Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bridgestoner

2 X Blue Cheese |2 X Sour Diesel Kindled K3 450W

Recommended Posts

Na veel twijfelen, opzoeken, afwegen en nadenken is de kogel door de kerk... in 2017 volgt mijn eerste indoorkweek met hieronder de setup:

  • Zaad: Sour Diesel (Reserva Privada) en Blue Cheese (Barney's Farm)
  • Licht: Kind Led 450W
  • Potten: 4 x AirPot 10Liter
  • Growtent: Mammoth PO : 100 x 100 x 200
  • Medium: Aarde (Plagron Light mix)
  • Voeding: Plagron start pakket
  • Afzuiging: wrsch een Rosenberg, nog niet zeker welk model
  • Filter: nog geen

Foto's volgen in volgende update, tent staat al en draait al voorlopig zodat ik al eens kan zien hoeveel °C het word in de tent, momenteel haal ik een 24°C. Maar zoals gezegd meer info en foto's volgen.

Ben benieuwd op de commentaren en sta zeker open voor tips\suggesties/comments.

 

Tot de volgende, tokers!

:tu :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een veel grotere pot nemen, 4 x 10 liter is echt te klein op een vierkante meter. Lamp is waarschijnlijk ook veel te weinig voor zo'n grote tent. Vraag me af waar jij het opzoeken hebt gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eigenlijk de airpots van 15 l op het oog maar ik heb me misklikt op de website, vandaar dus de 10 liters.. Maar ze zijn er dus ze worden gebruikt 😄

 

Die lamp is geeft normaal genoeg voor een oppervlakte van 76 x 107cm.. Dus ja mss iets te weinig, gaat dit zoveel verlies geven?

 

Ik weet ook dat het hok zowiso rondom rond nog naar binnen word getrokken door de afzuiging dus scheelt hem ook een extra 10 cm..

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eigenlijk de airpots van 15 l op het oog maar ik heb me misklikt op de website, vandaar dus de 10 liters.. Maar ze zijn er dus ze worden gebruikt ��

Als je dan toch graag airpots wilt, zou ik voor zo'n formaat tent minstens naar die 22,5 liter kijken. Je hebt maar 4 plantjes en een hele vierkante meter te vullen, geef de wortels dan ook de ruimte.

Die lamp is geeft normaal genoeg voor een oppervlakte van 76 x 107cm.. Dus ja mss iets te weinig, gaat dit zoveel verlies geven?

Je dient de specificaties van zo'n lamp met een behoorlijk groffe korrel zout te nemen. Het werkelijke wattage is 270 watt, maar zogenaamd vergelijkbaar met een 450w hps. Nu is 450w hps voor zo'n tent al behoorlijk weinig, laat staan een lamp van 270w. Je gaat er ook tegenaan lopen dat die lamp te weinig warmte produceert om een goed klimaat te creëren. Je haalt nu 24, maar straks ga je er nog bij afzuigen.
Ik weet ook dat het hok zowiso rondom rond nog naar binnen word getrokken door de afzuiging dus scheelt hem ook een extra 10 cm..

 

Grts

Je zou iets niet goed doen als je tent 10cm naar binnen trekt, dan zuig je echt véél te hard af en dit is ook helemaal niet de bedoeling. Een minimale onderdruk is voldoende, daar hoeft het tentdoek niet van te bewegen.

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mr. Peanut 😃

 

Zou het verschil maken als ik de airpots aaneenhang dan heb ik zo'n 20l/pot..

 

Voor de temperatuur te halen kan ik in de kamer waar de tent staat wel nog de verwarming opleggen, want die staat boven volledig af, dus bij stoken kan ik wel nog een paar graden.

 

Ik ben in Brussel achter mijn voeding en dergelijke geweest, tent en de pots en de lamp die zijn op internet besteld.

Ik heb de verkoper, die al zo'n 20 jaar growt, gevraagd of het een probleem zou vormen met die 10 liter potten. Hij zei dat die eigenlijk perfect zijn voor mn setup, dat die airpots ietsje kleiner mochten zijn... Maar Peanuts ik ben wel geneigd om jouw redenering te volgen... Alvast bedankt voor deze opmerkingen man!

 

 

 

Ok mr. Peanut 😃

 

Zou het verschil maken als ik de airpots aaneenhang dan heb ik zo'n 20l/pot..

 

Voor de temperatuur te halen kan ik in de kamer waar de tent staat wel nog de verwarming opleggen, want die staat boven volledig af, dus bij stoken kan ik wel nog een paar graden.

 

Ik ben in Brussel achter mijn voeding en dergelijke geweest, tent en de pots en de lamp die zijn op internet besteld.

Ik heb de verkoper, die al zo'n 20 jaar growt, gevraagd of het een probleem zou vormen met die 10 liter potten. Hij zei dat die eigenlijk perfect zijn voor mn setup, dat die airpots ietsje kleiner mochten zijn... Maar Peanuts ik ben wel geneigd om jouw redenering te volgen... Alvast bedankt voor deze opmerkingen man!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mr. Peanut 😃

 

Zou het verschil maken als ik de airpots aaneenhang dan heb ik zo'n 20l/pot..

 

Voor de temperatuur te halen kan ik in de kamer waar de tent staat wel nog de verwarming opleggen, want die staat boven volledig af, dus bij stoken kan ik wel nog een paar graden.

 

Ik ben in Brussel achter mijn voeding en dergelijke geweest, tent en de pots en de lamp die zijn op internet besteld.

Ik heb de verkoper, die al zo'n 20 jaar growt, gevraagd of het een probleem zou vormen met die 10 liter potten. Hij zei dat die eigenlijk perfect zijn voor mn setup, dat die airpots ietsje kleiner mochten zijn... Maar Peanuts ik ben wel geneigd om jouw redenering te volgen... Alvast bedankt voor deze opmerkingen man!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even geen tijd gehad voor alles up te loaden, maar bij deze is dit gebeurt en kunnen jullie eindelijk meevolgen!

Alles gaat redelijk goed volgens mij maar aarzel niet om je oordeel te vellen en me te helpen wat beter kan etc.

IMG 1687

 

gallery_12417_19300_1297912.jpg

 

Foto van de eerste week :D Links staat de Blue Cheese en rechts onder de Sour Diesel

 

Hieronder een samenvatting van week 2. Gaat goed!

gallery_12417_19300_65167.jpg

 

Omdat het kiemen van het andere zaad mislukt is heb ik er een Northern Lights Automatic bijgezet die ik had gekregen van men bestelling bij Zamnesia.

gallery_12417_19300_2632240.jpg

 

Week 3

gallery_12417_19300_2214312.jpg

 

 

Week 4 (denk ik) :P

Ik heb de Blue Cheese en de Sour Diesel gefimmt en gesnoeid en een beetje vorm gegeven

gallery_12417_19300_3928758.jpg

 

Een "upskirt" foto van de stammetjes

gallery_12417_19300_4418001.jpg

 

Week 5

Een kijkje in de tent met het licht uit.

gallery_12417_19300_1073807.jpg

 

Dan nu de huidige status, heb de NL ook gefimmt en ze haalt de andere dames wel netjes in.

gallery_12417_19300_3298501.jpg

 

Dus dit was het dan tot hiertoe, maar ik heb me voorgenomen om vanaf deze post hier, wel alles netjes bij te houden en te updaten.

Ik was van plan ze morgen in bloei te trekken maar weet niet goed of het nu de moment al is of dat ik beter nog een weekje zou wachten. Wat denken jullie? Ben benieuwd naar je reacties en opmerkingen!!!!

 

Tot de volgende! :dribble: :punk: :dope:

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een veel grotere pot nemen, 4 x 10 liter is echt te klein op een vierkante meter. Lamp is waarschijnlijk ook veel te weinig voor zo'n grote tent. Vraag me af waar jij het opzoeken hebt gedaan.

 

Heb potten va 15 a 17 liter genomen, en denk wel dat de lamp nu niet ZO slecht is voor m'n tent.

De temp onder de lamp is altijd tussen de 24 en de 26 °C en de vochtigheid hou ik tussen de 60 en 80 %, indien het nog warmer zou moeten kan ik dit nog altijd halen maar nu gaan ze lekker in dit micro-klimaatje :D :D :D

 

Grts!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...