Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sjoed008

Wat Doe Ik Fout Met De Plantjes

Recommended Posts

besten mede kwekers

ik heb vanaf december een klein binnen tuintje van 60x60x120cm

met 1 autoflower ( critical kush ) 1x normale ( OG Kush)

nu heb ik de autoflower vanaf 18 december staan aleen het lijkt of deze dood aan het gaan is blad hangt en oogt niet gezond zoals me buiten plantes normaal eruit zien

de kleine stagneert in groei wil ook niet meer groeie lijkt het wel

ik gebruik de voeding van biogreen compleet zonder ph meter

de ph meter krijg ik vrijdag binnen met de vloeistof om alles op de juiste waarde te brengen

 

gaag zou ik wat advies willen wat ik moet veranderen ben op dit gebied echt een leek

 

2re7ih4.jpg

 

i5vns9.jpg

Edited by sjoed008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet een beetje vochtig de bodem.Aan de kleur markeert het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel N aan t glanzende blad te zien? Misschien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet een beetje vochtig de bodem.Aan de kleur markeert het niet.

 

aarde is niet echt nat

om de 2 dagen krijgt deze een klein beetje water met voeding meestal steek ik even de vinger aarde om te voelen of deze nog vochtig is

de kleine plant gebruikt meer water dan de groten plant zelf ondanks dat de groten dame in bloei is

 

 

Teveel N aan t glanzende blad te zien? Misschien

wat houd de N in als ik mag vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

N staat voor stikstof :icecream:

 

wat is de beste remedie om dit te verhelpen

kan ik iets kopen om dit te verhelpen

ik lees veel over overvoeding aleen niks over stikstof

de groten staat op aarde en de kleine op cocos grond met hydro korels in het midden van de pot

 

ik zou het zonder vinde als er helemaal niks afkomt

deze ronde verwacht ik er niet veel van aangezien ik nog niet alles binnen heb wat nodig is als ik zo op het forum rondkijk

dit was even puur een test

nieuwen ronde houd ik even mooi topic bij van start tot einde

haastige spoed is zelden goed maar ik wou alvast een x draaien had het geduld niet echt

Share this post


Link to post
Share on other sites

tensio meter kopen dan heb je een beter inzicht in wanneer te wateren. mijn eerste ingeving was ook te nat.

 

met je vinger over de aarde strijken is niet de manier.

 

als jij als beginner een voedings schema aanhoudt zie ik dat niet snel fout gaan op aarde.

 

met 1 plantje zou ik altijd plagron growmix kopen. zwaar voorbemeste aarde. dan heb je altijd een goede start met enkel kraanwater. in de bloei wat bijvoeden.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je temperatuur en LV overdag en nacht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je takken zijn ook donkergekleurd volgens mij beschermen je planten zichzelf nu en daardoor stagneren ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je takken zijn ook donkergekleurd volgens mij beschermen je planten zichzelf nu en daardoor stagneren ze

Wat is je temperatuur en LV overdag en nacht ?

tensio meter kopen dan heb je een beter inzicht in wanneer te wateren. mijn eerste ingeving was ook te nat.

 

met je vinger over de aarde strijken is niet de manier.

 

als jij als beginner een voedings schema aanhoudt zie ik dat niet snel fout gaan op aarde.

 

met 1 plantje zou ik altijd plagron growmix kopen. zwaar voorbemeste aarde. dan heb je altijd een goede start met enkel kraanwater. in de bloei wat bijvoeden.

 

ik gaa zo even een tensiometer kopen dit is wel erg handig en even speuren voor ph meter

 

de temperatuur = 25,5 met lamp aan 20 graden met lamp uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk schema biogreen volg je?

Ene is voor je kokos en andere voor je aarde, als je die niet aanpast (dus aarde zelfde als kokos) komt daar je N teveel vandaan.

 

Je aan te schaffen tensio meter is alleen bruikbaar op de aarde, op de kokos kun je er niks mee.

Pot optillen werkt ook erg goed voor bepalen water behoefte al vraagt dat ff wat oefening.

 

Temp mag wel wat hoger met licht aan als dat kan, krijg je ook veel minder dat ze zo donkergroen klauwerig erbij gaan staan omdat ze geen toeren kunnen maken met amper opgewarmde voetjes, optimale synthese krijg je rond de 28C omgevingstemperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk schema biogreen volg je?

Ene is voor je kokos en andere voor je aarde, als je die niet aanpast (dus aarde zelfde als kokos) komt daar je N teveel vandaan.

 

Je aan te schaffen tensio meter is alleen bruikbaar op de aarde, op de kokos kun je er niks mee.

Pot optillen werkt ook erg goed voor bepalen water behoefte al vraagt dat ff wat oefening.

 

Temp mag wel wat hoger met licht aan als dat kan, krijg je ook veel minder dat ze zo donkergroen klauwerig erbij gaan staan omdat ze geen toeren kunnen maken met amper opgewarmde voetjes, optimale synthese krijg je rond de 28C omgevingstemperatuur.

 

ik gebruik voor alle bij het zelden schema ik ga dit gelijk aanpassen had dit eigelijk niet in de gaten

ik heb de afzuiger iets zachter staan tot 28C nu

moet ik voor de nacht ook 28C aanhouden dit is mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je takken zijn ook donkergekleurd volgens mij beschermen je planten zichzelf nu en daardoor stagneren ze

Melasse oplossing geven

 

Wat een onzin weer..

 

+1 Supernoob,

Die laatste lijkt me gewoon goed te gaan. Donkergroen glimmend blad wijst idd op teveel N, zou voorlopig geen voeding meer meegeven.

Welke geef je en in welke dosering ?

 

wat is de beste remedie om dit te verhelpen

Kweekverslagen lezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je takken zijn ook donkergekleurd volgens mij beschermen je planten zichzelf nu en daardoor stagneren ze

Melasse oplossing geven

 

Wat een onzin weer..

 

+1 Supernoob,

Die laatste lijkt me gewoon goed te gaan. Donkergroen glimmend blad wijst idd op teveel N, zou voorlopig geen voeding meer meegeven.

Welke geef je en in welke dosering ?

 

dosering op 1,5ltr water op de groten plant dezen is nu week 6

 

Xbloom 0,7 ml

bio2 EC 1,2ml

pk 13/14 0,5ml

galgel 0,4ml

biozym 0,5ml

 

voor de kleine houd ik aan

 

Xrooting 1ml

bio1 EC 1ml

galgel 0,3ml

biozym 0,5 ml

 

 

wat is de beste remedie om dit te verhelpen

Kweekverslagen lezen ;)

Nacht 20-21 Lamp aan 28-29 sjoed.

 

ik heb de temp nu 28,5C stabiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melasse haalt de voeding meer uit de bodem door de fulvinezuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou in iedergeval google ff af lezen en dan je eigen conclusie vandaaruit opmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites
k heb de temp nu 28,5C stabiel

 

niet met de lamp uit hoop ik.

 

ik heb net een fan controller met thermostaat geinstalleerd

met lamp aan is 28C met lamp uit zet ik hem op 22C

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

met 1 autoflower ( critical kush ) 1x normale ( OG Kush)

 

 

 

 

i5vns9.jpg

 

Dat lijkt niet op een Kush, dat is eerder een Haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm nu ben ik je even kwijt hoor Konopi?

 

Molasses ken ik als superfood voor de bacteriën, hun aantallen nemen toe, mineralisatie van voedingsstoffen verloopt sneller?

 

Fulvinezuur in Molasses? Ik ken fulvinezuur enkel als onderdeel van Humus, je weet wel de fractie organische stof in je grond/bodem welke niet verder verteerd (nja... ontiegelijk langzaam dan..) door het bodemleven? Ik weet dat het ontrokken wordt aan humus en los verkocht, maar dan zie ik alsnog niet hoe dit het stikstof overschot van TS kan oplossen? Eerder verergeren?

 

Leg uit kerel, ik leer graag maar kon geen nuttige bron vinden die een dergelijk iets beschreef in lijn wat jij hier roept..

 

@ TS

 

.....de kleine op cocos grond met hydro korels in het midden van de pot

 

Hydrokorrels in het midden van de pot? Als in onderop grond, rond de wanden grond, maar daar op en tussen hydrokorrels bedekt met wederom grond?

 

HUH?

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm nu ben ik je even kwijt hoor Konopi?

 

Molasses ken ik als superfood voor de bacteriën, hun aantallen nemen toe, mineralisatie van voedingsstoffen verloopt sneller?

 

Fulvinezuur in Molasses? Ik ken fulvinezuur enkel als onderdeel van Humus, je weet wel de fractie organische stof in je grond/bodem welke niet verder verteerd (nja... ontiegelijk langzaam dan..) door het bodemleven? Ik weet dat het ontrokken wordt aan humus en los verkocht, maar dan zie ik alsnog niet hoe dit het stikstof overschot van TS kan oplossen? Eerder verergeren?

 

Leg uit kerel, ik leer graag maar kon geen nuttige bron vinden die een dergelijk iets beschreef in lijn wat jij hier roept..

 

@ TS

 

.....de kleine op cocos grond met hydro korels in het midden van de pot

 

Hydrokorrels in het midden van de pot? Als in onderop grond, rond de wanden grond, maar daar op en tussen hydrokorrels bedekt met wederom grond?

 

HUH?

 

ik heb eerst een klein laagje cocos van 10cm dan 5cm hydro korels de rest weer opgevult met cocos

 

met 1 autoflower ( critical kush ) 1x normale ( OG Kush)

 

 

 

 

i5vns9.jpg

 

Dat lijkt niet op een Kush, dat is eerder een Haze.

 

het is een critical kush van barneys farm AF

alleen raar blad voor kush idd

Edited by sjoed008

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn je takken wonderschoon .

ik heb je laatst in het bos zien staan .

toen zaten er geen laarsjes aan .

 

veel te veel 3 vingerig blad die kush/haze.

en raar is nog licht uitgedrukt .

voor een kush is het een alderbelabbertst smal blad .

 

ps wat voor grond gebruik je ?

en wat bedoel je met hydrokorrels in het midden ?

is dat eerst een laag coco dan het laag hydrokorrels in het midden en dan weer een laag coco ?

of is het meer cilindrisch dat de buitenlaag coco is en de laag in het midden hydrokorrelen ?

ik probeer er ff een plaatje van te krijgen .

want zo een laag hydrokorrelen in het midden kan wel eens een bepaald soort droogte bewerkstelligen .

daar het niet ubermega veel water vasthoud snap je ?

 

en die andere grond lijkt me wel van kamerplanten .

 

ps ": ik lees nu na mn antwoord /vraag het topic nog ff door en het was al beantwoord met die laag hydro ertussen .

ik ben daar niet kapot van .

los van dat het uitdroogt verschuift het ook heel gemakkelijks .

 

rare manier van kweken heb je .

maar goed je moet toch ergens beginnen dat snap ik .

nee zo een losse laag hydro tussen de coco dat is vragen om problemen .

of ben je aan het pionieren met hydcroco of cocryto ?

je moet een laagje hydrokorrelen onder in je pot leggen en dan voor de rest aan boven toe vullen met coco .

tsjonge jonge jonge waar vind je ze nog heey ?

eerst een laag coco dan een klababber hydrokorrelen en dan gaan ze weer coco der overheen draperen lol .

ik weet niet wie jou het kweken heeft geleerd maar dit kan echt niet hoor .

dat zie je wel nu en dan met die hippiemeisjes dat ze laagje voor laagje een glazen beker vullen met gekleurde steentjes of zand .

en dan wierrookstokjes der in aansteken .

stinken een uur in de wind omdat ze dan ook nog patstjoelie in hun haar smeren .

 

nee ik ben veel tegen gekomen hier maar dit spant de kroon wel weer voor de laatste anderhalf jaar .

 

ok laters .

als je nog meer wilt weten vraag maar gerust hoor .

daar is zo n forum toch een beetje voor ook moet je maar denken .

 

:vape:

 

of het moet de coco wezen .

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn je takken wonderschoon .

ik heb je laatst in het bos zien staan .

toen zaten er geen laarsjes aan .

 

veel te veel 3 vingerig blad die kush/haze.

en raar is nog licht uitgedrukt .

voor een kush is het een alderbelabbertst smal blad .

 

ps wat voor grond gebruik je ?

en wat bedoel je met hydrokorrels in het midden ?

is dat eerst een laag coco dan het laag hydrokorrels in het midden en dan weer een laag coco ?

of is het meer cilindrisch dat de buitenlaag coco is en de laag in het midden hydrokorrelen ?

ik probeer er ff een plaatje van te krijgen .

want zo een laag hydrokorrelen in het midden kan wel eens een bepaald soort droogte bewerkstelligen .

daar het niet ubermega veel water vasthoud snap je ?

 

en die andere grond lijkt me wel van kamerplanten .

of het moet de coco wezen .

:vape:

 

 

 

de kleine OG kush staat in een pot van 25cm hoog

op de bodem van de pot zit is laag cocos grond kleine 10cm daar heb ik een laagje hydro korels opgegooit kleine 5cm over de helen pot de rest van de pot afgevuld weer met cocos grond ook 10cm

 

grote plant staat idd op gewoon aarde verder niks

hier verwacht ik ook niet veel van dit was even een test

die zaadjes had ik gratis in de winkel gekregen om te proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...