Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrLarkAx

Even Voorstellen En Gelijk Een Dilemma.

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ben MrLarkAx. 18 jaar, scholier, en ook groot voorstander van legalisatie van cannabis. Ik rook niet veel, zo af en toe steek ik er een paar op met wat maten.

 

Ik speel al een paar jaar met het idee om 1 of 2 plantjes te kweken (tuinieren is ook een hobby van mij :)). Niet voor het stoer doen of zo, heb ook niet de intentie om te verkopen, Mijn grootste drijfveer is het feit dat ik graag wil weten wat ik rook. Bekend is dat er helaas veel pesticiden worden gebruikt in de wietteelt.

 

Als ik dit plan doorzet wil ik het heel basic houden: een simpele buitenkweek zonder teveel poespas, hier en daar wat voeding en meten en dan kijken of ik een beetje opbrengst kan verkrijgen. Pure nieuwsgierigheid en amateurisme dus ;)

 

Ik heb echter ook ambities en wil dan ook 'een clean' record houden. Na mijn studie wil ik graag aan de slag bij het OM (ironisch misschien) en nu heb ik dus ook het dilemma of het verstandig is om dit te doen.

 

Misschien kan ik deze vraag beter op een juridisch forum plaatsen, maar ik denk dat jullie hier ook wel het een en ander vanaf weten.

 

Kortom: Wordt het houden van 2 zichtbare, amateuristische plantjes gewoon met een vriendelijke knipoog gedoogd of krijg je dan gelijk politie voor de deur en een aantekening op je strafblad?

 

P.S. ik weet niet of ik dit in het voorsteltopic moet vragen, maar ik was er toch al dus ik dacht: dit lijkt me wel goed. Als anders blijkt, mea culpa.

 

Groet,

 

MrLarkAx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je later voor justitie of OM aan t werk wilt zou ik t je absoluut afraden om iets met wiet te doen... niet kopen, niet kweken en niet in bezit hebben.

 

Kans is groot dat er weinig gedonder van komt, maar als je wel n keer tegen de lamp loopt met meer dan n paar gram is je carrière gelijk game-over.

Maar ook als ze nog n beetje gaan rondwroeten in je verleden en je kennissenkring (antecedentenonderzoek?) is elke band met de canna-scene minder wenselijk.

 

My 2 cents...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewoon elke zomer paar plantjes neemt mag toch gewoon ook al zou je voor om of justitie werken het is gedoogd ✌✌ dus waarom zou je dan als je voor hen werkt dat niet mogen doen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom.

Gewoon doen,joh.Niet zo benauwd.

Misschien verloopt je carriere wel heel anders.

En als je later toch bij het OM of zo terecht komt,heb je misschien wel een

wat positievere kijk op jouw "jeugdzonde" en die van anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor t om wilt werken kan k je gerust stellen.. gewoon een paar plantjes zetten kan ook gerust meer als 2 zijn en k zou t zeker semi prof aanpakken. Ook binnen ff hokje scoren. En vooral het allerbelangrijkste tegen zoveel mogelijk mensen vertellen dat je een kilokweker bent...

 

 

 

Bedoel maar ergste wat er kan gebeuren os dat je niet voor dat stelletjuh ratten kan gaan werken

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb echter ook ambities en wil dan ook 'een clean' record houden. Na mijn studie wil ik graag aan de slag bij het OM (ironisch misschien) en nu heb ik dus ook het dilemma of het verstandig is om dit te doen.

 

Een aantekening in de politie computer kan in sommige gevallen al leiden tot niet aan nemen bij overheid.

Als je zelf al twijfelt over iets: niet doen, is het echt niet waard.

 

Integriteit is een groot iets :icecream:

 

@agent

OM ratten?

dus de moordenaar van .. pakken we ook niet aan?

de gast die een kind doodrijdt ook maar niet?

die etter die honderden mensen oplicht?

de pedo die je dochter probeert te verkrachten en haar al aangerandt heeft?

 

de ratten van het OM :withstupid:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope lc...die lui worden ampers aangepakt..

 

Een kort verblijfje hotel hollandica en klaar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen praten elkaar nogal graag na. Feit is dat er nergens zo streng wordt gestraft in Europa als in Nederland. En dus niet alleen de wietkwekers.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heeft dat met het orgaan OM zelf van doen Ozzoes hoe een straf uit pakt of dat iemand vervolgd wordt?

OM is slechts uitvoerende in deze.

 

Als ik zie dat ik voor een moord met 3jr weg kan komen dan lijkt mij het wetboek niet in orde ipv OM die mij gepakt heeft omdat ik een strafbaar feit pleegde en probeert, de wet volgend, mij te laten boeten voor wat ik misdaan heb met formulering van een eis gebaseerd op de wet.

 

1e keer, verzachtende omstandigheden, niet 100% toerekeningsvatbaar komt dan al snel om de hoek als we rekening gaan houden met de belangen van de dader waartoe het NL wetboek alle mogelijkheid biedt. Dat wetboek maakt OM dus niet he..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewoon elke zomer paar plantjes neemt mag toch gewoon ook al zou je voor om of justitie werken het is gedoogd ✌✌ dus waarom zou je dan als je voor hen werkt dat niet mogen doen.....

 

eventjes dit misverstand over "gedogen" rechtzetten, gedogen wil niet zeggen dat het mag wil enkel zeggen dat je straf als ze je pakken kleiner is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewoon elke zomer paar plantjes neemt mag toch gewoon ook al zou je voor om of justitie werken het is gedoogd ✌✌ dus waarom zou je dan als je voor hen werkt dat niet mogen doen.....

 

eventjes dit misverstand over "gedogen" rechtzetten, gedogen wil niet zeggen dat het mag wil enkel zeggen dat je straf als ze je pakken kleiner is.

 

 

Vandaar ook dat ik neer zetten gedoogd✌✌ haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

LC dat is JUIST het OM aan te rekenen, ze kiezen er voor een eis te nemen van laat zeggen 3 jaar, dat is niet wat het wetboek toe staat, Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

das 90% korting, plus je verlofkorting

 

ik vind de willekeur erger, op dezelfde dag krijgt iemand bijv 30 dagen voorwaardelijk voor zware mishandeling en een ander 2 jaar cel voor uitkeringfraude, maar het om blijft buiten schot en de rechter is de lul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb maar besloten om het risico niet te nemen. Dan maar die troep uit de shop :rolleyes2: Ik blijf wel de topics in de gaten houden, blijft een leuke hobby. Hopen dat de overheid zich snel realiseert dat dit beleid helemaal nergens toe leidt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval vind ik je "logo" van Che niet zo toepasselijk... :whistle:

 

Haha een guerilla zit er helaas niet in nee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan maar die troep uit de shop :rolleyes2:

 

je record blijft dan wel schoon maar je longen komen bij de radioloog uit de xraymachine als twee ovale glas in lood rugbyballen .

of je staat als officcier van justitie een crimineel aan te klagen en er groeid een tweede neus uit je wang want je kweker gebruikte softenonantiluis .

 

het gaat om keuzes .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...