Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bada Bing

Dieven?

Recommended Posts

Hallo,

 

Vroeger deed ik altijd als het te vol werd zoveel mogelijk blad verwijderen. Bv toen nog kwekend op aarde in potten en/of op cosos-slabs en bakken op poten.

 

Ook op steenwol slabs in tonnen. Het horizontaal kweken. Als het te vol was in de ton klimmen en zoveel mogelijk blad verwijderen. Hahah.

 

Later met het kweken op mapito in kratjes ben ik hier mee gestopt.

 

Hoe denken jullie hiervoor?

 

Voorstanders en tegenstanders. Waarom wel of juist niet?

Hoeveel en hoevaak verwijderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgends mij heb ik hier laats iets over gelezen.

 

2x per cyclus

 

1x net voor er topjes in komen en 1 x rond week 6 of 7 dacht ik hoor.

 

het doel ervan is de grote bladeren te verwijderrn zodat je onderin geen fluff meer krijgt.

 

1e keer blad plukken mag intensiever dan de 2e keer, meningen zijn hier trouwens over verdeelt sommige mensen zeggen ook dat het de plant meer stress opleverd.

 

zou dit dus ook niet aanraden als je vanuit zaad start ivm herma's etc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

herma,s

 

heb zelf weinig ervaring met zaad maar volgends mij moet je een zaad plant niet teveel stressen ivm herma's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een teelt in de tuinbouw te noemen waarbij ontbladering wordt toegepast?

 

Of waarbij men de planten op het einde laat verhongeren en verdrinken (het zogenaamde spoelen)?

 

Alleen stoners doen dat, niet gehinderd door enige kennis van zake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen idee ik verbouw niks ik photoshop alles..

 

maar heb al verschillende topics gezien van t OGforum van lui die t toepassen.

 

http://www.moestuinforum.nl/tomaten-toppen-dieven-en-bladsnoei-t45.html

 

Je kunt echter, door het snoeien van grote bladeren, de topontwikkeling enorm stimuleren. Een 30% grotere opbrengst is hiermee haalbaar. Het geheim zit hem in de timing. Na ongeveer vier weken bloei knip je bij deze methode bijna al het blad van de plant. Je moet een beetje lef hebben om het te doen, maar als je de resultaten ziet ben je verkocht. Je laat slechts een paar van de grote bladeren, en al het blad in de toppen aan de plant zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Een 30% grotere opbrengst is hiermee haalbaar. Het geheim zit hem in de timing. Na ongeveer vier weken bloei knip je bij deze methode bijna al het blad van de plant. Je moet een beetje lef hebben om het te doen, maar als je de resultaten ziet ben je verkocht. Je laat slechts een paar van de grote bladeren, en al het blad in de toppen aan de plant zitten.

 

 

Dat heb jij ergens gelezen?

Waar dan?

 

Amerikanen doen het vaak omdat ze dat verteld is door Hightimes.

Maar dat is een complot van de overheid.

Die wil dat je zo snel mogelijk al je wiet ontbladerd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat stukje wat ik citeerde komt van R.S

 

Klopt, het heet Schwazzen of zoiets.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een boek die deze methode beschrijft alleen dat kost een paar honderd euro

 

https://www.amazon.c.../dp/0996614516/

 

500$ voor een boek?

Dan moet het wel kloppen!!!

 

Heb je de reviews op amazon ook gelezen?

 

It is simple common knowledge from a solid $40-50 grow book but with WAY less useful information. There is no backing science in the book.

 

En:

 

This is a $75 book, maybe. The book is extremely well packaged and produced however there is no detail and no scientific basis for any claims. This is a very simple presentation of one style of growing.

 

En die stijl van kweken is o.a. enorm lang voorgroeien.

Dat geeft altijd de grootste opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar wat de gek er voor geeft.......... met 1.000 verkochte boeken wereldwijd loop je toch binnen. Zover ik het begrepen heb zorg je met het overdadig snoeien dat de plant in een andere modus gaat en zich gaat richten op het vormen van de bloemen. De 2e keer snoeien doe je minder drastisch en dat zou zorgen voor 30% meer opbrengst. Of het waar is?? Geen idee. Is het 500$ waard? Nee, natuurlijk niet! Ik ben al op zoek geweest naar een digitale versie en die is er helaas niet, anders had ik die graag hier gedeeld. Maar goed, dit is tenslotte een wietforum en ik wilde enkel laten weten dat deze methode bestaat en de post van El Capitano verduidelijken en antwoord te geven op jouw vraag waar hij dit had gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terwijl die man nog zijn eerste kweek aan het schwazzen is, heb ik al lang geoogst, en ben al halverwege de tweede kweek.

 

gallery_1115_723_161777.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heet Schwazzen of zoiets.......

 

Het werkt fantastisch tegen spint!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terwijl die man nog zijn eerste kweek aan het schwazzen is, heb ik al lang geoogst, en ben al halverwege de tweede kweek.

 

gallery_1115_723_161777.jpg

 

"Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren..."

 

@Fool; No offence man, love your style!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...