Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Niet Afzuigen, Alleen Aanzuigen Tijdens Groeien

Recommended Posts

Wordt een tikkie te koud in mijn kast.

 

Zuig aan van de verdieping eronder. En zuig af naar buiten. Ben nu voor aan het groeien onder LED met 12 planten in negen liter potjes. Zou ik ermee wegkomen om de eerste maand mijn afzuiger uit te laten en alleen aante zuigen zodat je overdruk krijgt ipv van onderdruk in de kast ? Dan hoef ik niet meteen de warmte die mijn warmte mat geeft af te zuigen naar buiten. Gebruik sowieso geen filter tijdens het groeien. Kan me zo voorstellen dat het wat meer luchtvochtigheid geeft in de ruimte waar de kast staat, maar zolang er verse lucht is en de plantjes niet te groot zijn.... is het voor de planten geen probleem leek mij zo. Vind het zo zonde om er nu al een HPS op te gaan zetten Het is nu minimaal19 graden, maximaal 22. Vind ik wat aan de lage kant.

 

Wat denken jullie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is alleen maar een voordeel als ze tijdens de voorgroei niet te warm staan. Ben pas gestart met zaailingen die eerst een week of 6 op zo'n 18 graden hebben gestaan. Het voordeel is dat ze niet zo'n extreme groeispurt krijgen en ook veel minder van die gigantische schutbladeren. Bij het omschakelen naar 12/12 zie je binnen een week al bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan prima je zuigt alleen af voor warmte en de geur en aangezien je die niet hebt.

Je plant moet natuurlijk wel genoeg co2 tot z'n beschikking hebben, maar je geeft al aan dat je wel inblaast.

dus naar mijn mening dont worry.

Wat heb je staan zaailingen of stekjes? en hoe oud zijn ze want ik zou zo snel mogelijk die hps er op knallen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top. Doe ik dat ff. Scheelt toch weer een paar graden. Zaailingen. 2 januari opgekomen. Begint nu een beetje wat te worden.... Wilde het nog een weekje of twee uitstellen. Dan weekje groei HPS dan klok om was het idee. Er vanuitgaande dat de dezelfde zaden netzo lang bloeien als de vorige ronde zit ik dan half mei weer in een berg Haze. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...