Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
havor

Beestjes, Van Welke Pest Heb Ik Last?

Recommended Posts

Heb last van blad zuigende beestjes, Trips?, heb met Spruzit-R (bevat Pyrethrinen) een aantal keer gespoten, maar helpt niet echt.

 

Dit zijn de beestjes.

 

gallery_46649_19079_61400.jpg

 

Wat kan ik het beste hier tegen doen, want ik zie heel veel eitjes, dus het zal nog erger worden dan het nu al is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint............ Hoever ben je in de bloei?

Ben in week 4, moet ik roofmijt kopen, en voor 4m² hoeveel heb ik er dan nodig, of is er wat anders wat goed werkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou kunnen overwegen om met vertimec te spuiten als de lampen uit zijn afzuiger uit spuiten en na een drie kwartier de afzuiger aan na drie dagen nog een keer herhalen en dan nog een keer roofmijt uitzetten

Er zullen nu leden zijn die hier vreselijk op tegen zijn maar dit is het enige wat nog werkt .

hierbij een link

http://www.fytostat.nl/ArtikelDetails.aspx?atlid=109665

 

verder google gebruiken dan kan je het zeker vinden

 

na je ronde alles lekker schoonmaken en je nkieuwe plantjes dompelen voordat ze erin gaan

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec (of ander gif) gaan spuiten week 4 bloei?

Inderdaad lekker advies zeg, rook jij die wiet op Vlakspaan?

 

Goed voor je, geef je op latere leeftijd misschien vanzelf licht in het donker :dribble:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees dat het te laat is voor roofmijt, je zou het DIY knoflookrecept uit de handtekening van Dilago kunnen proberen. De zinloze discussie over het wel of niet spuiten met gif tijdens de bloeifase laat ik maar achterwege..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec (of ander gif) gaan spuiten week 4 bloei?

Inderdaad lekker advies zeg, rook jij die wiet op Vlakspaan?

 

Goed voor je, geef je op latere leeftijd misschien vanzelf licht in het donker :dribble:

 

als ze nog 5/6 weken moeten is het geen probleem

ja ik rook het zelf

en een andere oplossing is met de pest die hij nu heeft is er niet

ja of omhakken en opnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagelijks even spuiten met gewoon water hebben ze ook een hekel aan. Pyrethrinen werken maar een aantal dagen lang voordat het is afgebroken, je mist er altijd wel een paar, dan zijn er nog de eitjes die nog uit moeten komen. Meerdere keren spuiten met hetzelfde middel wekt ook resistentie op, daarom is het ook altijd aangeraden om tenminste 2 verschillende middelen in huis te hebben wil je een plaag effectief bestrijden. Het liefste 3 verschillende en dan om de 2-3 dagen spuiten met iets anders. Nu roofmijten uitzetten helpt ook nog wel om het wat onder controle te houden, maar er binnen een paar dagen vanaf zijn ben je niet. Het beste is beide, eerst een week lang om de paar dagen spuiten, paar dagen later (een combinatie van verschillende) roofmijten uitzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb knoflook gekocht en in de blender met wat water fijn gemalen tot pulp, en nu aan het koken, en 10min voor de lampen uit gaan zal ik mijn platen er goed nat mee spuiten, en morgen herhalen.

 

En daarna roofmijten kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je alles goed raakt, met name onder de bladeren, succes!

 

Enne, die roofmijten zou ik persoonlijk niet uitzetten, daar heb ik zelf nooit wat van gemerkt, alleen in de portemonnee. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik rook het zelf

 

Ik meende als zoiets te bespeuren anders geef je dat soort adviezen niet :|

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...