Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Harry van de bu

Balkon Kweken 2017 Super Budget Kweek Hoog Action Gehalte

Recommended Posts

Goedendag allemaal !! Ga een verslagje bijhouden van mijn balkonkweekje 2017 :) het is de bedoeling dit zo low budget mogelijk te doen en minimale uitgave te doen gewoon om te laten zien dat er best leuke resultaten zijn te halen zonder de portemonnee meteen leeg te trekken (blijven Hollanders he) ga om te beginnen op zoek naar wat leuk spul voor buiten (evt autoflowers erbij) dus voel je je geroepen om me iets leuks te sponsoren stuur gerust een een pb :):):) verder heb ik al wat voorbereidingen getroffen eind vorig seizoen en staat mijn aardemengsel dat bestaat uit kokos van de action potgrond van de praxis kattenbakkorrels een gedeelte mest van de action erdoorheen gemengd en gewoon wat wormen :)al lekker te broeien in rieten manden erg goedkoop en makkelijk aan te komen en allemaal goed en makkelijk te hergebruiken na wat opwaarderen . Voeding zullen in mijn geval de restjes voeding van mijn binnenkweekje worden aangevuld ja hoor daar komt ie weer de action kost geen drol en zal enkel in de groei meegegeven worden!! Voor de bloei heb ik nog wat canna flores en melasse en pk 13 14 staan ook kleine restantjes van binnen :) potten ben ik nog niet over uit zullen wss wel de rieten en plastic wasmanden worden waar nu de aarde in ligt te dampen ! Lekker makkelijk hoef ik de aarde ook niet meer over te scheppen straks !! Uiteraard ga ik ook weer een constructie maken om te kunnen verduisteren want dat is me afgelopen jaren goed bevallen :) zal vandaag al vast de eerst trieste foto's van mijn balkon maken en plaatsen om sfeerimpressies te geven hoe triest het er nu bijstaat 😐😐 in ieder geval hopen we op een mooi 2017 en leuke soortjes te kunnen vinden (wie helpt harry?) Wens uiteraard iedereen een goed buitenseizoen toe zonder wouten rippers schimmels rot en nare buren :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leest lekker weg zo met die leestekens...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag allemaal !!

Ga een verslagje bijhouden van mijn balkonkweekje 2017 :)

het is de bedoeling dit zo low budget mogelijk te doen en minimale uitgave te doen gewoon om te laten zien dat er best leuke resultaten zijn te halen zonder de portemonnee meteen leeg te trekken (blijven Hollanders he).

 

Ga om te beginnen op zoek naar wat leuk spul voor buiten (evt autoflowers erbij).

Dus voel je je geroepen om me iets leuks te sponsoren stuur gerust een een p.b :) :).

 

Verder heb ik al wat voorbereidingen getroffen eind vorig seizoen en staat mijn aardemengsel dat bestaat uit kokos van de action, potgrond van de praxis, kattenbakkorrels, een gedeelte mest van de action erdoorheen gemengd en gewoon wat wormen :)

Al lekker te broeien in rieten manden erg goedkoop en makkelijk aan te komen en allemaal goed en makkelijk te hergebruiken na wat opwaarderen.

Voeding zullen in mijn geval de restjes voeding van mijn binnenkweekje worden aangevuld (ja hoor daar komt ie weer- de action) kost geen drol en zal enkel in de groei meegegeven worden!! Voor de bloei heb ik nog wat Canna Flores en melasse en pk 13/14 staan ook kleine restantjes van binnen :).

Potten ben ik nog niet over uit zullen waarschijnlijk wel de rieten en plastic wasmanden worden waar nu de aarde in ligt te dampen ! Lekker makkelijk hoef ik de aarde ook niet meer over te scheppen straks !!

 

Uiteraard ga ik ook weer een constructie maken om te kunnen verduisteren want dat is me afgelopen jaren goed bevallen :). 'Zal vandaag al vast de eerst trieste foto's van mijn balkon maken en plaatsen om sfeerimpressies te geven hoe triest het er nu bijstaat . In ieder geval hopen we op een mooi 2017 en leuke soortjes te kunnen vinden (wie helpt Harry?) Wens uiteraard iedereen een goed buitenseizoen toe zonder wouten, rippers, schimmels, rot en nare buren :):)

 

Vragen om gratis zaad is echt een No-Go vind ik.

Je kunt eens googelen of hier op het forum kijken of er nog testers worden gezocht. Aangezien je toch een topic gaat bijhouden wat vaak de enige voorwaarde is zou je dat kunnen proberen. Of gewoon wat kopen elders..

 

En als je zo typt als je eerste bericht kun je volgers ook wel vergeten denk ik. Of ze zullen alleen de plaatjes beoordelen. Een paar punten, hoofdletters, komma's en alinea's zijn toch niet te veel gevraagd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoef zeker niet iets voor niks maakt mij weinig uit om er wat voor terug te geven /betalen !!! Heb helaas alleen de basisschool gedaan dus ben grammaticale catastrofe ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb kilos zaad, de vogels zijn er gek op :dribble:

 

action-grow :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb liters zaad verspilt in mn leven teld dat ook :) in ieder geval mijn excUsed als ik iets gedaan heb wat een no-go is was niet mijn bedoeling en aan stekken of zaad komen is geen enkel probleem.dacht meer mischien heeft iemand een leuk eigen probeerseltje ofzo !! Haze en pptjes zijn makkelijk aan te komen maar ben helaas niet in staat online te bestellen door omstandigheden dus we kijken wel even of we wat anders als deze soorten kunnen krijgen,vinden,kopen,winnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Harry, die rietenmanden van de action willen nog wel eens gaan lekken. Als je toch op t balkon gaat. En mooi hoeft t niet te zijn. Neem dan gewoon een specikuip of iets anders van plastic. Probeer wel min 25 lt te nemen. Dan is je buffer wat groter. Daarnaast raad ik je autoflowers aan. Kan je tot wel 5 x per jaar van oogsten. Als je er aan kan komen, probeer dan eens composana. En dan wel die met voeding voor 10 weken erdoorheen gemengd. Alleen water 10 weekjes en klaar is t. Daar heb ik goede resultaten meegeboekt. Ik haal zelf vaak de zaadjes van royal queen seeds. Iedereen heeft zijn eigen manier en meerdere wegen lijden naar Rome. Hoop dat je er wat mee kan. En natuurlijk een mooie oogst gewenst! Good luck!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorig jaar ook wasmanden gebruikt en heb het idee dat die een beetje als smart/air pot heeft gefunctioneerd. Maar enigste nadeel van de rieten mand was dat de bodem helemaal naar de tering was na paar x schuiven einde seizoen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto van hoe triest het balkon er nu bij staat.gallery_46582_19270_3946775.jpg ga waarschijnlijk gewoon lekker de manden gebruiken die er nu staan.ga na mijn binnenkweekje de aarde buiten hergebruiken en aanvullen met wat cocos (dubbel gespoelde gewoon van de action)ga de aankomende weken /maanden ook eens goed over een verduister constructie nadenken!! Heb al wel wat leuke dingen hier op het forum voorbij zien komen ;) soorten die er komen te staan ben ik nog niet over uit suggesties welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja :likken: in de winter lijkt alles een stukje triester hahah

Ik kan je de Amnesia Haze, Strawberry skunk/haze en All Kush wel aanbevelen. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klonkt allemaal wel grappig maar ga denk ik alleen maar indicas doen buiten dit jaar haze een beetje gezien en veeeeeel gerookt de laatste tijd en meer als genoeg van nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja , zeg dát dan :P

Kush moet je van houden inderdaad.

 

Keuzes te over!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eigenlijk periodes dan heb ik een voorkeur voor haze dan weer kush en dan weer gewoon een skunk of een stukkie hasj. Dat is het grote voordeel van voor jezelf kweken dat je na een tijdje meerdere soortjes kan afwisselen. Ik had vorig jaar een k.o. kusje staan op het balkon het was een heerlijk rokertje maar wat een kutplant takken knapte al als je er langs liep en erna keek terwijl mijn haasje en pp hele stormen doorstonden !!! Het is ook natuurloon een beetje afhankelijk tegen wat we aanlopen pp en haze heb ik zelf in mijn bezit dus mocht ik hier in mijn buurt niks leuks kunnen vinden ben ik toch genoodzaakt deze er neer te gaan zetten . Ben helaas niet in staat online zaad te bestellen nu dus laten we hopen dat we ergens iets leuks nog gaan vindein stekvorm of zaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt t nu aan mij of zijn er tegenwoordig gewoon veel mensen die van niets toch nog iets proberen te maken...

Ik leerde vroeger dat een goed begin t halve werk was en dat je geld nodig had om geld te maken... en ohja de favoriet van mn moeder ... als je voor een dubbeltje geboren bent zul je nooit een kwartje worden...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut mee eens dat hobby geld mag kosten en binnen word er ook gewoon netjes aan alles voldaan !!! Maar vind het ook wel leuk om te laten zien dat er zeker leuke resultaten zijn te halen met spullen die je gewoon overal kan krijgen en vaak al in huis hebt !! En buiten hoeft het allemaal niet zo deftig allemaal voor mij blijft een hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7335_4882_17331.jpg

 

kost geen flikker heey .

leuk die actionkweekjes .

:vape:

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K heb t ook niet over een wasmandje .... k kan t namelijk nog goedkoper vinden gewoon fatsoenlijke light mix ofzo bovenkant open knippen en hup plant direct in de zak grond werkt prima.. maar beetje fatsoenlijke grond en beetje normale voeding heb je gewoon nodig om t leuk en simpel te houden .zakje grond 7.50 beetje voeding dat kan je gek maken maar hoeft niet.. en een plantje denk dat je met jou spullen bij elkaar nog duurder uit bent ..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog geen euro uitgegeven voor 2017 voor buiten en op de genetica na denk ik ook niet dat dat nodig hoef te zijn !! Uiteraard kost fatsoenlijke voeding en grond een paar euro maar aarde is goed her te gebruiken dus die kosten heb ik niet (meer) en idd duizend en 1 manieren om ergens een plant in te potten dus dat kost ook niks extra denk dat een luchtig medium belangrijker is dan de pot of zak of bak waar t in zit . Voeding is wel zo'n uitgebreid en ingewikkeld verhaal als je elke expert mag geloven.maar draait het uiteindelijk bij planten kweken niet gewoon om de juistekende npk waardes en evt toevoegingen en ziet een plantje echt niet of er canna plagron pokon action of ecostyle op de verpakking staat !! (Hierbij beweer ik niet dat er geen kwaliteits verschil tussen alles bestaat en dat je idd beter uitgebalanceerde voeding voor je plantjes moet vinden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt plantje merkt weinig van de voeding mits de waardes goed zijn ... de gebruiker daarentegen wel en zou k wel voor voeding kiezen die ook daadwerkelijk geschikt is voor gewassen die wij ook zelf kunnen nuttigen ... meeste voedingen zijn voor siergewassen en das niet geschikt voor consumptie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom moet je ook een kant en klare voeding setje halen wat echt voor wietplanten is

En niet zomaar een of andere voeding

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom moet je ook een kant en klare voeding setje halen wat echt voor wietplanten is

En niet zomaar een of andere voeding

hoeft absoluut niet zijn zat voedingen waar geen wiet label op staan die mischien wel beter zijn als de grote merken cannabisvoeding!!ben mezelf op dit moment voor binnen op allerlij voedingen aan het inlezen en absoluut goede kweken met topresultaten gezien en die mensen hebben allemaal hun voeding niet bij de growshop gehaald ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik geen verstand van

Ik kijk meer naar voedingslijnen waarmee goede resultaten gehaald worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap nooit zo goed waarom mensen het wiel opnieuw willen uitvinden .. ben zelf daarin best lui en haal gewoon wat groei en bloei e.d ..

 

Wat k vaak zie is mensen die dagelijks 1 a 2 gr wiet halen in de coffeeshop.. maar te gierig zijn om een paar euro uitegeven..

 

Ieder zn ding..

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...