Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo ik zit nog steeds met het zelfde probleem dat bladeren geel worden en de nerven zelfs verbrand worden ik weet dat dit een foto met licht aan is maar je kunt het goed zien.

Wat blijkt wel mijn ph meter is al die tijd al stuk! Hij gaaf onjuiste metingen aan waardoor ik dacht dat ik niet hoefde af te zuren.. ja ik weet het heel stom maar nu wil ik het oplossen ik heb een andere meter die het wel goed doet wat kan ik nu het beste doen dat de planten weer opknappen?

Water aanmaken enzymen erbij van aptus en ph goed op 6,0! Zetten?

Hier een foto

 

gallery_21787_16399_1265773.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze hps foto is niet te zien wat er aan schort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21787_16399_323919.jpg

 

Sorryy kreeg die niet geupload met me iphone excuses dit probleem is al langer aan de gang maar mn ph meter is al vanaf het begin aan kapot dus vroeg me af als ik water afgezuur na 6,0 en enzymen erbij gooi voor paar dagen of dit dan bijtrekt.

Groet

 

En dit is het totale plantje onderop verbrand zelfs dit hebben vooral 4/5 stuks andere beginne nu langzaam lichter van kleur te worden.

 

 

gallery_21787_16399_321729.jpg

 

Ph is dus ruim 7-7,4 geweest

Ec staat nu op 1,25

Ik geef canna basisvoeding

Regulator van aptus

Startbooster van aptus

Temp aan 27,8 uit 22

Lv 48 procent

3250 afzuiger

2500 aanzuig

9 x 600

Hoop dat iemand me een duuw in de juiste richting kan geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe wil je het water aanzuren naar 6.0 met een kapotte pH meter?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me vandaag een nieuwe gehaald Alleen heb gister water gegeven dus morgen weer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké. Dan zou het nu wel goed moeten komen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen water uit de kraan of met Canna erin en een EC van 1.25?

Hoe vaak doe je voeding bij je water?

Hoe lang staan deze planten nu op deze potten en is de aarde vers?

 

Zodra je Canna in je water doet volgens aanbevolen dosis gaat je ph ergens tussen de 6.4 en 7 hangen, hoef je niks voor te doen.

Verse aarde uit de zak buffert zeker een keer of 4 hogere ph water geven mits

 

je niet je planten keer op keer water geeft als ze het nog niet nodig hebben wat hier volgens mij eerder speelt dan een ph lockout :innocent:

 

Hoe bepaal je je water geven en hoeveel water geef je die planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej,

Ik bepaal het water geven op gevoel de wat zwaardere potten krijgen gewoon even nix een dag en de gene die licht zijn krijgen weer water.

Ik geef de canna niet zoals beschreven staat dat deed ik de laatste keer en had een ec van 1,8😕 Dat gaat hem niet worden.

Ik ga dalijk eens een vat aanmaken want ze hebben dorst deze staan niet te nat eerder te droog..

Ze krijgen om de dag tussen de 500-750 ml per plant.

Ik ben benieuwd wat hier het probleem is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry vergete aan te geven

Ja ik gebruik nieuwe grond van plagron met perliet.

Ze staan nu op bloeidag 5

Vanaf het begin in deze potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodem ph ff testen met een ecostyle ph test set, of gedemineraliseerd water met aarde meten. Die celverbranding tussen de nerven lijkt idd op ph schommeling. Die verbrande bladpuntjes lijkt me randjesziekte wat weer duid op een kalium tekort. Denk dat je met een stabiele ph al een heel eind in de goede richting komt, en wat Lostchild al zegt, de watergift goed in de gaten houden, een te nat medium vertraagd het groeiproces.

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej bedankt man dus dit licht dus waarschijnlijk gewoon aan de wanr vandaag bekeek ik de ph met voedinf erbij was nog steeds 7,2 dus heb al die tijd niet afgezuurd en hebben dus een te hoge ph waarde gehad.

Binnestuk van blad blijft groen buitenkant verbrand en vergeeld heb vandaag water aangemaakt met ph5,9

En wat enzymen erbij.

Hoop dat ze weer groen worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als kalium niet goed wordt opgenomen of als er een tekort aan is loopt de temperatuur in het blad op Door een slechte verdamping, bladpuntjes verbranden en uiteindelijk verdort het blad. Heb je toevallig ook radiaal draaiende bladpuntjes in de nieuwe groeischeuten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij bedoelt daarmee krom wegtrekkende :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heejj nee de nieuwe bladeren zijn mooi groen en mooi van vorm geen schuindraaiende vingers oid..

Alleen die verkleuring en de 2 kleinste plantjes hebbe met dat verbrand sommige planten zijn mooi groen maar de meeste hebben er toch wel last van ik houdt de ph nu constant op 6,0 waneer kan ik weer voeding erbij doen heb vandaag even met alleen enzymen gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

En over 2 a 3 dagen een mooie daglicht foto?

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 bloei, hoe lang al in onder de lamp en in de pot?

5 dagen of 3 weken en 5 dagen?

 

Voeding geven..

Als jij al zo'n hoge ph water uit de kraan hebt dat Canna het niet onder de 7 kan krijgen met aanbevolen dosis wat is de EC van jouw kraanwater dan?

Hoeveel voeding geef je wel niet als je 1.25 aanhoudt als de fabrikant uit gaat van 0.4 max bij jouw uit de kraan en in schema ook staat dat je hoger mag geven?

 

Afgaan op een waarde op de meter maakt al snel dat je bepaalde dingen misschien over het hoofd ziet en aan neemt dat je goed bezig bent terwijl je ondertussen je eigen ramen in staat te gooien :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben 10 dagen op 18 u gestaan en sinds 5 dagen op 12 dus in totaal 15 dagen staan ze in deze grond

Maar vanuitgaand dat mijn ec van de kraan 0,4

Ik vul met canna basisvoeding aan tot 1,0 en de regulator en wortelstimmelator komt die op 1,25 uit.

Ik geef te weinig van die canna extra ik ga niet meteen volop geven maar dit probleem is al stuk eerder begonne dus wat denken jullie ik geef normaal gesproken elke waterbeurt voeding mee.

Kan ik verderr gaan met de voeding en is hoe ik het doe goed of heeft er iemand iets te veranderen?

Ik maak over 2-3 dagen een lampuit foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omg ben ik echt zo slecht..

Moet ik die 0,4 kraantwater erbij rekenen?

Dus ik moet een vat aanmaken van 1,65?

Kan iemand dit bevestigen aub want dan ben ik al vanaf het 1 e moment dat ik ben begonnen met kweken al fout bezig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mooie grote teelt als alles goed gaat haha

Maar ik maak gewoon mijn vat aan en maak de ec op 1,25 de ec van kraanwater is inderdaad 0,4 dit vul ik aan met voeding tot 1,25. Dus dan heb ik 0,85 aan voeding op de 0,4 van het kraanwater.

Kan nix aan fout zijn neem ik aan?

Ga vanaf nu gewoon de ph goed houden,

En gewoon voeding blijven geven dan hoop ik dat het probleem zich beetje hersteld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik weet moet je altijd de EC waarde van het water meetellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja zeker dankjewel denk al als ik dat toch niet goed heb dan ben je echr slecht haha geen domme fouten meer maken kan er minder fout gaan dit zal wel goed komen de 2 geelste heb ik toestraks de tensio ingezet die stonden op 80

De wat drogere op 160

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21787_16399_568554.jpg

 

Hier foto buiten het hok,

De ph is nu telkens stabiel geweest

De voeding staat op 1,3

Ik geef nu

Regulator

Topbooster

Canna basisvoeding

Beetje wortel stimulator

 

Het gele blijft wel doorzetten vooral op de oudere bladeren, de ene heeft het erger dan de ander

Degen die dorst hebben krijgen om de dag tussen de 500-750 ml

Water.

Weet aub iemand raad voor mij voor dit probleem

Afzuiging staat helemaal open

28,4 dag

20,9 nacht

Lv 48 procent

Vindt de bladeren ook niet mooi glimmend ze zijn vrij mat van kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig .. nog nooit een plant gekweekt.. hangt wel meteen 9x600 op

 

Je kent de basic niet eens, begin daar eens

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet gewoon een normaal antwoord geven wat je denkt enige wat je hier tegenwoordig nog krijgt is kritiek en niet eens een antwoord op je vraag..

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...