Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Barry Pepper

Hoi Allemaal En Op Naar 1.5 Gr / Watt

Recommended Posts

Hoi collega's , hobbyisten,

 

Lees zo af en toe op het forum mee maar nooit een account gemaakt.

 

Draai al effe mee van de tijd dat

- er nog geen opticlimates waren maar wel watergekoelde co2 generatoren

- er nog geen inblaas verdeelslangen waren maar we zelf de gaten boorden in grote pvc buizen

etc etc

 

Ik hoop naar die 1.5 gram / watt te gaan en nog velen uren te genieten van het uitzicht als de deur van mijn hok openstaat

 

Groeten

 

Barry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom!

 

Verslavend he? Kijken naar groeiende plantjes.

Anderhalve gram de watt is n allang gepasseerd station hoor... target is nu 2 gpw.

Nieuwe tijden, nieuwe technologie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom!

 

Verslavend he? Kijken naar groeiende plantjes.

 

Ja echt, is een van de mooiste momenten van de dag als de deur van het hok opengaat (als mijn eigen vrouw met chartellen voor me staat of/en een lekkere guiness is ook leuk)

 

Anderhalve gram de watt is n allang gepasseerd station hoor... target is nu 2 gpw.

Nieuwe tijden, nieuwe technologie...

 

Zit met 1000W / 270 en helaas co2 op fles (geen aardgas helaas) , was er altijd van uitgegaan dat 1.5 gr / watt het theoretisch maximum was vandaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 watters en co2 is zoo jaren 90... daar zit de max idd wel mee rond de 1,5 gpw.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 watters en co2 is zoo jaren 90... daar zit de max idd wel mee rond de 1,5 gpw.

 

gram de umol is het nieuwe doel

gram de umol is het nieuwe doel

 

inderdaad :yummy:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gram de meter is t enige wat telt.

 

ja en eigenlijk moet je er nog een variabele bijdoen : gram per dag

hoe ziet de formule erdan uit zoiets van : grams / m² / days ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lang je niet voor je brood kweekt, geldt er maar 1 regel, de hoeveelheid, lol van het kweken en de kwaliteit moet opwegen tegen de investering in geld, tijd en energie. Als je deze regel hanteert moet het wel raar lopen als het niet loont. Brood kweken is ander verhaal maar daar doe ik dan ook niet aan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lang je niet voor je brood kweekt, geldt er maar 1 regel, de hoeveelheid, lol van het kweken en de kwaliteit moet opwegen tegen de investering in geld, tijd en energie. Als je deze regel hanteert moet het wel raar lopen als het niet loont. Brood kweken is ander verhaal maar daar doe ik dan ook niet aan.

 

Ik ook niet, maar idee was om theoretisch maximum te halen op zo kort mogelijke tijd, mijn ervaring heeft me geleerd dat een goede plant (met meer gewicht) vaak ook betere kwaliteit eindproduct oplevert en als dit kan op zo'n kort mogelijke tijd dan bespaar je ook een hoop op de electriciteitsrekening en kan je sneller weer het hele traject aankijken en nieuw leven zien groeien wat toch zo fijn is niet. Daarom het idee van de variable "days".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we op dagen gaan kijken wordt t helemaal n led-fan festijn... op de gemiddelde strain win je 5-10 dagen op n ronde tov hps.

 

Heb er geen duidelijke verklaring voor, maar bij alle testruns die we totnogtoe gedaan hebben zijn we minstens n week eerder klaar als met hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we op dagen gaan kijken wordt t helemaal n led-fan festijn... op de gemiddelde strain win je 5-10 dagen op n ronde tov hps.

 

Heb er geen duidelijke verklaring voor, maar bij alle testruns die we totnogtoe gedaan hebben zijn we minstens n week eerder klaar als met hps.

 

dan nog moet je niet lui zijn en veel planten per m2 hebben :D

 

gram per jaar ftw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we op dagen gaan kijken wordt t helemaal n led-fan festijn... op de gemiddelde strain win je 5-10 dagen op n ronde tov hps.

 

Heb er geen duidelijke verklaring voor, maar bij alle testruns die we totnogtoe gedaan hebben zijn we minstens n week eerder klaar als met hps.

 

wow dat is enorm veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk is het toch elke gr op de weegschaal die telt..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het maar knap hoor hoe wonderbaarlijk dat LED voor sommigen uit pakt.

1.5gr/w dus met 400W op 1m2 zou je 600gr pakken en dan staan de planten nog 5-10 dagen minder ook :innocent:

 

En de LED's zijn nog niet uit ontwikkeld dus het gaat nog veel verbazingwekkender worden :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een verklaring voor sneller afbloeien zou kunnen zijn dat er doordat er geen/minder instralingswarmte is.

Als een plant te warm word komt die in een overlevingsstand.

wellicht dat die momenten veel minder zijn bij led en daardoor iets eerder klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou dat bij mensen die onder diffuus licht kweek(t)en (TNeon, t8/t5) met genoeg lichtdruk toch ook zo uitgepakt hebben?

 

Als je nu eens zou stellen dat de meeste soortjes die nu op de markt zijn anders presteren op het gebied van fotosynthese onder LED dan de andere ons bekende lichtbronnen voor de binnenkweek dan kom je een eind ipv dat je LED in vergelijk tot die andere lichtbronnen een soort jegelooftjeogenniet status geeft :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er ook weer heerlijk over mee ouwehoeren of er allerlei zelf bedachte verzinsels op los laten of je probeert het zelf uit in de praktijk...

 

Volgens mij heb je dan pas het resultaat en kun je 1 op 1 oordelen over hoe en wat.

 

De energie die normaal verloren gaat aan het koelen van de buds door stralings hitte wordt nu gebruikt om ze massief op te vullen.

De betere temperatuur rondom de toppen en in het algeheel zorgen voor een optimale prestatie en volledige stimulans waardoor er vanaf dag 1 harder en vooral sneller word gewerkt door de plant zelf....en dit is nog organisch op aarde.

Ik denk dat de opbrengst aanzienlijk is en dat in 52/53 dagen.

 

Nog even en dan hangt het in de dR150 lol.

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het bovenstaande bericht wel beamen. Naast de hps en ledlamp tegelijkertijd aan verbaasde mij dat zowel in de groei als vorming van de toppen. De ledlamp het beste scoorde buiten een 400 watter Industria en 1200 watter Dimlux. Dan praat ik wel met over een full spectrum ledlamp van 300 watt. Overigens nog een chinees apparaat ook nog. Dat volle spectrum en het dichter op de planten geplaatste led licht, en met name de minimale warmte ontwikkeling zou dragen aan het snellere groei/ bloei patroon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel ik nu in de eerste week bloei zit met Sannies Jack , heb ik eerder mijn eerste cree cobs LED ronde achter de rug .

Nog geen 1.5 g/w , maar wel ruim 1 op 1 , en dan reken ik alleen de harde toppen die in de potten aan het curen zijn .

 

De strain was Sugar Punch op lightmix , 5 x 30 liter pot met schimmels en bacto van Sannie , en een paar handjes wormenmest .

Zowel in de groei als bloeifase niets gemest .

De volledige ronde op kraanwater , en 1 keer per 10 dagen bacto .

Heb 2 keer de fout gemaakt met te weinig water geven , hier hebben aardig last van gehad .

Nu dus alle 5 met tensiometer in het vervolg .

 

Heb de indruk dat het gewas niet lijden heeft van de soms wat hoge temperaturen 29/30 graden , cobs hangen 20 cm boven het gewas .

 

Vraagje : Zou ik aan het begin van de tweede week al kunnen gaan dieven ( Sannies Jack ) ?, bezig met scrog in een kast , en weet niet meer hoe water te geven , is een jungle zowel boven als onder het scrogrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er ook weer heerlijk over mee ouwehoeren of er allerlei zelf bedachte verzinsels op los laten of je probeert het zelf uit in de praktijk...

 

Ik heb LED in de DR60, gewoon om mee te spelen en uit ervaring mee te kunnen ouwehoeren natuurlijk :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...