Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

Naar Binnen Trekken Van Het Doek, Klimaattent.

Recommended Posts

Vinden jullie het ook een probleem dat het doek naar binnen trekt van je tent waardoor de opp. word verminderd met alle nadelige gevolgen van dien wat zich uiteindelijk uitbetaald in minder opbrengst.

 

We kunnen zelf wel gaan lopen kutten maar ik plijt er voor dat fabrikanten van klimaattenten hier wat op verzinnen zoals een bijgeleverd stuk geraamte waardoor dit word verkomen en de planten hun ruimte behouden en dus optimaal kunnen presteren.

 

Ik ben van mening dat dit een kwalijke zaak is, de buitenste planten missen gewoon de helft van de ruimte dus je mist al snel een halve m², en zeker op kleine tentjes is dat extreem veel ruimte wat verloren gaat.. De kenners weten dat een halve m² minstens 2 ons moet geven, die lopen we dus mis door omschreven probleem.

 

Het gemak van snelle opbouw en afbraak moeten we elke ronde opnieuw betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

我们必须去走cunts,但我肯定plijt这里气候帐篷生产厂家,这样的包容件框架上创造此将避免它和植物保持他们的空间,因此可以达到最佳性能。

 

我认为,这是一个严肃的事情,外厂只是错过一半的空间如此之快,你会错过一半平方米,特别是小帐篷的过程中损失的极端空间。该行家都知道,半平方米至少2个给我们,所以我们定义为问题错过了。

 

快速建设和破坏的方便,我们必须再次支付每一轮。

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk zuig je gewoon te hard af, of je blaast te weinig in, of je laat te weinig passieve luchtgaten open. En bovendien bestaat het geraamte waar je over praat al, het heet

van Secret Jardin. Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan beter wat naar binnen trekken dan bol staan :P

 

Tot nu toe nog geen last gehad van minder opbrengst omdat de tent wat naar binnen trekt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk zuig je gewoon te hard af, of je blaast te weinig in, of je laat te weinig passieve luchtgaten open. En bovendien bestaat het geraamte waar je over praat al, het heet

van Secret Jardin.

 

Te hard afzuigen of te weinig verse lucht aanvoer is echt niet altijd de oorzaak van dat bollen naar binnen.

Een DR60 trek je met 110m3 buisfannetje op 50% ook nog de wanden naar binnen met de passieve gaten open en slangen als extra.

Des te groter oppervlak aan tentdoek tussen de palen, des te meer bolt de wand naar binnen met voldoende onderdruk en tenten met een stuk doek aangenaaid zoals een DR150 (120+stuk doek erbij aan) is echt lachen wat dat aangaat.

 

Die Space booster hier in gebruik in een DR90, helpt eerlijk gezegd niet heel veel met die dunne SJ buisjes van 19mm.

De spanbanden die ik in de GR80 heb aangebracht (28mm buizen en de spanbanden zijn iets van 35mm :showoff: ) doen het een stuk beter wat dat aangaat.

 

Lange spanbanden best wel cheap te krijgen bij de Action, 2 per wand en je bent king in het voorkomen van naar binnen bollende wanden en zo je tentruimte minder goed kunnen benutten.

Edited by lostchild
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon een van de nadelen van een tent.

Je kunt dat heel simpel zelf oplossen, suggesties al gedaan hier.

 

Over te veel afzuigen of juist te weinig inblazen.

 

Velen vergeten vaak, dat ons plantje het beste gedijd bij een overdruk.

Helaas kunnen we dat niet ivm lucht lekkage.

Maar je moet er in mijn ogen wel voor waken, dat de onderdruk minimaal blijft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als fabrikanten nu een inklapbaar geraamte fabriceren die we aan het doek kunnen bevestigen, zijn we blijer met hun product.

 

Te hard afzuigen is onzin, je moet altijd onderdruk creëren, hoe laag deze ook is het doek zal gewoon naar binnen trekken.

Met als gevolg dat de planten naar binnen worden gedrukt.

Met natuurlijk een makkelijk te verwijderen stuk bij de ritsen voor de toegang.

 

En inderdaad, bij de grote tenten is dit probleem vrij noemenswaardig, het kost je gewoon oppervlakte en dus opbrengst.

Misschien ook heel minimaal heeft je klimaat er last van omdat je ruimte kleiner word dus sneller warm etc...

 

Bijvoorbeeld een dubbele doek met uitsparingen daartussen waar het geraamte tussen geschoven kan worden.

 

Enkele buizen extra bij het frame van de tent leveren en een tientje op de kostprijs, en iedereen is blij.

Met name zou ik dit graag bij SJ zien omdat ik dit de beste tenten vind, maar dat is persoonlijk.

 

daarom zie je vaak een kruis van latjes

 

Aan de buitenkant, het mag natuurlijk niet ten koste gaan van de reflectie.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Construction wise is dat toch niet te doen man, dan kan je beter een hok gaan bouwen met die aanpassingen ipv ff een kweektentje op zetten?

Latten houtwerk wat 0% negatief doet op de reflectie schaal van het tentdoek als je dat aan de binnenkant doet?

je doek bolt toch naar .. waarom je dus juist vanaf de .. zijde moet werken wil je dit voorkomen?

 

SJ tenten hebben er het meest last van omdat het..

de tenten met het dunste en meest domme design qua tentdoek zijn :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan een rechte buis pakken met daar aan bevestigd een aantal dwars pennen van 1m lang die doormiddel van kleine scharnieren bevestigd zijn waardoor ze in je klappen zijn zodat ze erbij in de tas past. Uitgeklapt vormt het dus een soort van rooster wat aan het frame valt te bevestigen en desnoods met klitteband zoals aan de binnenzijde met het lekzijl is te bevestigen, het zal zeker een goede 70-75% moeten schelen in het naar binnen trekken van het zijl.

 

Bij een slim design kan het dus weinig productie kosten hebben, klanten zullen eerder een tent kopen waarbij dit geraamte zit inbegrepen.

Zoals eerder aangegeven kan een fabrikant met gemak een 10 of 20 euro meer op de kostprijs van een tent zetten, wat de productie kosten ver achter zich laat.

 

Dus op alle punten een meerwaarde:

 

-Niet naar binnen trekken van het tentdoek, dus geen verlies van oppervlakte en dus optimale oogst van je gewas.

-Tent zal eerder in de smaak vallen bij de kweker.

-meer winst voor fabrikant.

-stijging van klant tevredenheid door verbetering van het model betreffende klimaattenten.

-Men hoeft niet zelf te klungelen, dus extra gemaks voorziening

 

Nu is het wachten welke fabrikant de primeur gaat maken.

 

De vraag of een houten geraamte meer licht tegenhoud dan een doek wat naar binnen bol staat. Hout reflecteert slecht, maar een doek waar geen licht op valt ook.

Het hout heeft dus in vergelijking met geen hout, een grote meerwaarde in ieder geval voor het behoud van de oppervlakte.

 

Ik ben echt van mening dat we hier iets aan moeten doen, daar we altijd opzoek zijn naar verbetering van ons hokkie.

 

Als er fabrikanten zijn die zich geroepen voelen in mijn idee mee te denken ben ik niet de beroerdste om mijn model voor te stellen.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er fabrikanten zijn die zich geroepen voelen in mijn idee mee te denken ben ik niet de beroerdste om mijn model voor te stellen.

 

Vast wel...

 

Yuyao Fengyun en Jiangshan Sunshine Tent Co willen je heus wel helpen,

als je een container vol besteld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bestel geen moer haha, ze mogen de rechten van mijn ontwerp kopen.

 

Te hard afzuigen is onzin, je moet altijd onderdruk creëren,

 

:whistle:

 

Dat wilt dus zeggen rocker, dat je net voldoende afzuigt dat er geen lucht door eventuele kieren kan glippen, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit geweten dat je voor tomaatjes kwekenin een tentje een dusdanige afzuiging die de tentwanden naar binnen deed bollen nodig had omdat je zoveel licht geweld op je tomaatjes los moet laten dat je ook hard warmte af moest gaan zuigen.

 

Kweek tentje, geen cannabis tent dus,

mooi dat het kan maar is er niet 100% voor bedoeld, dat moet je er na aankoop zelf maar van zien te maken.

 

Je pluspunten zijn voor mij als commercieele man negatief, ik moet er meer in stoppen aan produktie en constructie en maar hopen dat mijn klanten niet gaan alsnog gaan DIY'en en die € 20 goedkopere tent vd concurrent nemen..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen toch een extra serie tenten maken, dan kunnen de klanten toch kiezen. De goedkopere die bolt of de duurdere die niet bolt. Ik denk toch dat die duurdere beter zullen verkopen, zeker als het maar 10 of 20 € scheelt in aankoop.

 

Ik wil juist geen tent vanwege dat bollen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat die duurdere beter zullen verkopen, zeker als het maar 10 of 20 € scheelt in aankoop.

 

Dan heb je kennelijk geen ervaring in verkoop,

want een klant, (zeker de jonge starters hier) gaan voor de goedkoopste..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een terugkomende klant is wat makkelijker over te halen omdat die heeft mogen ervaren maar zelfs die zul je een rekensommetje zien maken want het gaat ineens om het 'dikke bedrag van € 20' waarmee je net ff over je budget heen moet wat je had en je wou als het ff kon wat besparen want etentje vh weekend en verjaardag in aantocht dus nee toch maar die niet aangepaste hoor, ik zuig wel wat minder hard af :icecream:

ongeveer 75% van een klanten bestand volgt deze totaal onlogische aankoop psychologie en denkt dan achteraf inderdaad..

oow fuck :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik span wel drie ijzerdraadjes, 1 euro van de action, die dan horizontaal lopen, kun je ook nog de onderste bolling gebruiken om licht naar boven te reflecteren bam 19 euro rijker

 

maar ik heb helemaal geen tent, bam 200 euro rijker

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...bam...

 

...bam..

 

 

Toen ik dat las moest ik gelijk weer denken aan dat verhaal met die scooter.

 

Bam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies Fool!

 

Al hoewel de kweekspullen van de ikea wel erg geprijst zijn, ga je dr basilicum op kweken duurt het wel even voor je quitte draait. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zagen mijn 1e kasten er inderdaad uit al waren ze vd woningbouw en 80 of zelfs 90 diep

ipv die net 50cm die je nu als max zo'n beetje kunt scoren bij de diepste kasten tegenwoordig, dieper dan 55 staan ze je aan te kijken

waar een tentje van 60 diep toch wel het minste is :wtf2:

 

@bill

Wel de beste geperste MDF kwaliteit die je kunt scoren voor die prijs dat vd Ikea :popcorn:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja misschien is dat wel waar. Veel klanten gaan dan waarschijnlijk toch voor die goedkopere tent en wat HUFFnPUFF zegt is ook niet zo moeilijk om toe te passen met die ijzerdraad. Weeral wat bijgeleerd. Als ik een tent kocht en kon kiezen zou ik toch die 20€ bijbetalen maar voor een beperkt aantal klanten kan een fabrikant zoiets toch niet maken.

 

Ik heb zelf een kast gebouwd, alleen verkeerd materiaal gebruikt. Maar volgens ik hier gelezen heb en wat aanpassingen doe komt het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...