Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Smeagul

Info Gevraagd

Recommended Posts

Beste mede hobbyisten

 

Allereerst mijn opstelling:

 

360x240x240

6 x 1000 watt gavita pro DE

Opticlimate 6000

60 smartpots 30 liter

Canna Terra pro aarde

Dutch pro a + b

2 grote relight zwenkel ventilatoren diagonaal opgehangen blazend over het blad

Skywalker kush vanaf zaad van dna genetics...

 

Temp nacht 22

LV 80

Temp dag 28

LV 72

 

Wat er is gebeurt en gedaan na heel veel twijfel en na vraag...?

Ik heb de jonkies na binnenkomst 6 dagen op 18 uur gezet alleen water gegeven vanwege nieuwe grond

In 3 dagen tijd overgegaan naar 12 uur licht.

Dat was vrijdag 6 januari nu zijn we dus in de derde week bloei .

Ik wist dat dit soortje heel erg doorschiet en havy drinkers zijn,

Maar ging er niet vanuit dat er zich een bladerdek vergelijkend met het amazone gebied zich zou gaan ontwikkelen dat was zo'n dichtheid dat er geen ventilatie mogelijk was aan de onderkant van de pot waardoor er herhaaldelijk vochtige (natte) bladeren onstond..

Ik heb dus na veel na vraag en overweging in de bloei de onderkant van de planten kaal geknipt zodat het probleem van vochtigheid opgelost is.. ik weet dat ik dat beter niet in de bloei had moeten doen maar in de groei maar dit leek mij uiteindelijk de beste oplossing van het kwaad..

Vervolgens heb ik op aanrade van 2 growshops bio-optimal gespoten na de knipbeurt.. op de verpakking van bij-optimal stond bij bijeffect dat ze het blad geel kon gaan worden maar dat dat weer bij zou gaan trekken.. dit alles is nu 2 dagen geleden gebeur.. mijn voeding geef ik strikt volgens schema..

Potten staan niet te nat wel na deze knipbeurt maar dat was te verwachten omdat ik ze heb gestrest..

Nu waren eigenlijk mijn vragen over dit soortje..

 

Zou het kunnen dat ik te weinig voeding geef?

 

Zou het kunnen dat de voedings waarde dat nu in de pot zit te veel is voor de geknipte planten omdat er nu minder blad is op te voeden en ik nu beter alleen een keer een waterbeurt moet geven

 

Of ligt het echt alleen maar aan de bio-optimal en moet ik me niet echt druk maken ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celstrek remmer omdat je dieft?

Vaaaaaag maargoed ik ben niet onderlegd verder daarin dus wie ben ik?

 

Mbt je vergelen;

wat je geeft aan voeding kan best wel eens te weinig zijn bij zaadplanten maar dat is zonder foto's vd vergeling voor ons maar erg lastig te beoordelen, zoveel soorten 'geel' die elk wat anders inhouden.

 

Dat je planten na de dief beurt ineens overvoedt raken geloof ik niet zo in, je hebt een flinke pot en buffer dus de kans daarop is niet zo groot of je moet voordat je zo diefte al verschijnselen van overvoeding hebben gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild bedankt voor je reactie...

Het lukt mij niet om via me iPhone de code in zijn geheel te kopiëren dus als ik vanavond achter de laptop zit zal ik wat foto's uploaden..

Wat jij je afvroeg of ik al verschijnselen zag voor de diefbeurt.. ja op 1 plant de hoogste zag ik dat nu ik erover na denk ook ja, en dan vooral net zoals nu de rest dat ook heeft echt bij de bovenste kruinen... mijn ec houd ik aan via dutch pro's schema en dat is 1.8 misschien dat in ook hoger moet gaan zitten want een medewerker bij dna genetics zij mij aan de balie dat het havy drinkers zijn en veel vragen waar ik dan denk ik vanuit mag gaan dat ze bedoelde dat de vraag naar een hoge ec een must is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...