Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Redman

Bladprobleem Og-Cheese Onderste Fanleaves (Calcium/magnesium?)

Recommended Posts

Dag 29 12/12, bloeidag 10, ze staat in tien liter lightmix met twee buffertabs, schimmels en bacto onder 150 watt t-neon groei, welke ik vervang door bloeilampen over een dag of tien. Ze heeft gisteren voor de eerste keer bac bloei gekregen (0,25/ltr).

 

Het probleem beperkt zich tot de onderste bladeren, verder ziet ze er volgens mij gezond uit. Heb de plant ook nagekeken of er beestjes in het spel zijn, maar heb niets kunnen ontdekken.

 

Hoop gauw te ontdekken wat er gaande is, zodat ik tijdig kan bijsturen, alvast dank voor het meedenken!

 

Greetz red

 

gallery_46030_19237_315685.jpg

 

gallery_46030_19237_111329.jpg

 

gallery_46030_19237_3175454.jpg

 

gallery_46030_19237_3273725.jpg

 

En het hele plantje

 

gallery_46030_19237_79513.jpg

 

gallery_46030_19237_381401.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je niet allang die bloeilamp erin vanaf 12/12????

 

Die paar blaadjes lijkt nauwelijks een tekort, kunnen ook gewoon wat vlekken van in het begin zijn of voedingswater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pindarots, allereerst bedankt voor je reactie natuurlijk.

 

De reden dat ik de bloeilampen er nog niet in heb gedaan, is omdat ik strek zoveel mogelijk wil voorkomen tijdens de eerste weken bloei. En volgens mij is de groeispurt minder als ik haar nog even onder wat meer blauw licht hou, in plaats van rood, correct me if i'm wrong.

 

Vlekken heb ik in het begin niet gezien, en heb gisteren voor het eerst een klein beetje voeding gegeven en daarbij de bladeren even opgetild, daar kan het dus niet van zijn.

 

Het zijn inderdaad een paar blaadjes die er last van hebben, maar daar hou ik het ook graag bij. En mocht ik ergens in kunnen bijsturen, begin ik daar het liefst zo snel mogelijk mee.

 

Greetz red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet gewoon gebrek aan licht?

 

En die gaten in je blad komen niet van een tekort of zo :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vakman,dank voor je reactie. De fanleaves krijgen inderdaad niet veel licht, daar heb je wel een punt. Met de watergift hou ik ze met de hand even omhoog, en als dat precies bij een bruin uitgedroogd plekje is, heb je natuurlijk zo een gaatje in het blad. We gaan gewoon lekker verder :-)!

 

Greetz red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...