Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jordyy

Bladprobleempje

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben jordy en loop al enige tijd mee op dit forum paar keer kleine homjea gehad af en toe een tent en wat grotere hokjes,

Ik ben vorige week gestart met een hok van 5 lang 3,5 breed.

Mijn opstelling is

9x 600 watt

3250 kuub afzuiger met passende filter.

2500 inblaas niet aangesloten momenteel er zijn gate gemaakt in een deur en die blaast letterlijk super veel lucht na binnen.

Ik gebruik aptus voeding met canna basis voeding.

Ik heb hier in staan 100 x amnesia haze.

Ik had alle 9 lampen op ongeveer 55-60 cm hangen maar heb het vandaag toch maar verhoogd ik krijg op sommige planten gele stukjes op de bladeren.

Ik heb momenteel 1 ventilator draaien tussen gewas en lampen in er komt morgen een 2 e ventilator bij

Ik heef ze om de dag 350 ml per plant maar dit lijken ze al teveel te vinden als ik naar de stand van sommihe bladeren kijk.

Kan iemand mij aangeven of dit probleem een warmte probleem is?

En als het dit is wat kan ik precies doen om dit te verhelpen?

Moeten de lampen op 60 cm hangen als je er 9 aan hebt?

Mijn dagtemperatuur is 27,8

Nachttemp is 19

Ik heb afgelopen week alleen wat regulator en startbooster meegegeven en de canna basisvoeding maar van alles minimaal ec 1,1 de ph is gewoon netjes 6,2

Hoop dat iemand me kan helpen hier zijn fotos:

 

gallery_21787_14926_2218925.jpg

 

gallery_21787_14926_1776665.jpg

 

Ik hoor het wel bedankt alvast mensen

 

Excuses even wat bijvoegen,

Ik gebruik plagron light mix als grond.

Wil vooral weten waarom sommige bladeren opeens wat geel begin te verkleuren.

Ik meende al warmte probleem/te weinig ventilatie.

Kan iemand me aub helpen

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ik ben jordy en loop al enige tijd mee op dit forum

 

Ja, dat zie ik.

Dit is al je twaalfde topic over een bladprobleem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha en ik blijf foutjes maken en met vragen zitten slecht lerend zullen we maar zeggen

Maar klopt mijn vermoeden met warmte probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 cm is wel het absolute minimum.

Beter iets hoger, ja.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten zijn wel erg geel met dat hps licht inderdaad.

Eerst maar eens "groene" foto's posten.

 

Hoeveel liter zijn de potten die je hebt staan?

Voelen de potten zwaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen even een foto zonder licht maken,

Dit zijn 11 liter potten en ja sommige potten zijn best zwaar inderdaad maar dat ik met 350 ml al teveel geef,

De ec van 1,1 kan ook niet teveel zijn lijkt me.

Kan het probleem zijn dat ik te weinig lichtcirculatie heb met 1 ventilator in deze ruimte?

Excuses voor de vele topics over bladproblemen maar ik ben soms niet erg snel lerend

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is het ook handig om een keer een makkelijke voeding te nemen met een makkelijk schema als je ieder keer fouten maak

ik zou je hesi line adviseren zo te zien zijn het 18 liter potten dan geef je ze in het begin allemaal 2 liter voeding water dan hoef je zeker

de eerste 6 dagen niets te geven en gebruik ook light mix aarden dan en net wat fool zeg lampen hoger minmaal 70 cm en de eerste week

kan je ze zeker een meter van je palnten hangen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej bedankt voor je informatie ik heb ze vandaag hoger gehangen rond de 80

En ja ik heb valer met deze voeding gewerkt alleen niet met zoveel lichf

Maar dit zijn 11 liter potten en ik gebruik al lightmix van plagron.

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zag het te laat dat je al light mix gebruikte :) als je je planten de 1 ste x water geef

geef dan anderhalf liter dan zou je potten goed zwaar moeten zijn

dan hoef je de eerste 5 a 6 dagen niet s te geven ik soms een week niet leg er aan hoe warm het is

gewoon dag 4 iederdag je potten hier en daar op pakken kijken of ze al lichter worden

en dan weer lekker scheut sap geven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik maak morgen een foto in het donker de planten zijn niet geel alleen tussen de nerven lijkt wat chlorose te onstaan het wat lichter van kleur worden bij de buitenste rand de kartels staan ook wel wat omhoog dus heb de lampen meteen omhoog gedaan vandaag en moet morgen snel een 2 e ventilator erbij halen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn opstelling is

9x 600 watt

 

3250 kuub afzuiger met passende filter.

2500 inblaas niet aangesloten

 

Moeten de lampen op 60 cm hangen als je er 9 aan hebt?

Mijn dagtemperatuur is 27,8

Nachttemp is 19

 

Wil vooral weten waarom sommige bladeren opeens wat geel begin te verkleuren.

Ik meende al warmte probleem/te weinig ventilatie.

 

60 cm is wel het absolute minimum.

Beter iets hoger, ja.

 

Of je nou 1 of 20 lampen hebt, dat maakt voor de hoogte niet uit.

Je schrijft dat je dag temp 27.8 is.

Ik neem aan dat je dat op de juiste hoogte meet. (top hoogte) en die is dus goed. :verrygood

Niks aan doen dus.

 

Vervolgens schrijf je dat je inblaas niet is aangesloten.

Ik denk, dat daar je probleem zit.

Als je afzuiger er 3250 kuub uit trekt....... hoe groot heb je je inlaten dan?

 

Ons gewas wil graag continu en veel frisse lucht. (CO2)

 

Suggestie..:

Als je het kweken nog moet leren, waarom dan direct zo groot?? :withstupid:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21787_14926_101408.jpg

 

Ga vnvd als de lampen uitzijn foto maken

Heb nu de aanzuig aangesloten er zijn 4 gaten in de deur gemaakt en als de deur van de kamer dicht is zuigt die via die 4 gaten kei hard lucht na binnen ook de deur moet je met moeite dichtduuwen.

Vindt ze ook erg weinig drinken eerlijk gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nieuwe aarde?

Aarde in het begin goed ingewaterd?

 

Goed inwateren wil zeggen dat als je een klomp aarde in je handen hebt en er in knijpt, er een paar druppels water uit moeten komen.

 

Wat ik altijd deed was de aarde in een speciekuip gooien en dan rustig aan water er bij gieten en tegelijkertijd met de hand de aarde omwoelen, op die manier ben je er zeker van dat je aarde overal even vochtig is.

 

 

Vul eens een lege 11 liter pot met aarde en gooi daar eens 1.1liter water door de aarde heen en vergelijk het gewicht van die pot eens met de anderen.

Als de andere potten even zwaar/zwaarder zijn, staan ze mogelijk te nat en is er daardoor een blokkade ontstaan.

Zijn ze een stuk lichter, dan staan ze te droog.

 

Aan de laatste foto te zien heeft ze eerst te droog gestaan (of niet goed ingewaterd en er droge plekken in de aarde zaten) en daarna te nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej bedankr voor je antwoord,

Ik ben inderdaad met mijn stomme kop vergeten de potten in te wateren ik heb de 1 e paar dagen maar beetje water gegeven 2-300 ml max ..

En nu heb ik ze nog steeds niet veel gegeven gister zowiezo al nix en vandaag ook nog nix en de bovenste bladpunten hangen bij een paar ook best omlaag..

Water teveel kan bijna niet al hoe we ik sommige potten heb opgetild en ik vindt sommigen nogal zwaar!

M

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow en excuses ja ik heb nieuwe aarde!

Ik heb als voeding gebruikt tot nu toe

Regulator

Startbooster

Basisvoeding

Ik heb de lightmix van plagron.

Heb er vandaag een 2 e ventilator bijgehangen en dus de aanzuig aangesloten met dimmer zodat het geluid beperkt blijft.

Die zuigt de lucht rechtstreeks vanuit buiten waar een rolluik voor zit.

Maar geef ik nu dus teveel of te weinig water en is het verstandig als ik ze vandaag een goede plens water allemaal geef?

Sorry voor de vele vragen maar dan wordt het me wat duidelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water teveel kan prima, doordat je de aarde niet (goed) ingewaterd hebt, zitten ze niet lekker in hun vel en drinken ze minder en zijn de wortels niet goed ontwikkeld door de hele pot.

Als je dan om de dag water gaat geven, dan verzuip je ze langzaamaan.

 

Nu de potten allemaal voelen, de potten die zwaar zijn, niets doen, de potten die licht voelen, water geven, minimaal een halve liter, maximaal een liter, maar dat moet je zelf even bekijken.

Bij de planten die water nodig hebben, het water gelijkmatig over de pot verdelen, dus niet op 1 plaats er in kieperen, dan is de kans het grootst dat je de hele aarde vochtig krijgt.

 

Daarna geef je ze even een paar dagen geen water.

Wel even de potten voelen na een dag of 2, zitten er een paar tussen die erg licht zijn, dan geef je die een liter water.

Maar alleen als ze echt erg licht zijn, anders wacht je gewoon nog een dag.

En dan elke dag even alle potten voelen, tot ze allemaal ongeveer even licht zijn, dan zitten ze met een beetje geluk allemaal weer op één lijn ongeveer, en vanaf dan geef je ze 1 liter water per keer.

 

Je hebt er even werk van, maar dan vergeet je ze misschien volgende keer niet (goed) in te wateren.

Een goed begin is het halve werk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee hartstikke bedankt

Dan ga ik degene die water nodig hebben vnvd water geven en de zware laat ik staan en geef ik nix.

Dat inwateren was ik indd hartstikke vergeten kan van dat water ook die lichte bladverkleuring aan de buitenkant van het blad komen?

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als ze te nat staan, ontstaat er een blokkade en worden bepaalde voedingsstoffen niet (goed) opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 dagen geen water geven is dit het resultaat

 

gallery_21787_14926_461576.jpg

 

Nu hebbe alle planten het bijna op een paar na die bovennste bladeren hangen helemaal omlaag aangezien ik 2 dagen geen water heb gegeven en het erger is geworden dan lijkt me dit eerder een tekort of heb in dit fout bosrand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, plant ziet erg geel van de verlichting, nog steeds geen groene foto's.

 

Hoe zwaar zijn de potten van die planten die hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa sorry had plek geprobeerd uit te zoeken waar beetje donker was daar maar weinig donkere plekke haha zal dalijk echt een donkere foto maken.

Wat ik wel weet is dat toen de luchtvochtigheid zonder afzuiging aan 70-80 was en sinds die afzuiger aanstaat nog maar 36 procent

Maakt geen verschil van gewicht van potten de lichte potte hebben het zelfde probleem als de wat zwaardere

Heb gister eens even 2 lampen uitgezet en de afzuiger zachter gezet kijken of ze bijtrekken met een hogere lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister allemaal water gegeven omdat ik toch bleef denken dat het te weinig water was.

3 lampen uitgezet temp wat lager lv wat omhoog ik ging net kijken en alles stond weer mooi omhoog.

Dus denk door te weinig water de ec opgelopen is waardoor ik wat gele vegen op de bladere kreeg.

Dus denk toch maar wat meer water geven😅 En de ec kan ik die op 1,1 laten of kan dat wat omhoog heb ze gister op 12/12 gezet want anders schieten ze me dalijk het dak uit haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de afzuiger zachter gezet kijken of ze bijtrekken met een hogere lv

Geloof me nou maar, ze komen juist frisse lucht te kort.

Zet die afzuiger maar eens een paar dagen vol aan..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee ik zet morgen gewoon alle lampen weer aan de afzuiging vol aan

De verse luchtaanvoer staat al aan gewoon non stop dus het watergeven is het probleem gewoon geweest?

Ec op 1,1 laten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...