Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hobbert

Wietolie Koud Laten Uitdampen, Hoe Lang Trekken?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik maak al geruime tijd olie voor mezelf met de rijstkoker methode, en deze helpt me op verschillende manieren.

 

Mijn vriendin heeft soms last van (ernstige) migraine en ik zoek eigenlijk een manier om haar te helpen met de olie.

Probleem is dat zij van de olie zoals ik hem tot nu toe maak bij 2 druppels al knetter knetter stoned is. Echt niet meer kunnen functioneren, niet meer uit haar woorden komen etc. Ze blowt niet, dus het komt wat harder aan. Ze ervaart het stoned zijn niet als Prettig en word er angstig van.

 

Ik doe mijn rijstkoker olie quick wash, dus maar een paar Minuten trekken

 

de volgende ronde keer wil ik dus de olie koud laten uitdampen om zo het psychoactieve weg te halen.

Ik vraag me alleen af hoe lang ik de olie in de alcohol moet laten trekken. Sommige posts zeggen een paar uurtjes, sommige posts praten over 3 weken! Ik denk zelf dat twee dagen voldoende is?

 

Ik heb een maag die teveel maagzuur aanmaakt, als reactie op medicijnen die ik vroeger slikte. De medicijnen Ben ik vanaf gekomen, maar de 80mg omeprzol (maagzuurremmer) per dag kom ik maar niet vanaf. De dosis halveren betekend al moeilijkheden.

Ik heb gelezen dat de olie ook hier tegen kan helpen, echter rijstkoker methode betekend dat ik maar twee druppels per dag kan nemen. Neem ik meer dan word het geen goede dag.

Ik neem s`avonds twee druppels en Dan slaap ik heerlijk. Drie druppels betekend een coma, vier druppels een paar uurtjes in mezelf gekeerde wanhoop 😜

 

Kan ik deze verschillende olieen door elkaar gebruiken, of zouden jullie dat afraden?

 

In de ongeveer 100 topics die ik hier op dit forum gelezen heb spreekt iedereen over de dure alcohol, of de goed lope isopropanol.

echter in 1 topic komt blowsterke met een link naar zeer goed betaalbare alcohol, en wel deze:

 

http://www.food4food.nl/artikel/alcohol-spiritus-fortior-96-can-5-liter

 

Lijkt mij dat die nogmaals gedeeld mag worden

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lekker goedkoop, tot je af gaat rekenen en de 21% BTW er ineens bij verschijnt, die ze overigens niet alleen voor de drank rekenen, maar ook nog eens over de €9 verzendkosten. Wat eerst een goeie koop leek is dan plotseling zomaar €30 duurder geworden. Bijna €25 voor een litertje alcohol. Kassa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je voor je vriendin en jezelf misschien moet rond kijken naar een soortje met minder thc en meer cbd.

Meer cbd in ieder geval zou ik zeggen voor de thc kan je wel redelijk snel een tolerantie opbouwen.

 

Met welke soort maak je nu je olie?

En hoeveel verdun je het? Misschien iets meer verdunnen tot een sterkte die jij en zij beter ervaren zonder het angstige gevoel of andere negatieve dingen die je ervaart

 

Met koud de alcohol te laten verdampen gaat het psychoactieve thc er niet uitgaan thc verdampt op 157°C dus misschien na de alcohol er te hebben uitgedampt verwarmen tot damppunt thc.

al raad ik dit ten zeerste af omdat de terpenen en flavonoïden ook medische waarde en een lekker smaakje hebben.

 

Voor migraine aanvallen zouden misschien psilocybine (paddo's) kunnen helpen. word ook gebruikt bij cluster hoofdpijnen als preventie voor zo'n aanval, maarja weet niet hoe zij er over denkt om elke maand ofzo te trippen :D

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paddo's gaan hem niet worden denk ik, maar thanks voor de tip. I'm denk dat als Ze van een druppeltje aho al angstig word zijn paddo's miss niet het beste idee is.

 

Ik meen te begrijpen dat als je de olie koud uit laat dampen de thc-a niet decarboxyleerd in psychoactieve thc, en zo niet stoned kan worden.

Ik gebruik nu nog amnesia haze, gewoon toppen geen knipafval of zo. Dit waren de enige stekken die Ik kon krijgen. Ik Ben van plan mijn volgende ronde uit zaad te doen, welke soort zou je aanraden voor migraine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij naw rade ze me de G-39 aan bij pijn maar gaat meer over andere soorten pijn, heb de kans wel nog niet gehad om het te groeien.

 

maar voor migraine zou ik gaan voor een hybride strain in de aard van OG kush

 

misschien een auto cbd med gom.

 

zou de olie die je vriendin nu gebruikt in iedergeval wel beetje verdunnen (beetje bij beetje) zal enkele dagen duren voor je de juiste hoeveelheid voor haar hebt gevonden of anders maar houden bij 1 druppeltje eens kijken hoe ze dat ervaart kan zijn dat dat al voldoende is momenteel.

 

er zit al een beetje thc op een gewone top voor je hem oogst en bij het correct drogen/curen zal er nog een deel thc-a gaan omgezet worden naar thc tuurlijk zal het een heel deel minder zijn dan bij het daarna nog te decarben maar toch nog voldoende lijkt me om iemand die niet gebruikt wat te laten voelen.

 

eventueel voor een tinctuur gaan is toch net iets zwakker dan olie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van welk soortje is de olie gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemorgen weetje, de olie is gemaakt van amnesia haze.

De volgende ronde (zal over een maandje zijn denk ik) wil ik een andere strain zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat dit de reden is waarom je vriendin er niet lekker op gaat.

goede test:

koop wat maroc en maak hier olie van

 

maak nu verschillende batches

maroc<>amnesia olie

4:1

2:1

1:1

 

dan kun je kijken of dit vervelende effect vermindert.

 

Het is mogelijk dat zij beter geen amnesia olie gebruikt,

niets te maken met het %

wel iets te maken met een onbekende cannabinoide

die veel mensen die hangen over de add kant, angst stoornis, en oestrogeen dragers(vrouwen)

dus ook geen mexican,silver haasjes proberen

daar zit dezelfde stof in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de Maroc bij de shop halen? En dan verpoederen en oplossen in de alcohol hè?

Ik ga het eens proberen. Deze dan ook koud uit laten dampen neem ik aan hè?

 

Iemand suggesties over hoe lang ik de amnesia nou moet laten staan voor de koudgetrokken olie?

En heb ik het helemaal mis met mijn gedachte dat als de olie niet heet word de olie dan ook minder psychoactieve thc bevat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je denkt goed hoor:

als je alle stappen koud doet is er maximaal zuren aanwezig denk geruist aan 60 a 70%

 

spoelen voor een uur of 6 a 8 is genoeg,

 

In de hasj zitten veel minder zuren, dus die mag je best wat verwamen bij het uitdampen

ja ik zou niet te dure( highe) hasj kopen dus geen hya

maar iets commercieler van een euro of 7 a 8 per gram.

fijn hameren en oplossen; proces is verder gelijk

 

door de hasj krijg je veel cbd en cbn in je mix

dat dempt het soort gevoelens zoals zij ervaart

volgende keer dus een indica dominantje zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top, vanmiddag naar de shop! Thanks voor het advies!

 

En dan meteen de amnees uit de alcohol, aangezien die er vanaf gisterenavond in staat.

 

(Ja, eerst toppen in alcohol, en daarna op het forum vragen voor hoe lang precies. Classic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia Haze is erg psychoactief is mijn ervaring.

Wist niet dat het een onbekende cannabionoide was die daarvoor verantwoordelijk is (nooit te oud om te leren) maar wat een * wiet is dat zeg.

Geeft je de creepers als je niet op past die Ricola snoepjes wiet.

 

Zelf die ervaring met eigen kweek en uit de CS of gekregen samples.

ICE van gemaakt.. skyhigh, mijn olie was ook veel te heftig en heb ik weggegeven/bijgemixt met andere olie.

 

Als je Amnesia Haze onder diffuus licht kweekt is het effect nog erger (diffuus=TL).

 

Ik ben medicinaal gebruiker en beveel het niet aan, helemaal niet als je graag nadenkt over dingen, het gaat al snel met je op de loop :wave:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik hoor het al. Amnesia haze was een foutje.

 

Ik denk dat ik het voor mezelf maar aanleng met olie die ik van de maroc maak, aangezien ik nog best wat olie heb staan (+- 80ml, 1:1 verdund met olijfolie)

Volgende ronde word 100% zeker een andere strain

 

zou iemand aanraden de kóud getrokken olie te mixen met de warm getrokken olie? Om het psychoactieve een beetje af te vlakken?

 

Ik gok dat ik zo'n 30-40 gram pure olie van de koud getrokken over ga houden, zonde om die samen met de 80ml warm getrokken de kliko in te gooien. Ik snap dat het niet ideaal is maar ik moet wat.

 

Ik ga zelf eind januari voor twee weken weg, dus kan pas daarna een nieuwe ronde (uit zaad, dus min 12 weken tot het geknipt en droog is) beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal een paar pipetflesjes bij de apotheek (bruine glazen) en maak een verdunning naar ratio zoals Weetje aangeeft.

Kan goed dat een andere ratio het psychoactieve naar de achtergrond laat verdwijnen.

 

Koud en kort getrokken olie is psychoactiever, zo min mogelijk voor je vriendin :search:

 

Je olie loopt niet weg, in de koelkast is een perfecte bewaarplek en mijn olie is dik ok na 2jr getuige de terugkoppelingen die ik krijg als ik weer eens iemand op weg help, ik heb nog anderhalf 10ml spuitje van de 4 die ik in 2014 had :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen, de olie ligt idd in de koelkast. Pipetflesjes heb ik, echter van doorzichtig glas.

 

Koude, kort getrokken olie is psychoactiever, maar koud uitgedampte weer een stuk minder toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amn haze doet het voor MIJ erg goed, maar ik zou het op grond van ervaringen van anderen absoluut niet aanraden, de tips van weetje dan weer wel, ik heb een keer een koude extractie met alcohol gedaan, met bevroren materiaal, volgens mij zon 45min laten staan, toen hield ik rode alchohol over, geen groen, maar de combi met alcohol vond ik niets maar hoe langer je het laat staan de groter de kans is om onzuiverheden mee te krijgen, bladgroen bijv, daarom is het ook zulke vieze zwarte olie als ze het maanden laten staan

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koud uitgedampt minder maar hoe heb je die getrokken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft je maagzuur kan ik je berkenweerschijnzwam thee aanraden(chaga)

Als je het moeilijk vind om het te vinden of te determineren kan ik je wel helpen.

 

PM me maar als je interesse hebt,want met 3 kopjes thee per dag hoef je geen omeprazol meer te slikken.

Ik drink het zelf ook tegen maagzuur,het herstelt namelijk je maagslijmvlies en andere gastrische slijmvliezen wat het onderweg tegenkomt.

Daarbij is het ook nog eens lekkerder dan gewone thee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild de olie heeft 36 uur gestaan in de 96% bietenalcohol van de link (ongeveer anderhalve liter) en staat nu al ruim een dag uit te dampen. Als ik moet gokken hoe lang het nog duurt voordat alle alcohol verdampt is zeg ik minimaal een week. Het is in mijn schuur 19-20 graden, en de alcohol staat in een lage brede pyrex schaal.

 

Collie weed interresant! Kan je me hier meer over vertellen? Waar kan ik het halen, is er een speciale manier van bereiden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventileer je die schuur wel goed?

Anders ligt je schuur zomaar in 1000 stukjes in de wijde omgeving verspreid als je t licht aandoet of iets anders doet waar n vonkje afkomt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ventileer wel goed, echter de verdamping gaat zeer zeer langzaam.

Ik denk dat er in twee dagen ongeveer een millimeter van de drie centimer verdampt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel graden is bij jou koud?Laat je het verdampen op kamertemperatuur??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damp je het uit in een glas met hoge zijkanten? Misschien maar de pyrex schaal pakken daar kan de alcohol beter in verdampen meer oppervlak en een lagere zijkant dan heb je geen 3cm laag alcohol dat moet verdampen.

 

(Het is nog vroeg het uitleggen lukt me nog niet zo goed :D )

 

Een ventilator er over heen laten waaien wil het proces ook wel een beetje versnellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in de schuur 19/20 graden.

 

Het zit al in een pyrex schaal. Ik heb de schaal maar op de verwarming gezet, zo schiet het miss een beetje op.

 

Blaas je met de ventilator dan niet allemaal stof in je olie? Ik heb nu l het idee dat de olie verontreinigd word door het stof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je daar last van heb kun je er mischien een stuk vitrage of kaasdoek overheen spannen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...