Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Scuba

Metrop Voeding.

Recommended Posts

Beste groene vrienden,

 

Ik heb metrop voeding gekocht voor mijn volgende kweek. Heeft iemand hier ervaring mee en is het eventueel mogelijk om hier eens een scshema van door te geven.

 

Scuba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eventjes melden, die kweekschema's zijn een leidraad, pin je er niet op vast en voed op maat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zo al een vermoeden, ik ga daar zeker rekening mee houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat je kan doen?

naar Metrop bellen

dan wordt er opgenomen en hoor je;

Met rob.

 

zo is die op de naam gekomen, en je kan zeker bellen

hij heeft erg veel kennis over voeding.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt weetje,

 

Ik ga daar zeker eens contact mee opnemen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey scuba,

 

Ik raad je zeker aan je goed in te lezen omtrend deze voeding.

Is erg geconcentreerd en ook de momenten van bijvoorbeeld het geven van bladvoeding (dit kan met bijna alle producten van metrop geloof ik), moet je je eigen aan strikte regels houden.

 

Zoals het spuiten van de bladvoeding in de 1e 2 uren als het licht aan staat, en bijvoorbeeld het niet helemaal leeg spuiten van je aangemaakte flacon. Door dat er altijd wat mr1 of mr2 naar de bodem van de fles zakt is de concentratie te hoog als je zo'n liter spuitfles helemaal leeg spuit. Ook constant schudden tijdens het spuiten verminderd dit euvel enigszins.

 

Heb een a4tje of 3 liggen wbt specifieke metropool info van 1 van hun oud werknemers waar ik goed mee bevriend ben geraakt.

 

Zal is een beetje gaan snuffelen want moet het hebben.

 

Gr bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt bubbs,

 

Dat is zeer interessant om te weten en daar ga ik zeker mijn manier van voeding geven op afstellen moest je het vinden.

Alvast veel dank.

Mvg, Scuba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook benieuwd Secret, ik ben ook net de Metrop-lijn gaan gebruiken. De voeding is inderdaad dik, maar lost prima op. Het bevalt me wel tot nu toe. Ik wil het met alleen de MR1 / MR2 en Calgreen gaan proberen en in week6 bloei een paar keer PK13/14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad je zeker aan je goed in te lezen omtrend deze voeding.

Is erg geconcentreerd en ook de momenten van bijvoorbeeld het geven van bladvoeding (dit kan met bijna alle producten van metrop geloof ik), moet je je eigen aan strikte regels houden.

 

Zoals het spuiten van de bladvoeding in de 1e 2 uren als het licht aan staat, en bijvoorbeeld het niet helemaal leeg spuiten van je aangemaakte flacon. Door dat er altijd wat mr1 of mr2 naar de bodem van de fles zakt is de concentratie te hoog als je zo'n liter spuitfles helemaal leeg spuit. Ook constant schudden tijdens het spuiten verminderd dit euvel enigszins.

 

Aan te raden is deze voeding zeker maar spuiten 1-2 u nadat je licht aan gaat kan ik nergens vinden en vindt ik erg vreemd overkomen.

Ik heb namelijk geleerdt dat je dan rare dingen krijgt en je dus altijd net voordat het licht aan of uit gaat spuit, misschien dat die ex Metrop man dat uit kan leggen waarom met licht aan te spuiten? Voor licht aan spuiten is lastiger te timen want je hebt maar 15min, net voordat licht uit gaat of als lampen afslaan is makkelijker te doen.

 

PK 13/14 hoort niet thuis in Metrop lijn pinda, bespaar je de moeite (lees er zit genoeg opbouw in schema).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden dat de producten in de licht aan periode gespoten worden, is heel simpel. De dames krijgen de kans om op te drogen overdag.

En ik was ook wel huiverig om te spuiten met de lampen aan maar doordat er een dure uitvloeier in al hun producten zitten krijg je geen waterdruppels op je blad.

 

De voormalig Metrop medewerker gaf duidelijk aan dat het overdag gespoten moet worden.

Ik praat niet zomaar wat na, maar heb een mooie complete set mogen ontvangen van alle 5 de prodcten, en ben meteen aan de slag gegaan.

Vanaf de 1e week groei begin je met de foliar mr1, de rest van metrop volgt en die worden de laatste twee weken van de bloei ook weer gestopt.

Als je maar zorgt dat er tussen elke spuitbeurt altijd ongeveer 2 dagen tussen zitten.

Hier een linkje waar ook wat uitgelegd wordt, http://www.wietforum.nl/topic/34096-metrop-spuiten/

 

Deze is ook erg intresant, sorry later toegevoegd,

https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum/wiet-kweken-algemeen/voeding-voor-wietplanten/31966-metrop-alles-info-op-een-rijtje

 

Er zijn wel wat foliar-schema's te vinden met google, daar vind je de verdere doseringen van de mr2 en de callgreen. Ik heb het hier op papier staan dus als t nodig is tik ik het voor jullie over.

 

 

De eerste drie weken geef je alleen mr1, waarvan de eerste week een dosering gegeven wordt van 1,5 ml per liter en dat 1x per week.(geeft geloof ik ongeveer een ec van 1,5.

De twee resterende weken van de eerste drie groeiweken, geef je 3 ml per liter water mee. De EC-waarde lijkt hoog, maar is door de zuiverheid van het goedje geen enkel probleem.

 

Spuit je dames dan ook helemaal zeikesnat, en dan wel (als ze er al zijn) vol op de bloemen. Niet een beetje sprayen om het toppie heen, maar echt zeiknat. Ik haalde mi lads er 1 voor 1 uit, om ze meteen goed te inspecteren en vooral om overal goed bij te kunnen.

Het heeft meerdere voordelen om ze eruit te halen, de eerste is dat de foliar op je tentwandje een garantie is voor reflexieverlies, en je MOET tijdens de spraybeurt je pot afdekken doormiddel van een handdoek oid. Dit voorkomt dat de foliar (met hoge conc voeding) zo je aarde in loopt via je stammetje. Moet je nie willen!!!

 

Ook werd een water temperatuur geadviseerd van 22C, zowel van je voedingswater als van de bladspray. Kheb er toen nog speciaal naar gevraagd.

 

Als je eenmaal bij de bloeiweken bent beland wordt het voor rookies lastig, want de bloemen worden alsmaar voller en compacter, en de kweker wil sprayen. Hou je niet in, vele gingen je voor waaronder ikzelf, en spuit je toppen geduldig en secuur in. Als je t vanaf de eerste weken al doet ben je er wel redelijk aan gewend, maar de eerste keren sprayen op echte volle toppen, druiste ook bij mij gewoon tegen alles in.

Toch ging het prrrrrima!!!

 

Blijf ook altijd goed schudden TIJDENS het spuuten zelf, er zakken namelijk altijd particles naar beneden als je niet schud en zo zou dus de concentratie zeer hoog op kunnen lopen als je de fles daarna helemaal leegspuit. Doe dit dan ook zeker niet met Metrop voeding.

Niet helemaal leeg spuiten(gooi die 100 of 50 ml onderin je flessie gewoon weg) en blijven schudden tijdens het gebruik.

 

Ook liet ik een scheerbeurt, bijv een sessie dieven mooi gelijk lopen met een spraybeurt, zo werden de wondjes meteen behandeld.

 

Kan vast nog wel wat oud email verkeer opsnorren, ook van rob zelf, daar stond ook altijd bruibare info op.

Hoop beetje geholpen te hebben. So Spray and forget....

 

gr bubbz

Edited by Secretbubb
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je zeer interessante en bruikbare info. Deze ga ik zeker gebruiken.

Top

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe er je voordeel mee, heb ik ook gedaan.

Ook outdoor is Metrop voor mij dit afgelopen jaar erg nuttig geweest.

 

Bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info, de metrop lijn is volledig nieuw voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...