Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Scirocco1

Voorgroeien Cannabis Zaadjes

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik wil vanaf april 5 powerplant wietzaadjes ontkiemen, en deze in een pot met aarde doen.

Onder welke omstandigheden kan ik deze natuurlijk laten groeien?

 

Als experiment wil ik hiervan 3 naar buiten doen, en als ze groot genoeg zijn, in de aarde planten, en 2 binnen laten groeien. Alles op natuurlijke wijze.

 

Weet iemand, hoelang ik ze binnen en waar moet laten voor groeien?

Is er tevens ook groeimiddel nodig, of komt dat pas in een later stadium?

 

Tips en adviezen zijn welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al veel goeds vernomen van deze site

http://www.wietforum.nl een schat van informatie + je kan er met vragen terecht ;)

Edited by alkaline
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik vooral wilt weten, is hoe ik de ontkiemde zaadjes tot een kleine wietplant kan kweken.

Moet dat binnen of juist buiten, met of zonder zonlicht, en/of met een bepaalde temperatuur?

 

De rest is mij wel bekend, maar de beginfase weet ik nog niet.

 

Als iemand mij dit wilt uitleggen, zou ik daarmee erg blij zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus

1:zaden ontkiemen

 

2: in klein ingewaterd potje steken met bv een zaai en stekgrond, of een lightmix

 

3: pot afdekken met plasticfolie of een halve fles erover zetten

 

4: als ze boven zijn gekomen paar gaatjes maken in de folie of fles om ze te laten wennen aan de luchtvochtigheid

 

5: dit kan binnen op een zonnige warme plaats of als de temperatuur het buiten toelaat (in april moet je ze s'avonds nog wel binnen laten overnachten, na ijsheiligen niet meer)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

Wat ik ga doen is:

5 potten met aarde en bewaterd in elk 1 ontkiemde zaadje doe, en deze in de wasruimte plaats, waar ze zonlicht krijgen, en het redelijk warm wordt, met het plattedak, en als ze 20 cm hebben bereikt, kan ik ze buiten neerzetten, om verder te groeien.

Als ze nog wat groter zijn wil ik er 2 of 3 in de grond zetten, en de resterende gewoon in een pot, zodat ik dit ook kan verplaatsen.

 

Dat ga ik doen vanaf mei.

Edited by Scirocco1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als ze 20 cm hebben bereikt, kan ik ze buiten neerzetten, om verder te groeien.

Ik schat dat dat 3 dagen duurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Oude Rocker bedoelt is dat je zaailingen enorm gaan strekken op het moment dat ze boven de grond komen, door gebrek aan licht. Een beetje winterzonlicht is nl. veel te weinig om te voorkomen dat ze gaan strekken. Strekken betekent een enorm lang en sprietig steeltje zonder dat er blaadjes aan zitten. Je zou er goed aan doen er een lamp vlak boven te hangen, bvb. een flinke spaarlamp met een goede reflector, op een paar centimeters boven de plantjes. Dan krijg je korte en gedrongen planten met heel weinig afstand tussen de opeenvolgende bladparen. En daar heb je wat aan, aan lange dunne sprieten heb je niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ooit eens zaad ontkiemd in t donker kwam iets tussen dus kon er een week niet bij als k t stammetje omhoog zette haalde die de 20 cm wel maar leek meer op lange tauge als een plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het vermoede dat ik ben belazerd door een zogenaamde maat.

2 weken geleden heb ik voor m'n verjaardag een zakje zaad gekregen maar met achterliggende gedachte.

Ik denk dat het gaat om industriele hennep.

Ik heb er 17 ontkiemt en 13 kwamen boven. Is er aan de kleintjes te zien of het gaat om hennep en niet wiet plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, 'zou ook niet zomaar zaad aannemen zonder achtergrond informatie. Je hebt geen enkel idee wat je kweekt, straks je hele seizoen naar de *****...

Je kunt het niet gelijk zien aan de plant. Eigenlijk pas echt in de bloei. Kenmerkend voor hennep is- een hele lange stengel zonder echte vertakkingen..

 

Als ik jou was zou ik gewoon zaad kopen bij een erkende breeder of nog veel beter via een forumlid die ze zelf heeft gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er echte zaadjes mee laten groeien en ze dan terugnaaien...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan je nu belazerd zijn als je iets hebt gekregen, een erg flauwe grap zekers maar belazerd? :D

 

Waarom denk je dat het hemp is?

waarom ben je al begonnen ontkiemen?

 

En dan de belangrijkste regel voor een buitenspeler overlopen:

 

Zaden en stekken kopen bij gecertificeerde boeren

 

Heb altijd een backup plan

 

never tell a soul your the farmer ;)

(voor binnen tuinierders telt dit dubbel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk toch niet dat iemand expres hennep zaadjes gaat weggeven voor de grap? Koop gewoon bij een erkende breeder geen gezeik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...