Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tiszolekker

Spikkeltjes Op Blad

Recommended Posts

Hallo mede genieters,

 

Ik heb een probleempje met mijn plantjes al vanaf het begin van de kweek zitten er een soort spikkels op het blad ik had het mijn vorige kweek ook al en ik zie niet helemaal wat nou het tekort zou wezen ik denk namelijk een tekort de plantjes staan op badmix en ben pas na een week of 5 voeding gaan gebruiken ik gebruik bio grow en bio bloom ook gebruik ik een beetje pk 13/14 en zuur het water af op 6.2 en ik kweek onder led.

 

zie hier de fotos voor een beter beeld

 

gallery_46184_18893_1748928.jpg

 

gallery_46184_18893_30558.jpg

 

gallery_46184_18893_1205361.jpg

 

gallery_46184_18893_2549.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat zijn beesten.

Kijk maar eens onder dat blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijken me trips, niks tegen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja goed, Het zal niet schadelijk zijn, maar het idee dat je bergen beestjes zit te roken. Wellicht krijg je er nog zo'n mooie crematorium geur bij lol. Ik zou niet meer hoeven..

 

Roofwanten los laten. En na de kweek boenen als een malle ! En nooit meer stekken kopen, maar uit zaad kweken. Dan neem je niet andermans ellende over. Kan me vergissen, maar volgens mij is trips netzo kut om vanaf te komen als spint.

 

/edit hou mijn kamerplanten ook weg bij de kweek kast. Daar wil ook nog wel is trips in zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee raar ja want ik kweek uit zaad en niet van stekken het zou kunnen ik heb de vorige ronde eerst planten buiten gehad en daarna naar binnen gehaald dat ze op deze manier in mijn hok terecht zijn gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijken me trips, niks tegen doen.

 

En hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen?

Uit zaad kweken en je kweekruimte schoon houden en schoon betreden. En dan nog krijg je geen garanties want op mijn planten zitten ze ook (weer).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijken me trips, niks tegen doen.

 

En hoe kan ik dit de volgende keer voorkomen?

Uit zaad kweken en je kweekruimte schoon houden en schoon betreden. En dan nog krijg je geen garanties want op mijn planten zitten ze ook (weer).

 

Aaai balen maar jij zet geen roofwants uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik doe niks tegen trips. Volgende ronde begin ik weer schoon en zal nog voorzichtiger te werk gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thrips en spint gehad, spint was ik 3 dagen later kwijt, trips kwam na een jaar opeens weer opduiken, zal wel een immigrant van andere planten geweest zijn, toen waren ze 2 maanden weg en hoppa opeens zie ik er weer een lopen, verder geen gezien, hoop dat ze weg blijven :rtfm:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tripsen voeden zich met sappen uit de cellen van verschillende soorten planten en dieren door gaatjes in de cel te prikken en de inhoud op te zuigen. Dit veroorzaakt op de bladeren zilvergrijze vlekken met kleine donkergroene vlekjes (uitwerpselen) erin en vermindert de productie van de plant. Bij een ernstige aantasting kunnen de bladeren zelfs verdrogen. Veel soorten tripsen worden hierdoor bij boeren gezien als ongedierte omdat ze de gewassen aantasten.

 

Stukje uit wiki...heb ze toch liever niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze ook liever niet, maar wel liever dan spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee raar ja want ik kweek uit zaad en niet van stekken het zou kunnen ik heb de vorige ronde eerst planten buiten gehad en daarna naar binnen gehaald dat ze op deze manier in mijn hok terecht zijn gekomen

 

Dat kan heel goed. Ben zelf in ieder geval best para met planten hygiëne. Zeker met mixen van tuin met binnen. De kamer waar mijn kast staat: Geen katten, geen planten, een paar netkousen over de inlaat. En altijd handjes wassen, schone kleren. Ook niet normaal, maar liever dat, dan beesten in mijn wiet.

 

maar waarom niet een paar van die roofwanten loslaten ? Baadt het niet schaadt het niet toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...