Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

Kamerlid Madeleine Van Toorenburg Fel Tegen Reguleren Tomatenteelt:

Recommended Posts

Kamerlid Madeleine van Toorenburg fel tegen reguleren tomatenteelt: 'Tomaten zijn een sluipmoordenaar'

 

DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft woensdagavond gedebatteerd over een wetsvoorstel van D66-kamerlid Vera Bergkamp om tomatenteelt te reguleren. CDA-kamerlid Madeleine van Toorenburg is fel tegen. Volgens haar lost het reguleren van tomatenteelt geen enkel probleem op. "Groenteboeren zijn zo'n beetje de enige warenhuizen die in Nederland nog overeind staan."

 

"Tomaat is in Nederland het enige product dat verkocht mag worden zonder kwaliteitscontrole", zei Vera Bergkamp woensdagavond. Ze wil met de initiatiefwet het telen en vervoeren van tomaten toestaan. Op die manier zou de teelt gereguleerd en gecontroleerd kunnen worden.

 

Dat zou er voor moeten zorgen dat de criminaliteit rond tomatenteelt afneemt. Volgens Bergkamp hoeven telers en groenteboeren dan niet meer schimmig te doen over hun werkzaamheden en kunnen zij gewoon belasting betalen.

 

 

CDA-kamerlid Madeleine van Toorenburg uit Rosmalen trok fel van leer tegen het voorstel. "Tomaten zijn een sluipmoordenaar. De ontwikkeling van onze jongeren stagneert door het eten ervan en daar gaan we dan een overheidsstempel 'oké' opplakken? Een sluipmoordenaar reguleer je niet, die bestrijd je."

 

 

Criminaliteit Brabant

"Hoe kun je met droge ogen beweren dat de criminaliteit hiermee wordt aangepakt, als je niet eens politie en justitie om advies hebt gevraagd", vroeg Van Toorenburg zich woensdagavond hardop af.

 

Bergkamp schreef in een e-mail dat ze aan zo’n advies geen behoefte heeft. Onacceptabel als het aan Van Toorenburg ligt. "Dat is volksvertegenwoordiger onwaardig. Ik spreek veel officieren van justitie in Brabant, ik ga mee met de politie. Negentig procent van de tomatenproductie is bestemd voor het buitenland. Dit lost helemaal niets op. Anders had het Openbaar Ministerie toch ook niet in de krant geroepen dat ze dit voorstel naïef vinden?"

 

 

Kritiek

Van Toorenburg werd door andere Kamerleden aangesproken op haar felle toon. SP-Kamerlid Van Nispen vond dat Van Toorenburg veel te ver ging in haar bewoording en vroeg haar een beetje te minderen.

 

De politica uit Rosmalen deed er nog een schepje bovenop. "U komt toch ook uit Brabant, u weet hoe groot de problemen daar zijn. Hoe kan mevrouw Bergkamp met droge ogen beweren dat dit een veiligheidsaspect oplost?"

 

Nu kunnen Brabant en Limburg de toeristen nog enigszins tegenhouden, omdat er geëist wordt dat mensen uit Nederland komen als ze groente kopen. "Maar dit vereiste mag straks naar alle waarschijnlijkheid niet meer gelden, dus we krijgen dadelijk busladingen groententoeristen hier naartoe. Ik vecht voor wat ik waard ben dat dit niet gaat gebeuren."

 

Steun van gemeenten

De Vereniging van Nederlandse gemeenten liet woensdag weten dat ze de initiatiefwet van D66 ondersteunt, juist vanwege de aanpak van criminaliteit.

 

Van Toorenburg: "Ik geloof daar niet, maar dan ook helemaal niets van. Vele jaren geleden dachten we dat tomatenshops een oplossing waren. Maar we zien in Brabant dat de ondermijning enorm is en dat het een groot drama is. Dan moet je de moed hebben om te zeggen 'Kap er maar mee'."

corrigeer

 

Publicatie: woensdag 1 februari 2017 - 22:50

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekschot geven die mongool met dr sluip moordenaar.

 

Vraag me af of ze alcohol dan ook laat staan... over sluipmoordenaars gesproken....

 

Ik merk ook duidelijk dat ik stagneer in mijn ontwikkeling.... lol. Juist dankzij cannabis zit ik weer op school met een duidelijk doel en een vurige passie.

 

Hyprocriet tering mokkel.

 

Wel bedankt voor t plaatsen rodja, heb je zelf t woord tomaat erin gefrutseld?

 

Ps: wat is er zo erg aan groente toerisme? Brengt toch enkel geld in het laatje?

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of ze alcohol dan ook laat staan... over sluipmoordenaars gesproken....

 

Wat te denken van tabak, geraffineerde suikers en bepaalde E nummers welke toegevoegd worden aan ons eten,

allen stuk voor stuk vele malen gevaarlijker voor de volksgezondheid dan onze tomaten.

 

Idd hypocriet en kortzichtig maar helaas zijn er daar nog zoveel van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Madeleine blaast hoog van de tooren.Veel geblaat maar weinig onderbouwing net als die libtards in de VS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbaasd me niets.

Ze houdt er van om mensen op te sluiten:

 

Ze was korte tijd werkzaam als advocaat en daarna directielid van achtereenvolgens de vrouwengevangenis Ter Peel in Evertsoord en een vrouwengevangenis in Dubrava in Kosovo. Van 2001 tot 2007 was Van Toorenburg locatiemanager van jeugdinrichting De Leij in Vught.

 

Op het wetsvoorstel van de staatssecretaris van Justitie Fred Teeven wilde zij een aanvulling om de maximale gevangenisstraf voor jongeren van 16 en 17 jaar te verhogen van twee naar vier jaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...