil in de kluit is... daar zal de schade wel duidelijker worden..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dreft zorgt ervoor dat bij een uitgedroogte kluit het vocht beter kan doorvloeien

 

Je kan ook zoiets als yucca extract gebruiken is in principe beter maar een druppeltje dreft werkt net zo goed en heb je meestal wel in huis

 

 

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon in de voedingsvat gooien? 1 druppie op 50L ?

 

gewoon ff voor de zekerheid..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 50 liter een paar drupjes :) zelf zou k t niet met voeding meegeven iig niet bij de planten die zo droog zijn geweest k zou even gewoon met alleen water doen en beetje dreft hopen dat je de kluit weer vochtig krijgt.

Doordat de kluit zo uitgedroogd is zal de ec ook best hoog zijn bij de wortels lijkt mij niet dat je er dan nog voeding bij wilt hebben. Maar het kan wel als je t perse wilt.

 

Je zou ook de hele pot even kunnen dompelen maar dat s meestal zo n werk belangrijkste s nu iig dat er weer vocht in je kluit gaat komen zodat de plant erbij kan anders wordt de schade alleen maar erger

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...