Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jandewietman

Goede Wietzaadjes?

Recommended Posts

Hallo mannen en vrouwen,

 

Ik heb een vraag, ik heb laatst een beetje rond gespurt op het internet naar een goede wiet zaadjes voor de komende zomer. Ik heb deze zomer alle ruimte (buiten) dus wil dat ook zo veel mogelijk gebruiken. Ik heb dus gezocht voor zaden die een grote opbrengst leveren, goed groot en sterk worden en schimmelbestendig zijn. Ik ben op een paar zaadjes opgekomen en ik zou graag jullie mening daarover willen horen :), en als jullie misschien een voorbeeld hebben zal dat heel erg fijn zijn.

 

Hier een paar voorbeelden van zaadjes die ik gevonden heb.

 

Sensi seeds - Big bud

 

Sensi seeds - early skunk

 

Dutch passion

 

White widow

 

Northern lights #5 X haze ( waarom is die zo duur? 60 euro's voor 3 zaadjes)

 

Met vriendelijke groeten,

 

Jandewietman

Share this post


Link to post
Share on other sites

"zaden die een grote opbrengst leveren, goed groot en sterk"

 

Eigenlijk geldt voor elk goed zaadje wel dat het een "hele beste grote sterke plant" op kan leveren.

 

Behalve dat is o.a. de Big Bud van Sensi ok.

 

Ik snap verder best wel wat je bedoeld maar bestaan er "schimmelbestendige" soorten dan?

Je kunt veel doen om schimmel te voorkomen.

Zoek even verder op dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou big bud lekker laten, dat is zon vies jaren 90 soortje voor de kiloknallers, je zou me moeten betalen om dat te roken :mellow:

waarom ipv druk maken over schimmel geen autoflower zodat je de natte dagen voor bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is op zoek naar een grote opbrengst...

 

Verder @HUFFnPUFF; "een vies soortje" zeg je.

 

Dat is bijna zoiets als vieze aardbeien of vieze bananen...

 

Vieze wiet bestaat niet, wel VIES gekweekte/gedroogde shit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay, een banaan van de albert heijn dan, groen hard en smaakloos, wel een kilo per tros :whistle:

 

 

genoeg autos die gewoon bomen worden, sterker nog, critical de moderne big bud, auto versie van gerookt, super potent maar min 1 voor de smaak, niet slecht maar gewoon kut.

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azarius.nl mis helpt deze site je wat verder ze hebben ook best veel info over de soorten zaden

 

En als je maar voeding gebruikt de hele kweek dan pompt de plant de toppen echt wel op maakt niet uit welke soort je kweekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iceman93

 

Wat een onzin. Als je slechte genetica hebt gaat voeding daar niks aan veranderen hoor.

 

Ontopic:

 

Die NL5 Haze zou ik alvast vergeten, dat gaat niks worden buiten (bloeit te lang), tenzij je gaat verduisteren.

Wanneer je niet gaat verduisteren zou ik indica-dominante soorten nemen die uiterlijk eerste week oktober klaar zijn. Toprot ga je sowieso krijgen maar als het weer mee zit heb je best kans op een leuk wietje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@David13

 

Wat een onzin. Als je slechte genetica hebt gaat voeding daar niks aan veranderen....

 

Maar David ik heb het toch ook niet over slechte genetica zaden of wel. zolang je planten vrouwelijk zijn en toppen aanmaken en je pompt ze vol met voeding krijg je toch echt wel gewoon dikke snoepers :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk vol pompen met voeding daar is nog geen enkele plant aan... ho laat maar teveel voeding is ook nadelig voor zowel smaak als opbrengst als ze dan nog geen indigestie heeft gehad.

 

en dan hebben we het nog niet over wat voor moeilijke eters sommige soortjes zijn :D

 

Mijn tip voor de eerste x:

Keep it simple niet teveel ditjes en datjes en een autoflower.

Wil je toch voor een reguliere soort gaan

Zou ik iets in de aard van "hollands hope" of "double fun" gaan deze soorten hebben zich al voldoende bewezen in ons klimaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doel ook niet op over bevoeding he alkaline gewoon het maximale wat je erin kan stoppen qua voeding.

liefst iets minder dan het maximale natuurlijk

 

maar wat ik gewoon wil zeggen is dat alle soortjes die je kweekt en je gebruikt voeding voor de hele kweek cyclus .

dan is het toch met elke plant ongeacht welke soort het is mogelijk om dikke toppen te krijgen.

daarvoor gebruiken mensen toch voeding voor dikke toppen betere opbrengst betere thc productie en een sterkere plant

of zie ik dat helemaal verkeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doel ook niet op over bevoeding he alkaline gewoon het maximale wat je erin kan stoppen qua voeding.

liefst iets minder dan het maximale natuurlijk

 

maar wat ik gewoon wil zeggen is dat alle soortjes die je kweekt en je gebruikt voeding voor de hele kweek cyclus .

dan is het toch met elke plant ongeacht welke soort het is mogelijk om dikke toppen te krijgen.

daarvoor gebruiken mensen toch voeding voor dikke toppen betere opbrengst betere thc productie en een sterkere plant

of zie ik dat helemaal verkeerd

 

Dat zie je idd helemaal verkeerd....

Als je genetica hebt die geen dikke lekkere toppen opbrengt kun je doen wat je wil maar wordt het nooit geen grote opbrenger.

 

En er zijn wel soorten die beter bestand zijn tegen schimmel dan andere, er wordt op de hele wereld wiet gekweekt, ook in landen waar het nog veel vochtiger is als hier.

Dus nog even zoeken naar landras soortjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou weet ik dat ook weer ff :verrygood

 

 

schimmel bestendige soortjes vertrouw ik voor geen meter had 3 kweken geleden 2x big bang autos die ook schimmelbestendig waren wat werd gezegt nou uiteindelijk halverwege de bloei zat me plant vol met meeldauw heb ik in de prullebak kennen gooien na nog geprobeerd te fixen maar jammer genoeg niet gelukt

en ik gebruikte de cana cure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk vol pompen met voeding daar is nog geen enkele plant aan... ho laat maar teveel voeding is ook nadelig voor zowel smaak als opbrengst als ze dan nog geen indigestie heeft gehad.

 

en dan hebben we het nog niet over wat voor moeilijke eters sommige soortjes zijn :D

 

Mijn tip voor de eerste x:

Keep it simple niet teveel ditjes en datjes en een autoflower.

Wil je toch voor een reguliere soort gaan

Zou ik iets in de aard van "hollands hope" of "double fun" gaan deze soorten hebben zich al voldoende bewezen in ons klimaat

 

Dit is mijn tweede kweek. Vorig jaar was mijn eerste en ik had toen 3 northernlight auto's en 1 auto amnesia haze auto staan. aangezien ik vorig jaar niet heel veel opbrengst had en niet genoeg ruimte had wil ik het dit jaar dus groter aanpakken. Maar als ik het goed begrijp is hollands hope een goeie? Ik zat dan te denken om hollands hope te nemen en dutch passion1 omdat ik daar wel veel goede dingen over lees daarnaast neem ik, denk ik nog auto maar weet nog niet welke :3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor buiten zou ik Durban Poison, Amnesia Haze of Purple zetten. Sativa dominante soorten rotten minder snel en rot is je grootste vijand als je buiten kweekt in de lage landen (en rippers).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goldrush-spliffseeds

MAF growerschoise

Hollands hope growers..

 

Guerilla gold enz enz..

 

Allemaal bewezen erg goede opbrengers die goed/redelijk schimmel bestendig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb is een hele berg feminized zaden gehad van de "The Doctor" Greenhouse seeds. Die dingen groeien als een malle hier in NL. Dikke toppen en snel klaar. Vind het zelf alleen niet lekker om te roken. zo'n jaren 90tig orange bud vibe heeft het. Over smaak valt niet te twisten zegmaar.

 

@dilago. Haze kweken buiten in NL. Dat heb ik nooit helemaal begrepen. Dat bloei je toch nooit af onder ons hollandse Sept/Okt zonnetje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso opzoek gaan naar "buiten" zaden / planten die al geselecteerd zijn op ons klimaat en

dan heb je in deze categorie ook nog weer die bijzonder schimmel bestendig / resistent zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozzoes heeft leuke soortjes buiten in de kas gezet, waren er ook een paar bij die goed de natte periode overleefden.

 

Bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult altijd ergens water bij de wijn moeten doen.

Het is niet voor niks dat er nog geen 'beste' soort is. Dit is per grower verschillend het is maar net wat je wensen zijn.

Als je grote planten wilt (boven de 2 meter) dan moet je zeker voor haze gaan

als je kleinere compactere en stevigere planten wilt kun je beter voor indica's gaan.

Als je vroeg wilt oogsten moet je een (bewezen) vroege soort nemen wat bevorderlijk is tegen bvb rippers en slecht weer.

Als vroeg oogsten je niks uitmaakt kun je ook de wat latere soorten nemen (meer keus)

Als je sowieso wilt oogsten zul je je kansen moeten spreiden want niemand weet welke maanden je het best kunt afbloeien qua weer.

Als je autoflowers zet weet je dat de opbrengst nooit gigantisch zal worden en je bent veel geld kwijt aan zaden. wel kun je vroeg oogsten maar waarschijnlijk wel met veel rot (ook bij perfecte omstandigheden)

 

En zo kan ik nog wel even door gaan.

 

Ik zou zeggen, kijk naar wat je wilt qua smaak of eindproduct.

Ik zie 'Dutch Passion' staan.. maar dit is nogal breed. Dit is een site met heel veel soortjes.

Big Bud zou ik links laten liggen..

Early Skunk is niet vroeg.. eind oktober kun je deze oogsten. Toevallig gister nog mogen roken. Wel lekker en compact.

White widow, geen buitensoort

Northern Lights is per kweker verschillend. Zelf geen goede ervaringen mee

 

Kijk heel goed waar je de zaden koopt en waar degene de zaden heeft gekocht waar je van afkijkt. Hier zitten enorme verschillen in per aanbieder.

 

Daarnaast zou ik never nooit niet 20,- voor een zaadje neertellen.. maar ieder zijn ding.

 

Als ik jou was zou ik goed kijken naar resultaten van andere buitenkwekers. Daar kun je echt veel mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Iceman93 :

Gewoon goed buitensoortjes scoren,en nadenken over wat je terug wilt zien in een plant.

Genetica is alles,dus denk niet dat voeding ineens de habitus(groei/bloeiwijze) van je plant verandert.

Dan verdien je wel een corrigerende slap hier en daar als je dat denkt :fish: (met een boek over cannabis misschien)

Waarom denk je anders dat AL die breeders zo hard hun best doen om een mooi hybride soort te maken voor je?

Om het beste van beide werelden te combineren natuurlijk.

 

Kies een bewezen buitensoort,want de overtuigingen die hier ge-uit werden klonken vrij eigenwijs en beginners-flauwte slaat gelijk toe bij mij hahaha.

 

Doe eerst gewoon dan doe je gek genoeg.

Bezint eer ge begint en dat soort waarheden :rtfm:

 

Je wilt toch niet eindigen met krusty the plant?(voedings verbranding)

 

@ David13: Toch moet ik zeggen dat je echt wel gelijk hebt pik :whistle:

Voeding helpt prestatie maar een plant blijft een plant,en doet wat ie moet volgens de genen.

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enigste wat ik terug wil zien van en plant zijn dikke toppen vol met thc

Die goed ontwikkeld zijn

En met voeding haal je wel meer van en plant dan zonder voeding mits je zaden goeie genen hebben

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook graag de lotto winnen, mja gaat nooit gebeuren want speel niet mee :P

 

Edit: kijk maar bij buiten verslagen

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niks winnen daar gaat in nl belasting overheen toch

Liever zelf maken : P 🎉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet bij de staatsloterij... die is belastingvrij

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...