Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

Een Vraag Over Bewateren Met Klik-Klak Systeem!

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Ik ga voor het eerst werken met 2 hokken naast elkaar die om en om schakelen(klik-klak)

 

Ik geef het liefst water nadat de lampen 1 tot 3 uur aan zijn gegaan. Maar als ik dat in hok 1 doe dan zijn in hok 2 net de lampen uit gegaan. En ik geef het liefst alles in 1x water.

 

Dus kan ik de planten in hok 2 waar net de lampen uit gaan ook gewoon water geven? Of is dat slecht om in de donkere periode te bewateren?

 

Ik werk met 18 liter potten Cocos + sproeisysteem.

 

Alvast bedankt gr klaver :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natte voeten in de nacht kan wel een keer maar elke nacht?

Ze staan dan 12u te nat omdat er geen verdamping in de nacht plaatsvindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

snachts met natte poten schijnt een No Go te zijn..

 

automatisch watersysteem kan een optie zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten in 90 liters staan 's nachts toch ook nat?

 

of geef je elke dag water naar behoefte

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op steenwol... slabs rfx en mapito staan ze snachts ook nog gewoon nat..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan proberen iets droger te kweken , het is een mooie test i.i.g en automatiseren kan altijd indien mogelijk kwa ruimte van een vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan wel het sproeisysteem aansturen door middel van een timer, maar ik hoor regelmatig dat die timers kapot gaan.

 

@budwiser710: jij werkt ook met een bewateringsysteem op Cocos toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten in 90 liters staan 's nachts toch ook nat?

 

of geef je elke dag water naar behoefte

 

is volgens mij in principe het zelfde als in andere potten. zit gewoon een bepaalde hoeveelheid vocht per m3 aarde. ik geef elke 48 uur water.

anders zou je planten in grote potten bij voorbaat verzuipen. ik geef 1 uur na opstarten lamp water. en kweek droog

als de lamp uitgaat hebben de planten al bijna weer de helft opgedronken en geeft de tensio alweer een hogere waarde aan als vlak na het water geven

 

had begrepen dat het gewoon om de schok gaat water geven in het donker.

vergelijk het met een douch als je ligt te slapen. niet fijn!

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de copie van deze topic zei ik gisteren:

 

Ipv met 1 pomp die 2 hokken bewatert kun je toch 2 pompen nemen, 1 per hok, elk op een eigen timer en saampjes in hetzelfde vat?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden waarom je planten die niet in een hydro opstelling staan beter niet in de rust periode water geeft?

 

Plant doet niks met voedingswater in het donker en bij aangaan lampen en opstarten cyclus nemen ze 1st het water op uit het voedingswater, voeding blijft achter en cumuleert, herhaal vooral en profiteer :thumbsdown:

 

Voorkomen beter dan genezen en Twiet geeft een mooie oplossing toch om het aan te pakken :search:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan wel het sproeisysteem aansturen door middel van een timer, maar ik hoor regelmatig dat die timers kapot gaan.

 

@budwiser710: jij werkt ook met een bewateringsysteem op Cocos toch?

ik heb ook wel eens gehoord dat de timer idd snel kapot gaat en dat het water daar door gewoon bleef door lopen, ik vind dat zelf persoonlijk maar niks dat automatische bewateren als je er niet bent je kan namelijk niet in grijpen als er iets fout gaat. en als je het doet pak gewoon echt een goeie tijdklok. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digitale tijdschakelaar van de gamma kost 10tje.. doet het hardstikke goed.

Is wel gewoon minuten timer.

 

Mja waarom 150 euro uitgeven als et voor 10 ook prima kan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat ik in vat A een dompelpomp met vlotter zet die geschakeld wordt door een klok. En een circulatie pomp.

 

En vat B gewoon maak ik gewoon aan en pomp ik gelijk het hok in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Digitale tijdschakelaar van de gamma kost 10tje.. doet het hardstikke goed.

Is wel gewoon minuten timer.

 

Mja waarom 150 euro uitgeven als et voor 10 ook prima kan

Omdat een schakelklokje van de gamma knakenspul is, en er goedkoop schakelmateriaal in zit.

Voor 2 tientjes meer heb je er 1 van Grasslin en koop je degelijk materiaal

Edited by defQon Soldier
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ook made in china op staat toevallig?

 

En onverwoestbaar is?.. alles kan kapot gaan.

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten in de natuur hou de natuur ook geen rekening met water geven s nachts regen het ook ;)

ik draai ook om en om geef water waneer ik wil als je overdag water heb gegeven zijn je poten ook niet in eens snacht s al droog

ik vind het geen probleem .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

water geven is water geven ik snap niet hoe je dat wil optimaliseren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2/3 uur na licht aan is ideaal , maar heb ook ruimtes dat ik er van afwijk ivm geluidsoverlast .

 

ik zie niet echt grote verschillen.(maar ook moeilijk om zeker te weten natuurlijk)

 

chinese schakelklokjes heb ik nooit problemen mee gehad (als je weinig stroom door gaat gaat dat imo prima)

fouten zitten meestal bij de gene wie de klok instelt (menselijke foutjes)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

water geven is water geven ik snap niet hoe je dat wil optimaliseren ?

De reden waarom je planten die niet in een hydro opstelling staan beter niet in de rust periode water geeft?

 

Plant doet niks met voedingswater in het donker en bij aangaan lampen en opstarten cyclus nemen ze 1st het water op uit het voedingswater, voeding blijft achter en cumuleert, herhaal vooral en profiteer :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

 

Ik ga voor het eerst werken met 2 hokken naast elkaar die om en om schakelen(klik-klak)

 

Ik geef het liefst water nadat de lampen 1 tot 3 uur aan zijn gegaan. Maar als ik dat in hok 1 doe dan zijn in hok 2 net de lampen uit gegaan. En ik geef het liefst alles in 1x water.

 

Dus kan ik de planten in hok 2 waar net de lampen uit gaan ook gewoon water geven? Of is dat slecht om in de donkere periode te bewateren?

 

Ik werk met 18 liter potten Cocos + sproeisysteem.

 

Alvast bedankt gr klaver :)

 

Het is slecht om in het donker te bewateren .ze hebben slaap nodig,als je ze water geeft .neemt dat energie van de plant in zijn rust stand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan ook de grote pomp op een klok zetten en de circulatie pomp op een klein klokje. En dan zo instellen dat eerst de circulatie pomp uit gaat en vervolgens de grote pomp het vat leeg pompt.

 

Maar volgens mij is er 1 probleem. Want stel dat je de dag erna geen water hoeft te geven dan geven je klokken automatisch weer het signaal dat ze moet pompen terwijl er geen water in het vat zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt toch de mogelijkheid om je klok zo in te stellen dat je aan kunt geven op welke dag wel en welke dag niet geschakeld moet worden? Als je dat niet hebt moet je een ander klokkie halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een schakelvlotter op je pomp heb dan ga je klok wel aan maar je pomp niet .

 

gallery_32069_14843_8419.jpg

 

of je doe het via je mobieltelfoon of via internet je kan zo gek maken als je zelf wil https://www.klikaanklikuit.nl/

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...