Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King_Kush

1E Binnenkweek Ventilatie?

Recommended Posts

Beste kweekvrienden,

 

Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste binnenkweekje te starten. Lampen en tent zijn al besteld alleen heb ik wat vragen over de ventilatie.

Zou iemand mij uit kunnen leggen waar het goed voor is, of het nodig is en hoe ik zo'n ventilatiesysteem op moet zetten?

 

Alvast bedankt!

 

King K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou iemand mij uit kunnen leggen waar het goed voor is, of het nodig is en hoe ik zo'n ventilatiesysteem op moet zetten?

 

 

"zo'n ventilatiesysteem" heb je helemaal niet nodig. Zorg gewoon dat de hele kast luchtdicht is, als ze gaan bloeien ruik je het sws niet. Een lamp is er eigenlijk allen zodat je ze kunt zien, ze groeien prima in het donker. En water geven is voor mietjes.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou iemand mij uit kunnen leggen waar het goed voor is, of het nodig is en hoe ik zo'n ventilatiesysteem op moet zetten?

 

 

"zo'n ventilatiesysteem" heb je helemaal niet nodig. Zorg gewoon dat de hele kast luchtdicht is, als ze gaan bloeien ruik je het sws niet. Een lamp is ook optioneel, ze groeien prima in het donker. En water geven is voor mietjes.

 

Klap van de molen gehad zipp???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien zijn vraag kon ik het niet laten xD

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is gewoon een sirieuse vraag, snap niet waarom er zo grappig over gedaan wordt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk omdat je wat extra informatie moet vrijgeven en/of omdat er zeer veel info op de search knop te vinden al is.

 

Welke tent: afmetingen of aantal m³, welke lamp ga je gebruiken.

Op deze 2 dingen stel je je afzuiging af ook rekening houdend met wat voor inlaat mogelijkheden de tent heeft (meeste hebben wel beide of passieve)

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met google zoekt: "binnenkweek ventilatie?"

 

Krijg je tiental antwoorden.

 

Wil je graag wietkweken dan zal je er toch eerst in moeten verdiepen. Eigen initiatief is in jouw vraag ver te zoeken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je hebt al vanalles besteld, en bedenkt nu pas dat er misschien ook nog wat aan luchtverversing, warmte/vochtafvoer en geurbestrijding zal moeten worden?

 

 

Heb t hierboven ook al gevraagd.... WAT HEB JE BESTELD...

Als je daar nou gelijk ff antwoord op gegeven had dan had je nu ook serieus antwoord gehad.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je hebt al vanalles besteld, en bedenkt nu pas dat er misschien ook nog wat aan luchtverversing, warmte/vochtafvoer en geurbestrijding zal moeten worden?

 

 

Heb t hierboven ook al gevraagd.... WAT HEB JE BESTELD...

Als je daar nou gelijk ff antwoord op gegeven had dan had je nu ook serieus antwoord gehad.

Ik ben niet 24/7 online dus kan niet altijd even snel reageren.

 

Afijn.

Ik heb dus een 120x120x200 cm kweektent besteld en een 130 watt led kweeklamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de tentje wel wat klein hoor.

Ter aanvulling van me vorige post.

Bouw de tent rustig op.

Zet je lamp met doos en al in het midden van je tent.

Neem een pot.

Leg daar een zak met potgrond op.

Op de zak leg je het zaadje.

Je bent bijna klaar.

Als je nog een oude zwenkventilator hebt liggen, zet die er ook maar bij.

Aansluiten hoeft niet, dat gaat allemaal vanzelf.

Nu kun je de tent dichtmaken.

Na 3 maanden maak je de tent weer open.

Dan heb je een tent vol met dikke toppen.

 

Succes

 

norm_58657667eed9462704.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een tent van 1.20 x 1.20 hebt besteld met een 130 watt ledlamp, dan heb je de verkeerde keuze gemaakt.

Veel te weinig licht voor dat oppervlak waarschijnlijk, hoe groot is die lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een tent van 1.20 x 1.20 hebt besteld met een 130 watt ledlamp, dan heb je de verkeerde keuze gemaakt.

Veel te weinig licht voor dat oppervlak waarschijnlijk, hoe groot is die lamp?

Niet echt groot denk ong. 30 bij 20 cm.

Maar ben ook van plan om eerst 1 plant te doen. daarna uitbreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatie is nodig omdat je planten de aanwezige CO2 verbruiken. Tevens kan het door de lamp te warm worden in je tent waardoor je planten dood gaan. Tevens moet je het door de planten verdampte vocht verwijderen anders gaan de planten rotten.

En omdat wiet flink stinkt heb je nog een koolfilter nodig anders ruikt men het misschien op straat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, het is nu toch te laat. Ik begrijp alleen niet hoe je tot deze keuze van tent en je ledlamp bent gekomen. Je bent hier toch al een tijdje op het forum nu. Waarom niet eerst even hier gevraagd wat het beste is om aan te schaffen met de wensen die je hebt. Dit is gewoon geld in het putje gooien. Een gemiste kans maar het is nu niet anders. Je moet nu onnodig gaan improviseren. Ik raad je aan om nu alleen nog maar te investeren in zaken die bij het formaat van je tent passen. Dus je ventilatie regelen voor een 1,20 bij 1,20 tent en dan eerst maar eens een paar plantjes gaan proberen. Je zal snel begrijpen waarom je nu al deze reacties krijgt. Ga wel in een hoek van je tent beginnen zodat je nog enige lichtopbrengst via je wanden hebt. Ondanks je slechte start toch veel succes................. Je bent nooit te oud om te leren......... laat dit een wijze les zijn. En vragen kost niets en ze zijn hier echt bereid je te helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om antwoord te geven op je vraag,

Zou er een 150m3 afzuiging en 150m3 koolstof filter in hangen.

Inlaat passief.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet eerst even hier gevraagd wat het beste is om aan te schaffen met de wensen die je hebt.

 

Nou,, Het begint toch echt met je inlezen..

En dan had je al kunnen weten dat dit niks is

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@oude rocker

 

Het is toch veel makkelijker om het gewoon op de forum te pleuren. Stel je voor dat je zelf naar antwoorden moet zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook van plan om eerst 1 plant te doen. daarna uitbreiden.

 

Dan moet je dus ook meerdere malen gaan switchten van filter en afzuiger want

zodra jij gaat uitbreiden qua licht zul je ook de capaciteit van je afzuiger en filter moeten verhogen en

ben je dus dubbel geld aan het uitgeven, vind je dat niet sonde?

Beter in 1 x de boel goed hebben bespaart je uiteindelijk een boel knaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, daar doe je Don te kort mee... die heeft gewoon geen stuiver te makken, en heeft een wat aparte kijk op de wereld, maar doet wel zn best om te leren.

 

Dit is goudzoeker #6542456 die denkt dat iedere sukkel wiet kan kweken, zonder enige technische kennis, inzicht of whatever.

Dat de gouden bergen niet vanzelf binnenkomen, en dat t opzetten van een serieuze plantage heel veel tijd, geld en moeite kost, zeker als je niks van de technische kant van deze hobby afweet komt hij nog wel achter.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, heb je wel gelijk in, Don is wat dat betreft wel een echte liefhebber van het goedje, jammer dat hij niet in een subtropisch klimaat woont, daar zouden zijn handelingen t.a.v. de plantjes minder streng door moeder Natuur bestraft worden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...