Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sjeff_Dimlux

Bodem Ph, Wat Is Juist? En Hoe Beheers Je Die Zonder Te Veel Stres

Recommended Posts

Ik zie dat je aardig wat volume gebruikt dus waarom afzuren??

 

En ooit wel eens naar de plant gekeken of dat misschien wel nodig is allemaal lol?

 

Wat voor soort is het? Misschien eens verdiepen in bodemleven en mycorizzha schimmels, deze reguleren je pH vanzelf en kun je gewoon kraanwater geven....dacht je werkelijk dat op deze manier de planten zich fijn voelen??

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmels kunnen niet tegen een hoge pH en bacterien niet tegen een lag pH. Het bodemleven gedijt het beste bij een pH van rond de 6.

Bacterien en schimmels reguleren de pH niet, ze veranderen die hooguit. Dat lijkt hetzelfde, maar het is iets heel anders. Reguleren doet net alsof ze de pH optimaliseren naar een gunstige waarde, maar dat is dus gewoon niet zo. Ze verhogen of verlagen de pH net zo makkelijk zo ver tot ze er zelf aan dood gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werk jij met schimmels wf? Of bacterien...

 

In de natuur kiezen ze vanzelf de optimale waarde, zo werkt de natuur nu eenmaal. Doordat je nu zelf de pH waarde aanstuurt beslis jij er over wat voor hun de ideale waarde is maar zo werkt het niet. Daarna gaan ze het weer optimaliseren naar voor HUN de ideale waarde. Dan is het een aanzienlijk verschil of je OG#18 of een amnees heb staan....deze kiezen zelf compleet andere waardes alleen al omdat het zulke verschillende strains zijn.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je probeert aarde als hydro medium te gebruiken lijkt het....?

 

Ik zou met dat gestuur iets van rfx of cocos gebruiken, dit werkt niet echt wat je wil....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het op de hufter proef manier niet lukt . Dus net de schimmels buffertabs enz enz.. waarom dan moeilijker denken..

Dan ga je het met de bodem ph enz enz echt niet gemakkelijker maken ook niet in combi met aarde hydrokorrels..

 

Aarde heeft zn beperkingen in het geen wat jij wilt.. hoe wil je met kraanwater op ph gaan sturen als je aarde maar een bepaalde hoeveelheid water kan opnemen alvorens je het zooitje verzuipt ?

Met aarde meet je je voedingsvat dat zet je goed .. je aarde heeft zowiezo een ph bufferende werking spoelen met aarde is een no go.. daarentegen met hydro kan het wel wat jij wilt .. maar als je nog geen goede ronde op aarde hebt gedraait zou k je niet adviseren om op hydr te gaan draaien.... daarentegen vraag k mezelf al een poosje af of hydro zowiezo wel rendabel is voor een hobby ronde.. het geeft toch best wel wat meer werk t.o.v aarde terwijl de ronde s op aarde ook wel best geven met heel weinig werk..

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen op aarde.......

Je kweekt op drijfzand dus??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sturen kan prima op aarde. Het is minder noodzakelijk, maar de voedingsopname en ook het bodemleven doet het gewoon tig keer beter bij de juiste pH. Als het je niet uitmaakt of je 900g onder een 1000W HPS vandaan haalt of 1200g dan hoef je niet te meten enzo, maar verbetering van het geheel heeft gewoon effect.

 

Ik zou niet zo dramatisch de pH veranderen. Dus geen pH 4 erop gooien nee. Kun je het niet wat langzamer aan doen?

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm.... insturen met 4 in elk geval not done. Zelf stuur ik altijd tussen de 5,7 en 6,5 en als ik geen haast heb zorg ik dat het op 6,05 - 6,2 komt.

 

Hoezo ph in je bodem meten? Als je de ph van je bodem weet en je stuurt goed in dan is het niet interessan toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op aarde/cocos wilt kweken en de "perfecte PH" wilt nastreven zou ik toch eens een keer de bacto's en schimmels proberen, dat kan niet misgaan namelijk. Buffertab's of GK Complete Organics in je aarde en je bent klaar.

 

Ik weet niet wat voor lading materiaal je hebt gekregen voor die 750 euro, maar dat lijkt me een beetje overdreven veel zooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij dat ts graag wil horen dat hij t goed doet... dus bij deze je bent lekker bezig hoor..

 

Met de profs hier haat het zeker goed komen lekker die ph sturen op grond is super makkelijk voor een noob straks mischien nog wat cacao en bananenschillen in de pot dr bij schijnt ook goede resultaten te geven...

 

Persoonlijk vind k niets makkelijker als goede grond bacto/schimmels/buffertabs en kraanwater mits het niet te hard is dat is ook wat k de noobs in mn omgeving adviseer al is het alleen maar om de motivatie hoog te houden want je gaat zeker wel wat oogsten op de simpele manier..

 

Zoals je het nu doet is het haast russisch roulette voor een een noob en een slecht begin zorgt er al gauw voor dat je een paar maanden achter de feiten aan kan rennen.. maar goed das mijn mening.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je aarde inwateren met 1L water per Liter aarde??? En daarna nog een aantal keer?

Dan spoel je toch je hele grondje naar de kloten man, en hoe lang duurt het wel niet tot dat weer opgedroogd is?

 

Je had je toch zo goed ingelezen? En toen voor een fortuin aan spul gekocht en nu wil je kilo's gaan knallen?

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet vooral niet de ph 4 ... das gelijk aan cola of azijn.. daarmee help je zowiezo je grond naar de klote en ben je ook gelijk van je calcium kick af die is er zo uitgeborreld :) met als gevolg dat de ph helemaal niet meer goed komt

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drain met aarde en dan vooral houten plankjes eronder.. krijg je vanzelf je schimmels :):)

 

Als alles goed gaat sjeff dan s r toch geen probleem ? Ene dag hebben ze teveel volgende dag genoeg daaropvolgend weer een dag te weinig :) vinden de dames best fijn :)

 

Veel suc6 met je kiloknallers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwaliteit... perfectie is wat je nastreefd.

Vervolgens uitdagen van zn weerbaarheid..

Wat je grammen kost.

 

Het zal wel goed komen..

 

Nogmaals suc6 k kijk gewoon ff mee vind k wel grappig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...