Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Hennepplant Als Kerstboom

Recommended Posts

Ingezonden stukje naar Leeuwarder Courant.

 

’s Mens grootste plantaardige vriend.

 

Van het jaar maar eens geen kerstboom. Het is tijd voor een positieve creatieve verandering.

Dit jaar hebben wij een hennepplant als kerstboom. Het is een waar pronkstuk.

Met een grote glimlach op mijn gezicht en een gemoed vervult van liefde voor de nobele hennepplant, kijk ik intens tevreden naar haar vrouwelijke bloemen, hoe zij staan te spikkelen.

De dames lachen mij toe.

De lucht is zwanger van de heerlijke zoete geuren, die mijn neus masseren en haar vleugels laten tintelen van genot. Als sterren schitteren de bloemen in het kaarslicht, om te zoenen.

Ik moet de nodige zelfdiscipline betrachten om er niet in te gaan happen.

Haar spikkelende volle top, in plaats van een piek, is absoluut de kroon op deze majestueuze creatie.

Als er één plant is waarvan de intrinsieke waarde naadloos aansluit bij de kerstgedachte, dan is het wel de hennepplant.

Zowel op recreatief als op medicinaal gebied s’mens grootste plantaardige vriend .

Bij uitstek het ultieme symbool van vrijheid, vrede, verdraagzaamheid, liefde en verlichting.

Nadat haar aanwezigheid ons leven een aantal dagen heeft verrijkt wordt zij uiteindelijk aangewend om concreet onze geest te verruimen.

Het versterkt mijn kosmisch besef en mijn verbonden zijn met de natuur.

Een natuur die van ‘iedereen’ is. Wij zijn de natuur!

Ik vind het geweldig, dat ik zo’n geestverruimende wonderplant uit mijn tuin kan halen.

Er kleeft slechts één nadeel aan deze ‘onvolprezen’ plant en dat is de ronduit beschamende heksenjacht op haar en de 800.000 vredelievende mensen, die naast of boven alcohol wiet prefereren, die haar vele goede eigenschappen ‘wel’ onderkennen, er hun voordeel mee doen en hier niemand mee tot last zijn.

Laten we het volgende jaar deze plant en haar liefhebbers, het meest vredelievende volkje op aarde, eens op hun juiste waarde beoordelen, met respect behandelen en dienovereenkomstig het kinderachtige cannabisverbod opheffen.

 

Doede J. de Jong

Biologische wietkweker.

Appelskea.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd een plezier om een stukje van je te lezen, Doede!

 

Heb je echt een canna-kerstboom gezet want daar wil ik wel een foto van zien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb helemaal geen canna- kerstboom in huis. Het is fantasie, een invalshoek/poging om een positief stukje in de krant te krijgen.

Het stukje is een variant op mijn stukje 'When the lady smiles'.

Ik heb sowieso geen kerstboom in huis.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer maar niet verbaasd, toch de gedachte er alleen al aan deed me glimlachen :D

 

Edit: konopi was me voor met de foto ;)

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het maakt de jaarlijkse kerstboom verbranding op het marktplein wel veeel interessanter :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...