Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Marijnius

Aliexpress Led Vs Hps

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik zit al een tijdje naar verschillende LED verlichting te kijken en ik merk dat er nogal wat verschil is in kwaliteit, altans dat zeggen ze want ik heb 0 ervaring met LED.

Op ali express staan heel veel scherp geprijsde LED verlichting.

Nu vraag ik me af, als mijn budget niet verder reikt dan Aliexpress LED. is het dan nog wel zinvol om op LED over te stappen?

Kun je met een 600 wat LED (van aliexpress) meer of het zelfde aantal grammen behalen als een 600watt hps?

 

Grzz Marijnius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk ben je met hps beter af... ik heb met dat lowbudget chinese spul nog geen fatsoenlijke opbrengst gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zo'n ufo LED van Ali/DealExtreme. Afbloeien is kut onder die dingen. Groeien gaat goed. Doe zelf groeien 18/6 onder LED, en bloeien 12/12 onder 600W HPS. Dat gaat perfect. Bespaart best een hoop stroom ook. Die UFO verbruikt 90w. Nadeel is wel dat ik er nog een 160w verwarmingsmat onder moet leggen in de winter lol, maar het scheelt nog steeds een slok op een borrel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik 2x 300w led van ali en werkt tot nu toe nog steeds goed tijdens de groei en bloei en ik gebruik meerdere kleuren dan alleen rood en blauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46137_19235_1281998.jpg

Dit is de oogst van IceMan onder zijn led.

 

 

gallery_32929_16999_499317.jpg

Dit is een deel van een oogst van mij onder 600w hps.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha hier kom ik nog op terug over een aantal weken met 3 andere dela's gescrogt

Die op de foto was een kerstboom waarmee ik afgelope zomer warmte problemen mee had en maar paar druppels voeding heb gegeven gehele kweek was bang voor overbevoeding

Maarja had toch droog +-40g was toch wel ff lekker meegenomen

 

Toch weer ff aantal maanden gratis stoned zijn

 

Want wat jij heb hangen dat was ook van en gescrogte plant of planten ? Bosbrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was hiervan.

 

Natuurlijk is 40 gram mooi meegenomen, maar zijn vraag was of hij onder 600w Ali led evenveel vandaan zou halen als onder 600w hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie g totaal man maar dat zijn wel wat meer plantjes dan wat ik doe haha

 

Er zijn wel wat led lampen van 600w en hogere of lagere wattage die goed meedraaien met hps maar daar hangt wel en prijskaartje aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezelfde opbrengst kan je ook bereiken met 1 plant, enkel moet je dan wat langer voorgroeien en een grote bak aarde hebben.

 

Klopt, maar hij vroeg dus specifiek over die Ali led lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer ik nu zoveel mogelijk per plant maar dan via scroggen geen kerstboom

En met ali lampen heb ik niet echt super veel over gehoord weet alleen dat me eigen china lampen

Redelijk goed hun ding doen

maar als ik eerlijk ben lijkt het me niet dat ali / china lampen led net zulke opbrengsten doen als hps

anders had heel youtube wel vol gestaan met china lampen met super oogsten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die alieled dingen mag je blij zijn met 0,5 gpw, 1:1 halen alleen helden/supergrowers... wat dat betreft ben je al gauw beter af met hps.

Zodra je zelf gaat bouwen is 1:1 n makkie, 1:1,5 of meer is ook vrij simpel te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat gewoon niet gebeuren met die Ali lampen. goedkoop is duurkoop met die LED's imo. Of creeCob leds, of gewoon een HPS ophangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fohn en als je ali led gebruik met 3watt per led ?

 

En als ik heb geoogst 3x delahaze dan reken ik uit hoeveel gr per watt die ali dingen doen

Ben er zelf ook wel benieuwd naar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je zo'n lamp willen hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet ? @Skutters hier op t forum heeft dezelfde 180 x 3 watt en behaald redelijke scores . Deze is 180 x 5watt dus krachtiger.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg je eerlijk machskn als je een lamp koopt van minimaal een kilo moet je aan de deur tax betalen voorderest vind ik Ali wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lamp ziet er inderdaad wel dik uit maar gaat via dhl dus tax aan de deur of je moet het geen probleem vinden 30a40€ tax extra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@machskn

 

180 x 5 watt = 900 watt , en dat ding trekt 440 watt uit de muur zeg je......

 

Need i say more?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is wel veel geld voor een Ali lamp zou je dat niet zonde Vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde meer de of t pakketje wel discreet overkomt bij mij aan de deur bv . De in nederland verkrijgbare apollo is duurder ookal zou er tax bij komen.

Deze is goedkoper als de apollo van hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een dure lamp en je kunt voor dat geld ongetwijfeld iets beters in huis halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde meer de of t pakketje wel discreet overkomt bij mij aan de deur bv . De in nederland verkrijgbare apollo is duurder ookal zou er tax bij komen.

Deze is goedkoper als de apollo van hier

 

Je krijgt hem dan gewoon in doos met piepschuim dingen om de lamp voor de klappen op te vangen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...