Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Scuba

Welke Verlichting Dp 90 Zaaien En Voorgroeien

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik wil een kweektent secret jardin dp 90 (90x60x90) kopen om te zaaien en voor te groeien.

Ik weet niet goed welke verlichting te gebruiken, ik had gedacht aan 250 w hps met evsa of T5 neon 2x 75 w of nog iets anders. Wat raden jullie mij aan?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

COB led lol!!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led is nogal duur, daar heb ik het budget niet voor vrees ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

250 hps is totale overkill... 55w tneon armatuurtje, desnoods 2 is zat in zon ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mijn DP90 1 armatuur van 2 x 75 W T-neon,en als afzuigert een s-ventje 125 mm.

Werkt prima,mooi klimaat.

 

Zorg wel dat je voor zaailingen de 9500Kelvin lampen erbijbesteld,naast de gebruikelijke groei en bloei lampjes.

 

Hieronder produceren je babyplantjes meer bladgroen dan onder 6500Kelvin wat ideaal is als je ze gaat overpoten na het voorgroeien.

Dan zie je duidelijk het positieve verschil in opkomst tussen wel/niet 9500Kelvin-opvoeding......

 

 

Zo'n armatuurtje kost rond de 60/70 euro,de buislampen zelf kosten tussen de 7 en de 9 euro per stuk.

Je moet alleen wel de boel met randaarde aansluiten,anders is ie zo stuk.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reactie,

ik heb ondertussen een setje (Dp90 + 2 x 55watt neon) besteld. Bedoeling is om nog een afzuigertje en een tweede neon armatuur bij te kopen achteraf. Voorlopig gaat het wel zonder afbuiging (denk ik), ik doe het nu ook zonder afzuiging met tl maar hokje is maar 50 cm hoog.

Ik heb er wel gewone groeilampen bij besteld. Ik zal de 9500K nog wel bij bestellen dan.

Alles is geaard hier dus dat zit wel goed geloof ik.

Edited by Scuba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht even vriend!

Zonder afzuiging condenseert het vocht binnenin je armatuur als je lamp uit is en is ie binnen een week doorgefikt,ge-aard of niet :o

Een S-vent 125MM kost twee tientjes broeder,wacht dan nog even tot het compleet is......

 

Zou sneu zijn van je geld,overhaast werkt nooit binnen deze hobby. :innocent:

 

Suc-6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dan moet ik idd toch een afzuiger kopen, zal die S-vent nog wel snel bijbestellen dan. Ik kan het idd beter goed aanpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 praxis basic TL 18w

 

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn tentje ondertussen besteld, stond in promotie dp 90 + neon 2x55 w. Morgen ga ik nog een afzuigertje halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje,

 

Hoeveel moet de neon 2x55W boven de planten hangen. Ik dacht ergens eens gelezen te hebben tussen de 5 en 10 cm. Is dit juist?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie

 

Led tl ken ik niet denk ik. Dit was een setje waarbij de neon 2x55w bij zat voor 119€. Er moet nog verlichting bij, bedoeling was 2de neon 2x55. Ik wil wel eens naar die led tl kijken, ik kan nog alle kanten uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...