Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
)0057

Hoe Hok Het Beste Verwarmen?

Recommended Posts

Mensen,

 

Ik ben mn voorbereidingen aan het treffen voor de 2e ronde en nu is 1 temperatuur een van de belangrijkste dingen waarmee ik aan de slag wil. Ik heb de afgelopen ronde de ruimte waarin mn hok staat verwarmd dmv de normale verwarming die daar hangt. Als ik dat niet doe wordt het in de ruimte 16 graden en daar warmen mn lampen niet tegenop zeg maar.

Ik overweeg nu om het hok zelf te verwarmen. Ik zat te denken aan laminaatverwarming/verwarmingsfolie op de vloer zodat over de hele ruimte gelijkmatige warmte omhoog stijgt (vloerverwarming dus). Als ik dmv airsocks de lucht dan zo verdeeld mogelijk aanzuig van buiten, krijgt dit de kans om zsm op te warmen. Ik heb een oppervlakte van ca. 3,6m2 en zou de ruimte waar de planten staan willen voorzien van deze folie. (zoiets: http://www.budgetheat.eu/nl/46-laminaatverwarming-75cm-breed-100w-m2-of-160w-m2-8719128651038.html)

 

De planten komen dan uiteraard op een kleine verhoging te staan waar deze folie dan onder ligt.

 

Wat denken jullie van dit plan? Ik houd van de gelijkmatigheid en het feit dat ik de potten van onderaf kan verwarmen, icm het verbruik (tov een kachel). Zie ik dingen over het hoofd of kennen jullie wellicht betere alternatieven?

 

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of het warm genoeg wordt, een maat van me heeft ook vloerverwarming in z'n hok gedaan op basis van gasverwarming maar is niet zo tevreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grote probleem met verwarmen is, dat je heel veel ventileert.

Een ruimte van zeg 1m2 moet je al gauw gaan verwarmen als een ruimte van 10m2..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vind t ook een beetje moeilijk in te schatten wat voldoende capaciteit zou zijn.. Maar daarom dacht ik als ik de 2e vloer waar ze opstaan verwarm, dan blijft die warm en dus de potten ook, de lucht krijgt zeg maar niet de kans om rechtstreeks naar de afzuiger op te stijgen.

 

Het is geen wereldschokkende investering dus denk dat ik maar eens een onderzoekje instel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een infrarood verwarmingspaneel voor de inblaas staan met een sensor aan het begin van de luchtverdeelslaang, werkt perfect! Omdat de ventilatie in de winter redelijk tot vol gedimd staat, heb je ook niet zoveel vermogen nodig. In mijn situatie 150 watt voor 1,5m2

Edited by sok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een infrarood verwarmingspaneel voor de inblaas staan met een sensor aan het begin van de luchtverdeelslaang, werkt perfect! Omdat de ventilatie in de winter redelijk tot vol gedimd staat, heb je ook niet zoveel vermogen nodig. In mijn situatie 150 watt voor 1,5m2

 

Klinkt goed! Daar ga ik eens naar kijken, bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas wel op met verwarmen van onderaf dat je je potten niet te warm stookt.. dat geeft ook weer allerlei ongewenste rarigheid/stress

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet gewoon een bouwkachel dan daar doet iedereen het mee

als je de wortels te warm maakt krijg je andere problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...