Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Welke Alcohol Voor Olie

Recommended Posts

Wil zelf voor het eerst olie gaan maken uit ongeveer 1,5 kg knipafval uit de tumble trimmer.. Zie enkel door de bomen het bos niet meer welke alcohol hier voor te gebruiken. Meningen zijn verdeeld en topics zijn erg oud.

 

Moet de alcohol perse voor consumptie geschikt zijn? Iemand concrete linkjes met goed geprijsde maar vooral goede kwaliteit alcohol? Hoeveel zou ik ongeveer nodig hebben voor die hoeveelheid afval?

 

B.v.d.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mijn weten werd het met ethanol 98% zonder toevoegingen gedaan omdat de toevoegingen er niet uit dampte maar in t product achterbleef.

wel was de alcohol terug te destiliseren

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier nog 2 liter flessen ethylalchohol 96% pb maar bij evt interesse

 

Thanks, maar las dit erover:

 

"

ETHYLALCOHOL 96%

 

 

 

Vraag

Is dit produkt wel veilig om medicinale olie mee te maken (deze olie wordt wel geconsumeerd maar nadat alle alcohol uit het product is verdampt).

 

Antwoord

Nee hiervoor kunt u beter de isopropanol gebruiken. De ethylalcohol is gedenatureerd (=niet geschikt voor consumptie gemaakt) met o.a. mek en ACETON. Deze stoffen kunnen zich aan de olie binden waardoor het niet eruit verdampt met de alcohol. Isopropanol is zuiver en niet gedenatureerd en daardoor schoner om te gebruiken na verdamping."

 

 

 

 

 

Deze kopen dan??

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/isopropanol_99_9_zuiver/p/8980

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je gaat graan-alcohol halen in de winkel of in de apotheek zuivere ethanol (=alcohol).

Deze oplossingen zijn natuurlijk zeer duur als je enkel uitdampt en niet her-condenseert.

 

Speel op veilig als je niet echt weet wat je doet ;)

 

Maar wens je veel succes en hoop je niet op het journaal tegen te komen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het voor 1,5 kg + een beetje duur ja. las dat men 6 liter gebruikt op 500 gram. dan kom ik op minimaal 15 liter.

 

ook wel benieuwd naar het verschil tussen isopropanol en isopropyl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apotheek is stervens duur & 6 ltr op 500 g is helemaal belachelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig zo met plastic emmers :rofl

 

Ik zou tussen de 1.5 - 2.5 ltr gebruiken, maar geen 6.Je hebt dan een verhouding tussen 1:3 tot 1:5.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

plastic emmers niet goed?

 

Ga je vervelende stoffen in de oplossing krijgen, die je wanneer je gaat indampen flink gaat concentreren ook.Werken hormoonverstorend.Altijd RVS of glas gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.hinmeijer...v-concentraties

 

deze website bevat wel wat interessante stofjes

 

het beste kun je glas gebruiken, soms wil rvs een reactie geven op bepaalde chemische stoffen daarom is glas altijd de beste keuze

 

als je toch met alcohol dit proces wilt gaan doen zorg dan dat je food grade alcohol hebt (ethyl=ethanol=alcohol nooit metyl gebruiken)

 

om het nog wat extra schoon te krijgen aan het eind kun je hem nog vacuüm trekken

 

ik zou zelf dit aanraden

 

https://www.boomlab....grade/itm/56353 ( deze is mij niet helemaal duidelijk maar je zou het kunnen vragen)

 

https://www.natuurli...0000007&lang=en (deze is goed alleen tsja accijns he)

succes

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

RVS kan best gebruikt worden hoor bij de stoffen die in Cannabis zitten & isopropyl alleen gebruiken om het werkoppervlak schoon te maken, maar niet als extractiemiddel.Sommige zijn al in het ziekenhuis terecht gekomen vanwege restanten isopropyl alcohol in de olie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de discussie niet die hier iedere keer ontstaat....... Je probeert het zuiverste uit je wiet te halen en dat ga je vervolgens doen met alcohol die ongeschikt is voor menselijke consumptie en hoewel je er niet dood van gaat moet je dit gewoon niet willen. Gewoon zo zuiver mogelijke consumptie alcohol gebruiken en ja dat is duur helaas. Wellicht dat het in de ons omringende landen goedkoper is en dan denk ik vooral aan Luxemburg.......

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt wij zijn om. we gaan toch voor de foodgrade alcohol van 32 euro de liter en dan proberen met 2 liter voor 500 gram op de kosten te drukken.

 

 

ook bedankt voor de tip geen plastic te gebruiken. kan ik elke glazen vaas/kom gebruiken mits sterk genoeg? tuincentrum proberen? thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig zo met plastic emmers :rofl

 

Ik zou tussen de 1.5 - 2.5 ltr gebruiken, maar geen 6.Je hebt dan een verhouding tussen 1:3 tot 1:5.

 

Lekker achterlijk idd met die plastic emmers.

en 1.5 tot 2.5 vind ik nog veel hoor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan normaal glas gebruiken

 

maar als je het wil verwarmen om bv de alcohol eruit te laten verdampen zou ik toch hitte bestendig glas kopen bv een erlenmeyer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

top bedankt voor alle reacties.

 

verwarmen ga ik wel gewoon met rijstkoker doen. en goed om te horen dat weinig alcohol nodig is. ga de eerste keer met 2 liter doen. misschien wel met 750 gram dan. geen geld voor een paar spuiten mooie kwali olie

 

allicht iets langer laten weken en mengen dan 20 minuten?

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige zijn al in het ziekenhuis terecht gekomen vanwege restanten isopropyl alcohol in de olie.

 

Gedegen bron bij zulk soort claims aub, geen forumposts, link maar een paar nieuwsartikelen of medische publicaties. Moet makkelijk te vinden zijn als je zo stellig bent.

 

Als je het goed doet hoeft er geen enkel probleem te zijn, of is ethanol het enige gangbare extractiemiddel geworden op dit forum?

 

Ik snap de huiverigheid enigzins wel, maar die is echt compleet ongefundeerd. De hoeveelheid iso die achterblijft in goed gemaakte olie is verwaarloosbaar.

Emergency and Continuous Exposure Limits for Selected Airdoborne Contaminants: Volume 2: ISOPRPOYL ALCOHOL

Daily oral intake of low doses of isopropyl alcohol (2.6 or 6.4 mg/kg of body weight) by groups of eight men for 6 wk had no effect on blood cells, serum, or urine and produced no subjective symptoms (Wills et al., 1969).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK208299/

 

2-Propanol - Propan-2-ol Isopropyl alcohol - (CH3)2CHOH - Class 3

Solvents in Class 3 (Table 3) may be regarded as less toxic and of lower risk to human health. Class 3 includes no solvent known as a human health hazard at levels normally accepted in pharmaceuticals. However, there are no long-term toxicity or carcinogenicity studies for many of the solvents in Class 3. Available data indicate that they are less toxic in acute or short-term studies and negative in genotoxicity studies. It is considered that amounts of these residual solvents of 50 mg per day or less (corresponding to 5,000 ppm or 0.5 percent under Option 1) would be acceptable without justification. Higher amounts may also be acceptable provided they are realistic in relation to manufacturing capability and good manufacturing practice (GMP).

http://www.fda.gov/downloads/drugs/guidancecomplianceregulatoryinformation/guidances/ucm073395.pdf

 

Nog een handige pagina om helemaal door te nemen;

https://skunkpharmresearch.com/qwiso/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...