Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De_Föhn

Rivm: "90% Van Nederwiet Bevat Bestrijdingsmiddelen"

Recommended Posts

Tijd om de bezem erdoor te halen dus,legalize it!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had wel gedacht dat het veel was maar 90% klinkt toch bijna ongeloofwaardig dacht ik gister toen ik het hoorde.

 

Maar om een percentage vast te stellen met 25 staaltjes vind ik dan ook weer een teklein aantal om een juist beeld te scheppen over het totaalplaatje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 staaltjes is veel te weinig, maar geeft wel aan dat het niet om incidentjes gaat. Meest heb ik me verbaasd over de insteek van het RIVM. Het is nooit onderzocht hoeveel pesticide echt schadelijk is bij inhaleren/pavorizen, "maar we houden ons aan de richtlijnen van de kruiden geneeskunde".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is nooit onderzocht wat er gebeurt wanneer de betreffende bestrijdingsmiddelen die dan gebruikt worden, worden onderworpen aan verbranding, wat er dan ontstaat & de veiligheid daarvan.In Den Haag is er nu een shop die zijn wiet laat onderzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het wat lager ligt maar desondanks word vertimec nissorun heel veel gebruikt

als je dit voor de 3e week bloei gebruikt is het nog te overzien

maar 8ste week bloei word het ook nog vaak gebruikt dat is wel jammer word je wiet ook niet mooier van plus zit vol gif nog

heb het zelf ook wel staan, maar als je vanaf je eerste week met bio spuit werkt het wel goed, het werkt niet als je al een spint plaag hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec en nissorun heb ik ook wel staan.

1 X gebruikt in een leeg hok om een spintplaag van de vorige ronde de nek om te draaien.

Ik kweek enkel voor mezelf en olie voor het voor het vrouwtje.

 

En ik zal never nooit niet welke troep dan ook op mijn groene goud spuiten.

 

Daarentegen denk ik dat veel van de broodkwekers alles zullen doen om zo snel en zo veel mogelijk te oogsten.

En dat zal niet veranderen met legalisering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met legalisering zal de tuinbouw het overnemen en is controle en een keurmerk mogelijk.

Broodkwekers hebben geen werk meer, wiet kost opeens geen drol meer.. accijns op standje kassa en Monsanto maakt wel een paar strains die geen bestrijdingsmiddelen nodig heeft. en de echte criminelen nemen de markt over..

na heel ff googlen kwam ik dit al tegen http://worldnewsdail...-of-marijuana/. en https://news.vice.co...ected-to-follow

Als hobby kweker zal het allemaal me kont roesten.. maar met Monsanto en kornuiten denk ik dat legalisering helemaal niet zo goed zal zijn voor de huidige cannabis wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een kunstgras veldje.. of de buurman die de vermitec gebruikt voor de rozen, of elke woonwijk die in de buurt van een of andere mega uitstotende fabriek, of veestal, haven, vliegveld, mijn vrouw. kortom heel Nederland is fucked hoe dan ook ik steek er nog 1 op en begin vast een alu helm te bouwen met luchtfilter. (zag gisteren dat ze die ook wel in China kunnen gebruiken)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar van alu krijg je alzheimer en dat is ook ongezond :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien toch maar geen hoedje meer opzetten

 

m1dynsvw905d.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neh biedt geen bescherming.Je hebt dit nodig :likken: :likken: :likken:

 

gas-mask.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar van alu krijg je alzheimer en dat is ook ongezond :whistle:

verdamme had hem net klaar...

 

tegen zure regen hoedje ;)

 

mAQsB1ovQLkryVDx4cgcFIQ.jpg

heb nog wel een fles ph+ voor over dr bakkes ;D

Neh biedt geen bescherming.Je hebt dit nodig :likken: :likken: :likken:

 

gas-mask.jpg

Ik help moeder natuur graag een handje met de lucht te filteren :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door al deze negatieve berichtgeving heb ik maar besloten voortaan geen bestrijdingsmiddelen meer te gebruiken :likken:

 

gallery_42960_19165_27444.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verander wiet door groente en waarschijnlijk komt er hetzelfde uit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou Freek Vonk ff bellen.Die weet er wel raad mee.

 

5290.w500.r500-281.caa9388.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het zien van de docu dacht ik vooral, ook bij de tabaksteelt worden veel bestrijdingsmiddelen gebruikt. Waarom is er dan nooit onderzoek gedaan naar het roken van mogelijke residuen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat roken van sigaretten kanker veroorzaakt komt door de bemesting ook die gebruikt wordt.

 

https://www3.epa.gov/radtown/tobacco.html

 

Verschillende soorten pesticides worden er gebruikt, maar dat zijn andere dan de eventuele pesticides hier.

 

http://tobaccocontrol.bmj.com/content/21/2/191.full

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn verhaal 'Drugsbestrijding, een dure symboolpolitiek plus een reactie van Wernard Bruining met mijn reactie daarop.

In 1973 werkte ik bij een cultuurtechnisch (tuinonderhoud) bedrijf. Na 11weken werd ik ontslagen omdat ik weigerde gif te spuiten.

Je begrijpt dat ik niets van gif moet hebben. Ik heb bij mijn rechtzaken in 2009, 2014 en 2015, zowel schriftelijk als mondeling hier veel aandacht aan besteedt.

Veel lastige insekten kunnen met de producten van Koppert- https://www.koppert.nl worden bestereden.

 

https://www.voc-nederland.org/2017/01/doede-de-jong-hoe-de-drugsstrijd-te-winnen/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dat doet me deugd... die reactie van Wernard. Helemaal mee eens.

 

Je begrijpt dat ik niets van gif moet hebben. Ik heb bij mijn rechtzaken in 2009, 2014 en 2015, zowel schriftelijk als mondeling hier veel aandacht aan besteedt.

Ja dat mag duidelijk zijn. En goed van en voor je dat je met die onzin onder een straf uitkomt, maar in werkelijkheid is dat verhaal over glas en gif en de grootste leugen "biologisch" een sprookje.

 

Zoals Paracelsus 500jaar geleden al zei: Dosis sola facit venenum

 

Dwz, iets is pas gif in een overschreidende schadelijke hoeveelheid. Wat dus zeer zelden het geval is. Gif is ook niet per definitie chemisch, en biologische middelen kunnen ook giftig zijn. In bio producten zitten vaak meer zware metalen die in mindere hoeveelheden al giftig zijn. Ipv Wernard een andere bril aan te bevelen, suggereer ik dat je beter zelf eerst je oogkleppen af doet. Ik betwijfel nog steeds of je het onderzoek wel hebt gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dat doet me deugd... die reactie van Wernard. Helemaal mee eens.

 

Je begrijpt dat ik niets van gif moet hebben. Ik heb bij mijn rechtzaken in 2009, 2014 en 2015, zowel schriftelijk als mondeling hier veel aandacht aan besteedt.

Ja dat mag duidelijk zijn. En goed van en voor je dat je met die onzin onder een straf uitkomt, maar in werkelijkheid is dat verhaal over glas en gif en de grootste leugen "biologisch" een sprookje.

 

Zoals Paracelsus 500jaar geleden al zei: Dosis sola facit venenum

 

Dwz, iets is pas gif in een overschreidende schadelijke hoeveelheid. Wat dus zeer zelden het geval is. Gif is ook niet per definitie chemisch, en biologische middelen kunnen ook giftig zijn. In bio producten zitten vaak meer zware metalen die in mindere hoeveelheden al giftig zijn. Ipv Wernard een andere bril aan te bevelen, suggereer ik dat je beter zelf eerst je oogkleppen af doet. Ik betwijfel nog steeds of je het onderzoek wel hebt gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...